Офіційні спостерігачі – козирна карта партії влади
Влада невтомно вишукує будь-які можливості для підтвердження опитувань соціологів, які виводять її у переможці на виборах 28 жовтня 2012 року. Після створення за допомогою «технічних» партій підконтрольних виборчих комісій настала черга формування надійного корпусу офіційних спостерігачів.
Їх на виборчі дільниці можуть направити партії, які виставили партійний список, кандидати в депутати та деякі громадські організації.
Це значно зменшило кількість суб’єктів виборчого процесу, які сформували виборчі комісії. Тому за справу взялися кандидати в одномандатних округах, які до цього не брали ніякої участі у виборчому процесі.
Наприклад, 16 жовтня ц. р. тільки за поданням безпартійного кандидата-самовисуванця директора будівельної компанії ОВК № 205 зареєструвало 83 офіційних спостерігачів. Враховуючи, що від одного суб’єкта на виборчій дільниці під час голосування і підрахунку голосів одночасно може перебувати тільки один офіційний спостерігач, це означає, що цей кандидат перекрив усі виборчі дільниці виборчого округу № 205.
Не виключено, що партія влади саме у такий спосіб планує забезпечити на виборчих дільницях повний контроль над членами ДВК і виборцями, які продали свій голос.
І це ще не все.
Відповідно статті 78 Закону України «Про вибори народних депутатів» офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати чи громадської організації не може бути посадова особа органів виконавчої влади або суду, правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування.
У поданні про реєстрацію офіційних спостерігачів зазначаються їх прізвища, імена, по батькові, громадянство, дата народження, місце проживання та адреса житла, місце роботи, посада (заняття), номери контактних телефонів. До подання додаються заяви про згоду цих осіб бути офіційними спостерігачами та ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України.
Отже подання на реєстрацію офіційних спостерігачів потребують ретельної перевірки (фактично таку саму як і членів ДВК!) перед тим як постанову про реєстрацію офіційних спостерігачів виносити на засідання ОВК.
Проте, дивна на перший погляд, практика реєстрації офіційних спостерігачів в окружній виборчій комісії № 205 у Чернігові змусила її члена від Української народної партії Сергія Соломаху долучити Окрему Думку до протоколу № 17 засідання ОВК № 205 від 18 жовтня 2012 року.
Насамперед, автор вказав на м’яко кажучи неправильну процедуру організації засідань: «У зв’язку з тим, що оповіщення членів ОВК про час і порядок денний, як правило, відбувається за 2-3 години до початку засідання, що практично унеможливлює перевірку виборчих документів, що виносяться на розгляд комісії».
Крім того, секретар комісії Ємельянова Н.В. від партії «Русь єдина» чомусь категорично заперечує щодо представлення подань на членів ДВК і офіційних спостерігачів на засідання ОВК, посилаючись на те, що перевірка їх вже здійснена членом ОВК Щербиною Г.М. від фракції Народної партії у Верховні Раді України.
На цьому тлі у члена ОВК від опозиції виникло занепокоєння позицією заступника голови комісії Авраменка С.В. від партії «Єдина Родина» та інших членів ОВК від більшості, які категорично відкинули пропозицію С. Соломахи вказувати у постановах про реєстрацію офіційних спостерігачів номера посвідчень, які видаються офіційним спостерігачам, як це було на попередніх виборах.
Більш того, голова комісії Солдатов В.В. від КПУ навіть відмовився поставити на голосування цю пропозицію.
Член ОВК від Української народної партії Сергій Соломаха в Окремій думці заявив, що такі дії представників провладної більшості в ОВК можуть свідчити про спробу забезпечити посвідченнями офіційних спостерігачів посадових осіб органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування від партії влади, які згідно закону про вибори, не мають права бути офіційними спостерігачами.
Подібна ситуація з офіційними спостерігачами вже була в місті Чернігові під час президентських перегонів у 2004 році.
Їх на виборчі дільниці можуть направити партії, які виставили партійний список, кандидати в депутати та деякі громадські організації.
Це значно зменшило кількість суб’єктів виборчого процесу, які сформували виборчі комісії. Тому за справу взялися кандидати в одномандатних округах, які до цього не брали ніякої участі у виборчому процесі.
Наприклад, 16 жовтня ц. р. тільки за поданням безпартійного кандидата-самовисуванця директора будівельної компанії ОВК № 205 зареєструвало 83 офіційних спостерігачів. Враховуючи, що від одного суб’єкта на виборчій дільниці під час голосування і підрахунку голосів одночасно може перебувати тільки один офіційний спостерігач, це означає, що цей кандидат перекрив усі виборчі дільниці виборчого округу № 205.
Не виключено, що партія влади саме у такий спосіб планує забезпечити на виборчих дільницях повний контроль над членами ДВК і виборцями, які продали свій голос.
І це ще не все.
Відповідно статті 78 Закону України «Про вибори народних депутатів» офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати чи громадської організації не може бути посадова особа органів виконавчої влади або суду, правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування.
У поданні про реєстрацію офіційних спостерігачів зазначаються їх прізвища, імена, по батькові, громадянство, дата народження, місце проживання та адреса житла, місце роботи, посада (заняття), номери контактних телефонів. До подання додаються заяви про згоду цих осіб бути офіційними спостерігачами та ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України.
Отже подання на реєстрацію офіційних спостерігачів потребують ретельної перевірки (фактично таку саму як і членів ДВК!) перед тим як постанову про реєстрацію офіційних спостерігачів виносити на засідання ОВК.
Проте, дивна на перший погляд, практика реєстрації офіційних спостерігачів в окружній виборчій комісії № 205 у Чернігові змусила її члена від Української народної партії Сергія Соломаху долучити Окрему Думку до протоколу № 17 засідання ОВК № 205 від 18 жовтня 2012 року.
Насамперед, автор вказав на м’яко кажучи неправильну процедуру організації засідань: «У зв’язку з тим, що оповіщення членів ОВК про час і порядок денний, як правило, відбувається за 2-3 години до початку засідання, що практично унеможливлює перевірку виборчих документів, що виносяться на розгляд комісії».
Крім того, секретар комісії Ємельянова Н.В. від партії «Русь єдина» чомусь категорично заперечує щодо представлення подань на членів ДВК і офіційних спостерігачів на засідання ОВК, посилаючись на те, що перевірка їх вже здійснена членом ОВК Щербиною Г.М. від фракції Народної партії у Верховні Раді України.
На цьому тлі у члена ОВК від опозиції виникло занепокоєння позицією заступника голови комісії Авраменка С.В. від партії «Єдина Родина» та інших членів ОВК від більшості, які категорично відкинули пропозицію С. Соломахи вказувати у постановах про реєстрацію офіційних спостерігачів номера посвідчень, які видаються офіційним спостерігачам, як це було на попередніх виборах.
Більш того, голова комісії Солдатов В.В. від КПУ навіть відмовився поставити на голосування цю пропозицію.
Член ОВК від Української народної партії Сергій Соломаха в Окремій думці заявив, що такі дії представників провладної більшості в ОВК можуть свідчити про спробу забезпечити посвідченнями офіційних спостерігачів посадових осіб органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування від партії влади, які згідно закону про вибори, не мають права бути офіційними спостерігачами.
Подібна ситуація з офіційними спостерігачами вже була в місті Чернігові під час президентських перегонів у 2004 році.
Чернігівська прес-служба партії «Наша Україна»
Коментарі (0) |