Вивішування червоних прапорів 9 травня на Чернігівщині було незаконним, але нікого не притягнуть до відповідальності
Це підтвердили Конституційний Суд і, як не дивно, Прокуратура Чернігівської області.
Судіть самі.
25 травня 2011 року Чернігівська обласна організація Української народної партії звернулася до прокурора Чернігівської області С.С. Мірошниченка з проханням розглянути на предмет законності дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування Чернігівської області щодо вивішування 9 травня 2011 року у Чернігові та інших населених пунктах області на будівлях державних, органів місцевого самоврядування, школах інших установах поряд з державним червоних прапорів. Закон, який це передбачає, був підписаний Президентом України тільки 20 травня і набрав чинності 24 травня 2011 року.
14 червня ц. р. на це звернення було отримано відповідь за підписом першого заступника прокурора області Є.М. Ходики, яку варто процитувати повністю, як універсальну відписку на будь-які звернення на порушення законів владою.
«Ваша скарга щодо підняття 9 травня 2011 року органами місцевого самоврядування та державної влади полотнища червоного кольору розглянута.
Відповідно до положень Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ч.2 ст. 77) та «Про місцеві державні адміністрації» (ст.43) скарги на дії та рішення згаданих органів вирішуються в судовому порядку.
За таких обставин, підстави для вжиття заходів прокурорського реагування відсутні».
Таким чином Прокуратура Чернігівської області фактично підтвердила, що дії органів місцевої влади і їх посадових осіб 9 травня по вивішуванню червоних прапорів були незаконними. Ось тільки притягнути їх до відповідальності прокуратура, звісно, не наважилася.
17 червня ц. р. Конституційний Суд оприлюднив рішення за конституційним зверненням голови Української народної партії Ю.І. Костенка. Конституційний суд визнав, що використання "прапора перемоги" під час офіційних заходів разом з Державним прапором України суперечить чинній Конституції.
Положеннями Конституції визначено вичерпний перелік державних символів України, до яких відноситься Державний прапор, Герб, Гімн.
Конституційний Суд звернув увагу, що під час ухвалення парламентом змін до закону про червоний прапор 21 квітня була порушена процедура.
У рішенні зазначається, що визнані неконституційними положення втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом рішення, яке обов’язковим до виконання на всій території України, остаточним і не може бути оскаржене.
Чернігівська обласна організація Української народної партії звертається до Вас з проханням розглянути на предмет законності дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування Чернігівської області щодо вивішування 9 травня 2011 року у Чернігові та інших населених пунктах області на будівлях державних, органів місцевого самоврядування, школах інших установах поряд з державним червоних прапорів. Закон, який це передбачає, на той час був ще не підписаний Президентом України.
13 травня 2011 року заступник голови обласної організації Соломаха С.В. звернувся до Чернігівської обласної держадміністрації, Чернігівської міської, Деснянської, Новозаводської районних в місті рад, управління охорони здоров’я облдержадміністрації із запитом про надання інформації на якій підставі, за рішенням якого органу чи посадової особи вивішувався червоний прапор на їхніх установах, за які кошти і за скільки він був придбаний установою або від кого і коли отриманий.
З отриманих відповідей від посадових осіб цих установ випливає, що підставою для вивішування на їх установах недержавного прапору був лише Закон України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» без змін, прийнятих Верховною Радою України 21 квітня 2011 року, який станом на 9 травня 2011 року не набув статусу закону. А отже у них не було законних підстав для вивішування на установах іншого прапору, крім державного.
Так заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Стрілець М.І. пояснив, що «питання встановлення прапора на приміщенні облдержадміністрації порушено представниками ветеранських організацій, погодження на його встановлення надано заступником голови – керівником апарату облдержадміністрації Стрільцем М.І.»
Начальник управління охорони здоров’я Василькова Г.М. повідомила, що «будь-які розпорядження, рішення, накази з цього приводу управління охорони здоров’я не отримувало. Питання встановлення прапора було вирішено колегіально на оперативній нараді при начальнику управління охорони здоров’я облдержадміністрації 26.04.2011 року».
Чиновники інших установ про підстави вивішування червоного прапора на їх установах промовчали.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» «на будинках, де розміщуються місцеві державні адміністрації, піднімається Державний Прапор України».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» «на будинках, де працюють ради та їх виконавчі комітети, піднімається Державний Прапор України».
Відповідно до статті 19 Конституції України «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Отже, на нашу думку, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування області діяли незаконно коли давали вказівки вивішувати 9 травня 2011 року недержавну символіку на установах.
Просимо Вас дати правову оцінку діям посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування, а в разі виявлення порушень ними законів, притягнути їх до відповідальності.
Про результати перевірки прошу проінформувати в установленому Законом порядку.
До звернення додаються копії відповідей від органів державної влади та місцевого самоврядування на 5 арк.
Голова Чернігівської обласної організації
Української народної партії
25 травня 2011 року
Судіть самі.
