реклама партнерів:
Головна › Новини › Споживач

СПОЖИВАЧ. Водяна карусель. Хто повинен оплачувати повірку лічильника?

«Нині багато розмов точаться про перевірку лічильників «Водоканалом». Одні кажуть, що це питання належить до інтересів самого відомства, а отже, й платити за перевірку повинні вони самі, а не споживачі. Інші — працівники зацікавленої інстанції навпаки, стверджують, що споживачі повинні сплачувати за виконану роботу. А як насправді?»
Валентина ЯЦЕНЮК,
м. Чернігів
.

Редакція звернулася за роз’ясненням до директора комунального підприємства «Чернігівводоканал» Олександра ШКІНЯ.

— Олександре Михайловичу, скажіть, будь ласка, хто ж насправді повинен сплачувати за повірку лічильників?

— Згідно з нормативними актами і регламентом робіт з повірки таких приладів, кошти повинні сплачувати самі споживачі — власники будівель, які користуються вимірювальними приладами з контролю постачання води.

Уявімо типову ситуацію. Власник встановив колись лічильник. Тепер, коли треба все оформити офіційно, необхідно спеціалістам зняти цей прилад, відвезти у відповідну інстанцію, потім знову встановлювати. І за всі етапи споживачу необхідно сплачувати кошти. Чому так все ускладнено?

— Технологія повірки лічильників, як не прикро, не дозволяє робити повірки за місцем встановлення приладу. Спеціальними вимірювально-контрольними приладами необхідно перевірити водолічильник на роботу в трьох режимах: для слабкої подачі води, середньої та максимальної. І вдома цього зробити неможливо.

Не чи могли б Ви сказати конкретніше: якими нормативними актами такі роботи регламентуються, і за що саме споживач повинен сплачувати кошти?

— Відповідно до пункту 2.3.4 Правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, повірка засобів обліку здійснюється згідно із Законом «Про метрологію та метрологічну діяльність».

Законом не передбачено, що проведення робіт періодичної повірки має здійснюватись безкоштовно. Вартість періодичної повірки засобів обліку повинна відшкодовуватись споживачем через тариф на відповідні послуги.

Ремонт та повірка водолічильників, що не перебувають на балансі виконавця, виконуються за рахунок абонента силами виконавця або спеціалізованої організації.

Відносини між споживачем і виконавцями у сфері надання послуг постачання холодної і гарячої води та водовідведення регулюються визначеними для цього спеціальними правилами та типовим договором про надання таких послуг, затвердженими постановою Кабміну від 21 липня 2005 року № 630, якими визначаються обсяги, режими, термін надання послуги та порядок розрахунків.

Калькулювання собівартості витрат, пов’язаних з обслуговуванням, ремонтом (у тому числі демонтажем, транспортуванням, монтажем після повірки та пломбуванням засобів обліку), здійснюються підприємством, що надає послугу, і погоджується органом місцевого самоврядування. Оплата споживачем за повірку лічильника здійснюється за встановленим тарифом та на умовах, передбачених типовим договором, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 20.05.2009 року № 529.

Отже, якщо органом місцевого самоврядування, який відповідає за надання житлово-комунальних послуг, не внесено до тарифу витрати щодо періодичної повірки та ремонту квартирних засобів обліку, то оплата споживачем цих послуг повинна здійснюватися згідно з укладеним договором між споживачем та виконавцем послуг або зі спеціалізованою організацією з періодичної повірки та ремонту квартирних лічильників.

А такою повіркою займається Ваше відомство?

— Повинно б займатися, але у зв’язку з тим, що обсяг повірки щороку зростав, а у підприємства зростали збитки, що складали понад 3 мільйони гривень за рік, ми цей процес саме для «Водоканалу» навмисно «пригальмували».
Зараз послуги з комплексу робіт з обслуговування квартирних приладів обліку води у нашому місті здійснює ТОВ «Водосервіс плюс» та з повірки самих лічильників — ВАТ «Облтеплокомуненерго».

У деяких інших, подібних до Чернігова за кількістю населення містах України повіркою та обслуговуванням лічильників займаються 3-4 фірми. У нас, як бачите, — лише дві.

А як бути підприємству, котре займається виконанням робіт, якщо споживач відмовляється від повірки лічильників?

— Після простроченого терміну споживач, який відмовляється від такої послуги, знімається як власник користування лічильником і сплачує за воду за тарифами як споживач без лічильника. Але ми внесли свої пропозиції Кабінету Міністрів, аби дозволили у щомісячні тарифи за користування водою внести плату за повірку лічильників. Це в середньому додасться до тих, що сплачуються, трохи більше 3 гривень. Тобто ми пропонуємо розділити плату за повірку лічильників на помісячну. Але поки що Кабмін нашу пропозицію відкидає.

Виходить, що повірка лічильників — обов’язкова послуга. То як часто повинні споживачі віддавати ці прилади на повірку?

— Деякі лічильники потребують повірки один раз на три роки, а інші — після чотирьох років.

Чи набагато виграє споживач, який має у квартирі лічильники на воду?

— У Чернігові на сьогодні встановлено 100 тисяч лічильників на воду. А це близько 40 відсотків від усіх помешкань. Останнім часом спостерігається тенденція до зменшення їх встановлення.

Підрахунок показує, що сім’я із трьох осіб за місяць економить 11м ³ води, а це приблизно 33 гривні, за рік — понад 400, за три роки — 1224, за чотири — 1632 гривні.

Громадянин може й сам зняти лічильник та доставити до підприємства, тоді вартість повірки суттєво зменшується. Але при цьому всю подальшу відповідальність бере на себе сам споживач. Непоодинокі випадки, коли самовстановлення лічильників призводило до аварій у багатоквартирних будинках — затоплювались нижні поверхи. Гарантію на встановлення лічильників може давати лише фірма, яка встановила прилад.

А чи бувають випадки, коли споживач примудряється щось вчинити, аби лічильник менше рахував витрачені кубометри води?

— Зараз є так звані умільці, які знаходять способи економії коштів… Але слід нагадати, що за таку «економію» встановлена відповідальність.

Від редакції.

На наш погляд, діючі законодавчі норми не мають досить чіткої регламентації щодо використання водо лічильника. Чи не тому виникають деякі непорозуміння між споживачами та суб’єктами стосовно повірки приладів
вимірювання води? Адже повірка засобів обліку, на чому акцентує увагу і директор «Чернігівводоканалу», здійснюється згідно із Законом «Про метрологію та метрологічну діяльність». А в статті 28 цього закону зазначено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з водопостачання.
Та й пропозиція щодо внесення до складу витрат зі збуту послуг і повірку лічильників (до щомісячної абонентської плати з розбиванням по місяцях усієї суми, яка сплачується за повірку) є, на наш погляд, порушенням прав споживачів. Та й як бути з вартістю послуг, коли одні самі доставляють прилади до підприємства, а іншим споживачам потрібен для цього фахівець?
Пропонуємо читачам висловити свою думку з цього приводу на сторінках газети
.




Теги:повірка, споживач, Чернігівводоканал, повірку, водяна, лічильник, водоканал, Карусель, оплачувати


Читайте також



Коментарі (2)
avatar
1
О, чотирирічне фото моїх лічильників гуляє інтернетом...
avatar
2
Уважаемый Александр Иванович почему Вы не ссылаетесь на "Правила водоснабжения...."? Пункт 10. Говорит обратное.
avatar