Податками по тракторах
Додатковий збір на імпортну техніку, новий акциз на автомобілі й автобуси і «драконівський» транспортний податок на потримані машини — під Новий Рік уряд підготував, а депутатська більшість підтримала низку податкових нововведень.
Кореспондент ІА «Агравері» розібрався в нових ставках і в тому, як вони позначаться на аграріях.
Додатковий імпортний збір
З 1 січня по 31 грудня 2015 року на імпортні товари, за винятком «життєво необхідних», вводиться додатковий збір у розмірі від 5 до 10%. Його сплачуватимуть як компанії-імпортери, так і фізичні особи. Під дію урядових новацій потрапили автомобілі, мото- і сільгосптехніка (як нова, так і та, що була у використанні), а також, запчастини й комплектуючі до них. Імпортери поки утримуються від коментарів, однак зазначають, що зміни в законодавство так чи інакше позначаться на цінах, і явно не сторону їх зменшення.
Цінники доведеться переписувати й вітчизняним виробникам. Адже за імпортні матеріали, запчастини й комплектуючі, що, зокрема, використовуються для складання тракторів, комбайнів, обприскувачів (меншою мірою — ґрунтообробної техніки), а також верстати й інше обладнання доведеться платити додатковий збір у 5%.
Акцизний податок на вантажівки
Прийнята податкова реформа торкнеться володіння автомобілями, які є невід’ємною частиною виробництва й транспортування сільськогосподарської продукції. Так, депутати за поданням Кабміну переглянули ставки акцизного податку на легковики. І якщо для малокубатурних авто зміни символічні (було 1,09 євро за 1 куб. см, стало 1,094 євро), то чим більшим є об'єм двигуна, тим це співвідношення буде відчутнішим. Крім того, підняли ставки акцизу для старих автомобілів.
Також вперше акцизним податком обкладатимуть вантажні автомобілі і автобуси. Ставки акцизу залежать від об'єму двигуна і типу використовуваного пального. Так, на нові автобуси з дизелем ставка податку 0,003 євро за 1 куб. см, на потриману техніку — 0,007 євро за 1 куб. см. Для вантажівок ставки акцизу більш «кусючі». Так, за нові машини доведеться заплатити 0,01—0,016 євро за 1 куб. см об'єму двигуна, за ненові — 0,02—0,33 євро. Для вантажівок «віком» понад 8 років застосовується коефіцієнт 20.
Для іномарок зростання цін складе, за оцінками AUTO-Consulting, 6—7%. Автомобілі українського виробництва подорожчають на 3—3,5%. Нові вантажівки додадуть у ціні через акциз 20—200 євро і ще 6% (додатковий збір + ПДВ). А ось поставки техніки старше 8 років зійдуть нанівець.
Акцизний податок на пальне
Кабмін Арсенія Яценюка вдається до цього «інструменту» вже вдруге в 2014 році. Цього разу ставка податку на бензини й ДП зросла незначно: зі 198 євро за т до 202 євро за т. Але ось на пропан-бутан вирішили підвищити акциз з 44 до 50 євро. Відтак він додасть у ціні більше, ніж пальне з нафти.
Транспортний податок
У Податковому Кодексі з'явився новий транспортний податок. Але не для всіх, а тільки для легкових автомобілів до 5 років з бензиновими двигунами понад 3000 куб. см і дизелями від 2500 куб. см. Ставка податку єдина — 25 000 гривень. Його потрібно буде сплачувати раз на рік. Серед аграріїв під дію податку потраплять власники потриманих «Ленд Крузерів», а також автомобілів типу Skoda Superb, Toyota Camry. Що цікаво, що в той же час 25 000 гривень зможуть заощадити власники бензинових Range Rover Sport 3.0, об'єм двигуна якого 2995 куб. см., а ціна за 1,5 мільйона гривень.
Збір при першій реєстрації транспортних засобів
Це єдиний податок для автомобілістів, який депутати ліквідували. Але його еквівалент закладений тепер в акцизному податку. І якщо збір за першу реєстрацію був номінований у гривні, то акциз — в євро. Тому фактично він збільшиться в кілька разів.
Податок на нерухомість
На вартості володіння автомобілями й сільгосптехнікою позначиться й новий податок на нерухомість. І хоч в останньому варіанті законопроекту депутати таки вивели з-під його дії нежитлові будівлі, що використовуються в аграрному секторі, промисловості, а також ринки, низка комерційної нерухомості потрапить під приціл податківців.
Йдеться, зокрема, про автосалони, СТО, майстерні, гаражі і т. д. Ставка визначена в розмірі до 2% від розміру мінімальної зарплати за 1 кв. м (до 24 грн). Тобто власник сервісного центру площею, приміром, 1000 кв. м при максимальній ставці в рік повинен буде сплатити 24 000 гривень. Зрозуміло, їх включать у вартість послуг чи товарів для клієнтів.