25 травня 2011 року Чернігівська обласна організація Української народної партії звернулася до прокурора Чернігівської області С.С. Мірошниченка з проханням розглянути на предмет законності дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування Чернігівської області щодо вивішування 9 травня 2011 року у Чернігові та інших населених пунктах області на будівлях державних, органів місцевого самоврядування, школах інших установах поряд з державним червоних прапорів. Закон, який це передбачає, був підписаний Президентом України тільки 20 травня і набрав чинності 24 травня 2011 року.
14 червня ц. р. на це звернення було отримано відповідь за підписом першого заступника прокурора області Є.М. Ходики, яку варто процитувати повністю, як універсальну відписку на будь-які звернення на порушення законів владою.
«Ваша скарга щодо підняття 9 травня 2011 року органами місцевого самоврядування та державної влади полотнища червоного кольору розглянута.
Відповідно до положень Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ч.2 ст. 77) та «Про місцеві державні адміністрації» (ст.43) скарги на дії та рішення згаданих органів вирішуються в судовому порядку.
За таких обставин, підстави для вжиття заходів прокурорського реагування відсутні».
Таким чином Прокуратура Чернігівської області фактично підтвердила, що дії органів місцевої влади і їх посадових осіб 9 травня по вивішуванню червоних прапорів були незаконними. Ось тільки притягнути їх до відповідальності прокуратура, звісно, не наважилася.
17 червня ц. р. Конституційний Суд оприлюднив рішення за конституційним зверненням голови Української народної партії Ю.І. Костенка. Конституційний суд визнав, що використання "прапора перемоги" під час офіційних заходів разом з Державним прапором України суперечить чинній Конституції.
Положеннями Конституції визначено вичерпний перелік державних символів України, до яких відноситься Державний прапор, Герб, Гімн.
Конституційний Суд звернув увагу, що під час ухвалення парламентом змін до закону про червоний прапор 21 квітня була порушена процедура.
У рішенні зазначається, що визнані неконституційними положення втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом рішення, яке обов’язковим до виконання на всій території України, остаточним і не може бути оскаржене.
Сергій Соломаха
Відповідь Прокуратури Чернігівської області на звернення голови Чернігівської обласної організації Української народної партії В.Ф.Ступака щодо надання правої оцінки діям посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядуванняі і притягнення їх до відповідальності
ПОВНИЙ ТЕКСТ ЗВЕРНЕННЯ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ ДО ПРОКУРОРА ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ С.С. МІРОШНИЧЕНКА
Прокурору Чернігівської області
Мірошниченку С.С.
Мірошниченку С.С.
Шановний Сергію Сергійовичу!
Чернігівська обласна організація Української народної партії звертається до Вас з проханням розглянути на предмет законності дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування Чернігівської області щодо вивішування 9 травня 2011 року у Чернігові та інших населених пунктах області на будівлях державних, органів місцевого самоврядування, школах інших установах поряд з державним червоних прапорів. Закон, який це передбачає, на той час був ще не підписаний Президентом України.
13 травня 2011 року заступник голови обласної організації Соломаха С.В. звернувся до Чернігівської обласної держадміністрації, Чернігівської міської, Деснянської, Новозаводської районних в місті рад, управління охорони здоров’я облдержадміністрації із запитом про надання інформації на якій підставі, за рішенням якого органу чи посадової особи вивішувався червоний прапор на їхніх установах, за які кошти і за скільки він був придбаний установою або від кого і коли отриманий.
З отриманих відповідей від посадових осіб цих установ випливає, що підставою для вивішування на їх установах недержавного прапору був лише Закон України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» без змін, прийнятих Верховною Радою України 21 квітня 2011 року, який станом на 9 травня 2011 року не набув статусу закону. А отже у них не було законних підстав для вивішування на установах іншого прапору, крім державного.
Так заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Стрілець М.І. пояснив, що «питання встановлення прапора на приміщенні облдержадміністрації порушено представниками ветеранських організацій, погодження на його встановлення надано заступником голови – керівником апарату облдержадміністрації Стрільцем М.І.»
Начальник управління охорони здоров’я Василькова Г.М. повідомила, що «будь-які розпорядження, рішення, накази з цього приводу управління охорони здоров’я не отримувало. Питання встановлення прапора було вирішено колегіально на оперативній нараді при начальнику управління охорони здоров’я облдержадміністрації 26.04.2011 року».
Чиновники інших установ про підстави вивішування червоного прапора на їх установах промовчали.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» «на будинках, де розміщуються місцеві державні адміністрації, піднімається Державний Прапор України».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» «на будинках, де працюють ради та їх виконавчі комітети, піднімається Державний Прапор України».
Відповідно до статті 19 Конституції України «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Отже, на нашу думку, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування області діяли незаконно коли давали вказівки вивішувати 9 травня 2011 року недержавну символіку на установах.
Просимо Вас дати правову оцінку діям посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування, а в разі виявлення порушень ними законів, притягнути їх до відповідальності.
Про результати перевірки прошу проінформувати в установленому Законом порядку.
До звернення додаються копії відповідей від органів державної влади та місцевого самоврядування на 5 арк.
Голова Чернігівської обласної організації
Української народної партії
Володимир Ступак
25 травня 2011 року
Коментарі (2) |
| |