ПР і БЮТ: обережно, члени…
Отже, до покарань за перешкоджання вільному здійсненню громадянином виборчого права та перешкоджання діяльності суб'єктів виборчого процесу, що поєднані з підкупом, обманом або примушуванням, законодавець долучив «також ухилення члена виборчої комісії у роботі комісії без поважних причин».
Мінімальне покарання за ухилення члена виборчої комісії у роботі комісії без поважних причин встановлено аж у 5100 грн., а максимальне - позбавлення волі на строк до двох років, з позбавленням права займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Цікаво, що ця норма ККУ стосується як членів виборчих комісій на виборах Президента України, так і членів територіальних виборчих комісій, що утворені при обласних, районних, міських, селищних, сільських радах.
Отже, бажання ПР і БЮТ підвести під кримінальну відповідальність майбутніх членів окружних і дільничних комісій на виборах Президента України, зачепило і тисячі членів територіальних комісій, утворених на місцевих виборах ще у 2006 році.
Виникає підозра, що саме через залякування членів територіальних комісій кримінальною відповідальністю за ухилення їх у роботі комісії без поважних причин ПР і БЮТ спробують вплинути на територіальні комісії щоб позбавити повноважень депутатів місцевих рад, які на думку партійного керівництва в Києві вийшли з під їх контролю.
Щодо сотень тисяч громадян України, яких сьогодні партійні функціонери вербують до окружних і дільничних виборчих комісій на майбутніх виборах Президента України, то їм варто серйозно замислитись під час написання заяв про згоду на участь у роботі виборчої комісії.
Сергій Соломаха,
голова територіальної виборчої комісії ТВО №208(м.Чернігів) по виборах Президента України 2004 р.
ВИТЯГ з ККУ:
Стаття 157. Перешкоджання здійсненню виборчого права або
права брати участь у референдумі, роботі
виборчої комісії або комісії з референдуму чи
діяльності офіційного спостерігача
1. Перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого
виборчого права або права брати участь у референдумі,
перешкоджання діяльності іншого суб'єкта виборчого процесу,
ініціативної групи референдуму, комісії з референдуму, члена
виборчої комісії, члена ініціативної групи референдуму, члена
комісії з референдуму або офіційного спостерігача при виконанні
ними своїх повноважень, поєднані з підкупом, обманом або
примушуванням, а також ухилення члена виборчої комісії у роботі
комісії без поважних причин -
караються штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох
років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням
права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на
строк від одного до трьох років.
2. Ті самі діяння, поєднані із застосуванням насильства,
знищенням чи пошкодженням майна, погрозою застосування насильства
або знищення чи пошкодження майна, -
караються обмеженням волі на строк до трьох років або
позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права
обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від
одного до трьох років.
3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї
статті, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом
виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням свого
службового становища, -
караються обмеженням волі на строк від двох до п'яти років
або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права
обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від
двох до трьох років.
4. Втручання службової особи з використанням службового
становища у здійснення виборчою комісією чи комісією з референдуму
їх повноважень, установлених законом, вчинене шляхом незаконної
вимоги чи вказівки з метою вплинути на рішення виборчої комісії чи
комісії з референдуму, -
карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох
до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або
займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.
{ Стаття 157 в редакції Закону N 3504-IV ( 3504-15 ) від
23.02.2006; із змінами, внесеними згідно із Законами N 270-VI
( 270-17 ) від 15.04.2008, N 1616-VI ( 1616-17 ) від 21.08.2009 }
Читайте також |
Коментарі (0) |