реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОДІЇ

Тривожний першовересень

Він найскладніший з двох головних причин: безпека учнів та руйнування навчальних закладів.

В Чернігові 2 школи було зруйновано, 25 зазнали більших чи менших пошкоджень. Це неабиякий виклик для системи освіти. Крім того, щоб відкрити двері учням та ученицям потрібно облаштувати укриття, щоб створити безпечне середовище. Саме цим займалося управління освіти протягом літніх місяців. До 1 вересня заклади та укриття в них обстежувала спеціальна комісія, куди входили і представники ДСНС. За результатами перевірок складаються акти та визначається готовність закладу приймати дітей.

22 школи вже готові приймати учнів. В них навчатимуться оффлайн біля 10500 учнів з 339 класів. Цифра буде збільшуватися по мірі завершення робіт в інших школах міста.

На проведення ремонтних робіт в закладах освіти з міського бюджету було виділено біля 215 млн грн. Жодних батьківських коштів на ці роботи не залучалося. Натомість, дякуємо людям доброї волі, які долучилися - народ Тайваню, посольство Фінляндії, ГО «Українська призма», USAID. Чекаємо на допомогу від посольства Великої Британії (фонд «Партнерство за сильну Україну»), японської НГО «Peace Wind Japan» та інших організацій з якими вже ведеться попередня робота.

В Чернігові зараз перебуває приблизно 19 тисяч школярів (з 28350). Більшість батьків обрали очну форму навчання. Ті, які ухвалили рішення навчатися в форматі онлайн, також отримають таку можливість.
Це особисте рішення кожної родини.

Міська влада зі свого боку максимальну кількість зусиль спрямувала на те, щоб підготувати наші навчальні заклади до роботи в очному форматі. Коротко поясню чому.

Війна принесла багато лиха, але найбільше страждають діти. Вони жертвують звичками, друзями, освітою заради безпеки, багато дітей втратили рідних або житло.

«Діти, які постраждали від війни, знаходяться під загрозою «токсичного стресу», стану, викликаного надзвичайними періодами лиха. Ефекти настільки потужні, що вони можуть змінити структури мозку та системи органів, триваючи довго в дорослому житті дітей», - говорить директорка організації Save the Children Соня Куш.

І саме освіта має вирішальне значення для психологічної підтримки. Школи забезпечують дітей соціальними контактами серед однолітків, вказівками вчителів і розпорядком дня, який може створити відчуття нормальності.
Наші діти намагаються адаптуватися у своєму повсякденному житті: чи то кресленням малюнків олівцем і фарбою на стіні вологого підвалу в Ягідному, де їх тримали у полоні, чи грою в уявне КПП на Масанах та різними формами збору коштів на ЗСУ. Вони імітують жахливу реальність, свідками якої стали під час війни, але також знаходять способи втекти від неї. І їм дуже потрібна соціалізація у вигляді школи та спілкування з однолітками.

Також ми враховували той факт, що наявність очної освіти для багатьох батьків є важливим фактором повертатися в Чернігів, або лишатися там, де діти матимуть можливість ходити до школи. Адже мова йде не про 2-3 місяці, а скоріш за все, як мінімум про весь навчальний рік.

Третя причина - це якість освіти. Тут очний формат має значні переваги. Особливо в молодшій школі.

Олександр ЛОМАКО
Фото сайту ChеLine



Теги:Олександр Ломако, школи Чернігова, 1 вересня, широка війна


Читайте також



Коментарі (0)
avatar