Євген ПилипенкоАгравері
Кореспондент ІА «Агравері» розібрався в нових ставках і в тому, як вони позначаться на аграріях.
Додатковий імпортний збір
З 1 січня по 31 грудня 2015 року на імпортні товари, за винятком «життєво необхідних», вводиться додатковий збір у розмірі від 5 до 10%. Його сплачуватимуть як компанії-імпортери, так і фізичні особи. Під дію урядових новацій потрапили автомобілі, мото- і сільгосптехніка (як нова, так і та, що була у використанні), а також, запчастини й комплектуючі до них. Імпортери поки утримуються від коментарів, однак зазначають, що зміни в законодавство так чи інакше позначаться на цінах, і явно не сторону їх зменшення.
Цінники доведеться переписувати й вітчизняним виробникам. Адже за імпортні матеріали, запчастини й комплектуючі, що, зокрема, використовуються для складання тракторів, комбайнів, обприскувачів (меншою мірою — ґрунтообробної техніки), а також верстати й інше обладнання доведеться платити додатковий збір у 5%.
Акцизний податок на вантажівки
Прийнята податкова реформа торкнеться володіння автомобілями, які є невід’ємною частиною виробництва й транспортування сільськогосподарської продукції. Так, депутати за поданням Кабміну переглянули ставки акцизного податку на легковики. І якщо для малокубатурних авто зміни символічні (було 1,09 євро за 1 куб. см, стало 1,094 євро), то чим більшим є об'єм двигуна, тим це співвідношення буде відчутнішим. Крім того, підняли ставки акцизу для старих автомобілів.
Також вперше акцизним податком обкладатимуть вантажні автомобілі і автобуси. Ставки акцизу залежать від об'єму двигуна і типу використовуваного пального. Так, на нові автобуси з дизелем ставка податку 0,003 євро за 1 куб. см, на потриману техніку — 0,007 євро за 1 куб. см. Для вантажівок ставки акцизу більш «кусючі». Так, за нові машини доведеться заплатити 0,01—0,016 євро за 1 куб. см об'єму двигуна, за ненові — 0,02—0,33 євро. Для вантажівок «віком» понад 8 років застосовується коефіцієнт 20.
Для іномарок зростання цін складе, за оцінками AUTO-Consulting, 6—7%. Автомобілі українського виробництва подорожчають на 3—3,5%. Нові вантажівки додадуть у ціні через акциз 20—200 євро і ще 6% (додатковий збір + ПДВ). А ось поставки техніки старше 8 років зійдуть нанівець.
Акцизний податок на пальне
Кабмін Арсенія Яценюка вдається до цього «інструменту» вже вдруге в 2014 році. Цього разу ставка податку на бензини й ДП зросла незначно: зі 198 євро за т до 202 євро за т. Але ось на пропан-бутан вирішили підвищити акциз з 44 до 50 євро. Відтак він додасть у ціні більше, ніж пальне з нафти.
Транспортний податок
У Податковому Кодексі з'явився новий транспортний податок. Але не для всіх, а тільки для легкових автомобілів до 5 років з бензиновими двигунами понад 3000 куб. см і дизелями від 2500 куб. см. Ставка податку єдина — 25 000 гривень. Його потрібно буде сплачувати раз на рік. Серед аграріїв під дію податку потраплять власники потриманих «Ленд Крузерів», а також автомобілів типу Skoda Superb, Toyota Camry. Що цікаво, що в той же час 25 000 гривень зможуть заощадити власники бензинових Range Rover Sport 3.0, об'єм двигуна якого 2995 куб. см., а ціна за 1,5 мільйона гривень.
Збір при першій реєстрації транспортних засобів
Це єдиний податок для автомобілістів, який депутати ліквідували. Але його еквівалент закладений тепер в акцизному податку. І якщо збір за першу реєстрацію був номінований у гривні, то акциз — в євро. Тому фактично він збільшиться в кілька разів.
Податок на нерухомість
На вартості володіння автомобілями й сільгосптехнікою позначиться й новий податок на нерухомість. І хоч в останньому варіанті законопроекту депутати таки вивели з-під його дії нежитлові будівлі, що використовуються в аграрному секторі, промисловості, а також ринки, низка комерційної нерухомості потрапить під приціл податківців.
Йдеться, зокрема, про автосалони, СТО, майстерні, гаражі і т. д. Ставка визначена в розмірі до 2% від розміру мінімальної зарплати за 1 кв. м (до 24 грн). Тобто власник сервісного центру площею, приміром, 1000 кв. м при максимальній ставці в рік повинен буде сплатити 24 000 гривень. Зрозуміло, їх включать у вартість послуг чи товарів для клієнтів.
Євген ПилипенкоАгравері
Читайте також |
Коментарі (0) |