Про платні посади і марнотратство у дільничних виборчих комісіях
Завершується боротьба за контроль над дільничними виборчими комісіями. Партія влади за допомогою підконтрольних окружних виборчих комісій (ОВК) розставляє своїх членів ДВК на платні посади у дільничних виборчих комісіях, що надає їй переваги під час підрахунку голосів та отримання додаткових коштів від держави.
Як пояснив член окружної виборчої комісії №205 (м. Чернігів) від Української народної партії Сергій Соломаха в Окремій Думці до Протоколу № 14 від 11 жовтня 2012 року засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, відповідно частини шостої статті 36 Закону України «Про вибори народних депутатів», за рішенням виборчої комісії, яке затверджується ОВК, голова, заступник голови, секретар або інші члени дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб) протягом усього періоду повноважень виборчої комісії або частини цього періоду можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії на платній основі.
У такий спосіб ОВК (за задумом законодавця) повинно забезпечувати раціональне використання державних коштів і виправляти допущені в ДВК перекоси у призначенні членів ДВК працювати на платній основі.
Проте, на цих виборах провладна більшість в ОВК №205 затверджує на своїх засіданнях рішення ДВК, де представники партії влади через технічні партії і кандидатів мають більшість, без будь-якого аналізу і обговорення.
Наприклад, у виборчому окрузі № 205 аж десять виборчих дільниць ДВК (№№ 741050-741060) з 83 є спеціальними, тобто утворені у лікувальних закладах міста Чернігова. Орієнтовна кількість виборців, визначена ЦВК, кожної з цих малих дільниць складає 80 - 490 виборців. Однак, майже усі ці дільничні виборчі комісії утворені у максимально визначеним законом про вибори складі, тобто у кількості 18 членів.
До речі, відповідно частини третьої статті 28 цього Закону на виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує п'ятдесяти осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.
Крім того, конкретна кількість виборців на спеціальних дільницях буде відома тільки на підставі подання керівників цих лікувальних закладів не пізніше 20 жовтня ц. р.(?!)
За що отримують кошти від держави звільнені члени комісії на спеціальних дільницях до чого часу?
Однак С. Соломаха, через протидію збоку провладної більшості, не отримав можливості оприлюднити свою позицію на засіданні ОВК №205 11 жовтня ц. р. і тому змушений викласти свої пропозиції в Окремій думці.
Автор Окремої думки з опозиції пропонує:
1. На спеціальних виборчих дільницях окружна виборча комісія повинна відмовляти у затверджені рішень цих ДВК щодо виконання трьома особами повноважень у виборчій комісії на платній основі, тобто у максимально визначений законом.
2. ОВК не повинно затверджувати рішення тих ДВК, де працювати на звільненій (платній) основі визначено не секретарів цих комісій, а членів цих дільничних виборчих комісій від провладних партій, що є спробою поставити під контроль цих ДВК партією влади.
Отже, член ОВК від УНП вважає, що треба по господарські витрачати державні кошти (це - гроші платників податків) та затверджувати працювати на платній основі представників опозиції, які законно за квотою отримали в ДВК посади заступників голови або секретарів, а не членів комісій від провладних партій.
Якщо нинішня влада так клянеться країні і світу, що парламентські вибори 28 жовтня 2012 року будуть за рівнем демократичності на рівні виборів 2006, 2007, 2010 років за президентства В. Ющенка, то ці слова треба підкріпляти реальними справами.
Як пояснив член окружної виборчої комісії №205 (м. Чернігів) від Української народної партії Сергій Соломаха в Окремій Думці до Протоколу № 14 від 11 жовтня 2012 року засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, відповідно частини шостої статті 36 Закону України «Про вибори народних депутатів», за рішенням виборчої комісії, яке затверджується ОВК, голова, заступник голови, секретар або інші члени дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб) протягом усього періоду повноважень виборчої комісії або частини цього періоду можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії на платній основі.
У такий спосіб ОВК (за задумом законодавця) повинно забезпечувати раціональне використання державних коштів і виправляти допущені в ДВК перекоси у призначенні членів ДВК працювати на платній основі.
Проте, на цих виборах провладна більшість в ОВК №205 затверджує на своїх засіданнях рішення ДВК, де представники партії влади через технічні партії і кандидатів мають більшість, без будь-якого аналізу і обговорення.
Наприклад, у виборчому окрузі № 205 аж десять виборчих дільниць ДВК (№№ 741050-741060) з 83 є спеціальними, тобто утворені у лікувальних закладах міста Чернігова. Орієнтовна кількість виборців, визначена ЦВК, кожної з цих малих дільниць складає 80 - 490 виборців. Однак, майже усі ці дільничні виборчі комісії утворені у максимально визначеним законом про вибори складі, тобто у кількості 18 членів.
До речі, відповідно частини третьої статті 28 цього Закону на виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує п'ятдесяти осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.
Крім того, конкретна кількість виборців на спеціальних дільницях буде відома тільки на підставі подання керівників цих лікувальних закладів не пізніше 20 жовтня ц. р.(?!)
За що отримують кошти від держави звільнені члени комісії на спеціальних дільницях до чого часу?
Однак С. Соломаха, через протидію збоку провладної більшості, не отримав можливості оприлюднити свою позицію на засіданні ОВК №205 11 жовтня ц. р. і тому змушений викласти свої пропозиції в Окремій думці.
Автор Окремої думки з опозиції пропонує:
1. На спеціальних виборчих дільницях окружна виборча комісія повинна відмовляти у затверджені рішень цих ДВК щодо виконання трьома особами повноважень у виборчій комісії на платній основі, тобто у максимально визначений законом.
2. ОВК не повинно затверджувати рішення тих ДВК, де працювати на звільненій (платній) основі визначено не секретарів цих комісій, а членів цих дільничних виборчих комісій від провладних партій, що є спробою поставити під контроль цих ДВК партією влади.
Отже, член ОВК від УНП вважає, що треба по господарські витрачати державні кошти (це - гроші платників податків) та затверджувати працювати на платній основі представників опозиції, які законно за квотою отримали в ДВК посади заступників голови або секретарів, а не членів комісій від провладних партій.
Якщо нинішня влада так клянеться країні і світу, що парламентські вибори 28 жовтня 2012 року будуть за рівнем демократичності на рівні виборів 2006, 2007, 2010 років за президентства В. Ющенка, то ці слова треба підкріпляти реальними справами.
Чернігівська прес-служба партії «Наша Україна»
Коментарі (0) |