реклама партнерів:
Головна › Новини › СУСПІЛЬСТВО

Мова реклами - політика держави

На сімдесятій сесії Ніжинської міської ради 18 серпня 2015 року знову розглядалося питання щодо затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами на території міста Ніжина.

Нагадаємо, що Благодійний фонд «Ніжен» звернувся листом від 23 липня цього року до міського голови Анатолія Лінника з приводу не включення до проекту Порядку пунктів 1.8. та 1.9. чинного Порядку, які визначають пріоритетність застосування української мови у текстах оголошень, повідомлень, плакатів, афіш, реклами тощо - пише сайт БФ "Ніжен".

На жаль, відповіді не надійшло, а до тексту проекту Порядку, що пропонувався до схвалення депутатами, зазначені пункти не було включено.

Як виявилося, на засіданні депутатської комісії пропонувалося таке формулювання:

«п.1.8. Мова реклами.

Мова реклами визначається ст. 26 ЗУ «Про засади державної мовної політики», у разі вибору розповсюджувачем зовнішньої реклами іншої мови ніж українська мова, обов’язково інформація дублюється на українській мові».

Як бачимо, пріоритетність застосування української мови відсунуто. Виходить, що рекламу можна писати, скажімо, китайською мовою, а продублювати українською малопомітним шрифтом. Читайте, ніжинці, китайську грамоту!

У той же час Закон України «Про засади державної мовної політики» (між іншим недолугий і суперечливий щодо ст. 10 Конституції України) визначає таку пріоритетність державної мови: ст. 7, п.9 гласить: «Жодне з положень цього Закону про заходи щодо розвитку, використання і захисту регіональних мов або мов меншин не повинне тлумачитися як таке, що створює перешкоди для використання державної мови».

Що ж до ст. 26 цього ж закону, на яку посилаються «поборники» мовної справедливості й законності, то вона має на увазі виконання реклами «іншою мовою на вибір рекламодавця» у разі, якщо на території визнано якусь регіональну мову.

У Ніжині ніякої регіональної мови не визнано. Навпаки, депутати цього ж скликання (!) 17 серпня 2012 року на 30-й сесії ухвалили рішення про визнання української мови як єдиної офіційної на території міста. Кому це не відомо?

Відомо, але потерпаємо від короткої пам’яті, що призводить потім до втрати державності частково і зовсім в окремих регіонах. Цього разу в Ніжині нависла загроза у мовній сфері, а завтра…, не дай Боже, нам Донбасу!

Депутати, здається, сприйняли аргументи директора Благодійного фонду «Ніжен» Миколи Шкурка на захист державної мови.

Проте були зауваження й з іншого приводу.Зокрема, депутат і підприємець Володимир Мамедов мав претензії фіскального характеру. Його підтримали колеги.

У результаті - документ відклали на доопрацювання.

Сподіваємося, що цього разу керівник робочої групи з підготовки Порядку розміщення зовнішньої реклами на території міста Ніжина Сергій Осадчий (він же заступник міського голови з економічних питань) виявить принциповість не тільки у бюджетоформуючих питаннях, а і в державотворчих.



Теги:мова реклами, українська мова, Микола Шкурко, Ніжинська міська рада


Читайте також






Коментарі (0)
avatar