Страждання «рогатого»
«Минулий рік КП Чернігівське тролейбусне управління за¬кінчило зі збитком 4 060 400 гривень», — розповів на нараді з питань оптимізації витрат директор підприємства Віктор Геращенко. Причини різні: це й відшкодування в неповному обсязі з держбюджету витрат на перевезення пільгових категорій громадян (яких у Чернігові нараховується до 100 000 осіб), недофінансування склало 8 188 тис. грн, недофінансування з міської ради на перевезення громадян – 234 000 гривень, збитки за пільгове перевезення учнів та студентів – 1 497 200 гривень, збитки від тимчасового перекриття вулиць Седнівська – 1 Травня — 429 100 гривень.
Існувати ЧТУ повинно однозначно, адже тролейбус – це екологічно чистий вид транспорту, та й досвід інших міст, де зник тролейбус, показує, що там ціни на проїзд у маршрутках не тільки не впали, а й виросли!
То що ж робити, аби підприєм¬ство перестало бути збитковим?
Було запропоновано декілька варіантів. Зокрема, перегляд вартості проїзду до 90 копійок – 1 гривні, повне відшкодування з боку держави за перевезення. Депутат Деснянської райради від БЮТ Олег Русін запропонував навіть подати до суду на державу та серйозно попрацювати над графіком руху тролейбусів, «щоб кожна людина точно знала, коли на цій зупинці буде транспорт». Висловили пропозицію і про повний перегляд роботи підприємства з переведенням графіків роботи на 12-годинний режим (з 6 години 30 хвилин ранку до 19 години вечора) або введення вечірнього тарифу за проїзд.
А перекривати збитки треба. Адже середній вік парку тролейбусів – 16 років, а термін експлуатації — 10 років. Загалом із 140 одиниць 113 підлягають списанню.
По закінченні наради нам провели екскурсію по підприємству, показали, як КП ЧТУ «крутиться», щоб вижити. На підприємстві самостійно проводять капітальні ремонти тролейбусів: єдині в Україні навчилися виготовляти дверцята-«гармошки» — ще кращі, ніж на заводі (і це все — на верстатах, деяким з яких вже виповнилося по 40 років). Показали нам і нових «рогатих» — фірмові тролейбуси виробництва ЛАЗ (в них, до речі, є спеціальний в’їзд для інвалідного візка; ці тролейбуси мають велике скло).
«Кожного тижня в тролейбусі розбивають одне скло. Якщо в цьому тролейбусі його розіб’ють, а лобове скло коштує близько 20 000 гривень, я його просто поставлю в ангар, і не буду нікуди випускати», — сказав керівник ЧТУ Віктор Геращенко.
Існувати ЧТУ повинно однозначно, адже тролейбус – це екологічно чистий вид транспорту, та й досвід інших міст, де зник тролейбус, показує, що там ціни на проїзд у маршрутках не тільки не впали, а й виросли!
То що ж робити, аби підприєм¬ство перестало бути збитковим?
Було запропоновано декілька варіантів. Зокрема, перегляд вартості проїзду до 90 копійок – 1 гривні, повне відшкодування з боку держави за перевезення. Депутат Деснянської райради від БЮТ Олег Русін запропонував навіть подати до суду на державу та серйозно попрацювати над графіком руху тролейбусів, «щоб кожна людина точно знала, коли на цій зупинці буде транспорт». Висловили пропозицію і про повний перегляд роботи підприємства з переведенням графіків роботи на 12-годинний режим (з 6 години 30 хвилин ранку до 19 години вечора) або введення вечірнього тарифу за проїзд.
А перекривати збитки треба. Адже середній вік парку тролейбусів – 16 років, а термін експлуатації — 10 років. Загалом із 140 одиниць 113 підлягають списанню.
По закінченні наради нам провели екскурсію по підприємству, показали, як КП ЧТУ «крутиться», щоб вижити. На підприємстві самостійно проводять капітальні ремонти тролейбусів: єдині в Україні навчилися виготовляти дверцята-«гармошки» — ще кращі, ніж на заводі (і це все — на верстатах, деяким з яких вже виповнилося по 40 років). Показали нам і нових «рогатих» — фірмові тролейбуси виробництва ЛАЗ (в них, до речі, є спеціальний в’їзд для інвалідного візка; ці тролейбуси мають велике скло).
«Кожного тижня в тролейбусі розбивають одне скло. Якщо в цьому тролейбусі його розіб’ють, а лобове скло коштує близько 20 000 гривень, я його просто поставлю в ангар, і не буду нікуди випускати», — сказав керівник ЧТУ Віктор Геращенко.
Олександр ЯСЕНЧУК.
Коментарі (0) |