"Лідер року" порушував закон
Підприємство - “Лідер року 2018” у галузі харчування дітей порушувало антимонопольне законодавство на торгах
Колегія Антимонопольного комітету (далі - АМКУ) оштрафувала за порушення законодавства в сфері публічних закупівель підприємство, яке займалось постачанням гарячого харчування для школярів в Чернігівській області. Такий результат розгляду справи щодо антиконкурентних узгоджених дій між учасниками, які приймали участь в закупівлях харчування в Козелецькому районі.
Як раніше повідомлялося, ще в листопаді 2018 року Центр політичних студій та аналітики звертався до органів Антимонопольного комітету в Чернігівській області з приводу можливої змови між учасниками торгів, а саме ТОВ "Шкільний сервіс" з ФОП “Шпортко О. О” та ФОП “Гусєва Г. П.”.
Тоді, при проведенні закупівлі на постачання продуктів для шкіл і садочків Козелецького району на аукціон реєструвалися два учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шкільний сервіс" та ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”.
Привернуло увагу те, що ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” чотири рази приймала участь у закупівлях в парі виключно з ТОВ “Шкільний сервіс” та жодного разу не перемогла. Крім того, в документації обох учасників були й інші факти, які могли вказувати на змову між двома учасниками у торгах.
Так, згідно документів, що подавали на тендери, обидва учасника знаходилися за однією адресою, а саме: 17024, Чернігівська обл., Козелецький район, селище міського типу Десна, вулиця Довженка, будинок 44А/1. А також зазначали в своїх документах однаковий номер телефону: 0464646234.
Згідно вимог тендерної документації, учасникам необхідно було надати довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів за минулий період. ФОП “Шпортко О. О.”, в довідці про виконання аналогічних договорів зазначала, що “аналогічні договори ФОП не виконувала”, тобто її тендерна пропозиція заздалегідь не відповідала тендерній документації.
Аналогічно проходили торги, де конкурентами були ТОВ “Шкільний сервіс” та ФОП “Гусєва Ганна Павлівна”.
Згідно з документами, поданими на тендер, обидва учасники ТОВ "Шкільній сервіс" та ФОП “Гусєва Г. П.” мали однаковий контактний номер телефону 0464646234.
Також ФОП “Гусєва Г. П.” не мала досвіду надання відповідних послуг, про що сама ж зазначала в своїй тендерній документації. До речі, це робило неможливим отримання перемоги в торгах в будь-якому випадку, адже замовник встановлював такий критерій для учасників.
Більш того, згідно з інформацією розміщеної на сайті Міністерства юстиції України, ФОП “Гусєва Ганна Павлівна” взагалі не мала право брати участь в тендері через відсутність в неї відповідного дозволу на здійснення діяльності у сфері надання послуг гарячого харчування.
Але найцікавіший факт “змови” прихований в документації одного з тендерів за участю ТОВ "Шкільній сервіс", де виявилось, що панні Гусєва працює в ТОВ "Шкільній сервіс" товарознавцем, про що було зазначено в штатному розписі підприємства.
Після звернення представниками організації до Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України минув майже рік. Але вже у вересні 2019 року справа була таки розглянута адміністративною колегією АМКУ. За результатом розгляду були виявлені порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендерів, та накладені штрафи у розмірі: ФОП “Гусєва Ганна Павлівна” - 5 тис. грн., ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” - 5 тис. грн., ТОВ "Шкільній сервіс" - 20 тис. грн.
На жаль, подібна практика змов між учасниками публічних закупівель є досить поширеною в Україні. Коли учасник зацікавлений в отриманні перемоги приводить на торги свого “технічного учасника”, який фактично не приймає участь у торгах, а лише забезпечує перемогу іншому.
До речі, в тому ж 2018 році ТОВ “Шкільний сервіс” отримало сертифікат «Лідер року 2018» від Національного бізнес-рейтингу за організацію якісного харчування у дошкільних та інших навчальних закладах. Чи дійсно можна вважати поставки такого харчування якісними, якщо керівництво вдалося до порушень законодавства, щоб отримати можливість здійснювати їх?
Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та спів-фінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Колегія Антимонопольного комітету (далі - АМКУ) оштрафувала за порушення законодавства в сфері публічних закупівель підприємство, яке займалось постачанням гарячого харчування для школярів в Чернігівській області. Такий результат розгляду справи щодо антиконкурентних узгоджених дій між учасниками, які приймали участь в закупівлях харчування в Козелецькому районі.
Як раніше повідомлялося, ще в листопаді 2018 року Центр політичних студій та аналітики звертався до органів Антимонопольного комітету в Чернігівській області з приводу можливої змови між учасниками торгів, а саме ТОВ "Шкільний сервіс" з ФОП “Шпортко О. О” та ФОП “Гусєва Г. П.”.
Тоді, при проведенні закупівлі на постачання продуктів для шкіл і садочків Козелецького району на аукціон реєструвалися два учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шкільний сервіс" та ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”.
Привернуло увагу те, що ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” чотири рази приймала участь у закупівлях в парі виключно з ТОВ “Шкільний сервіс” та жодного разу не перемогла. Крім того, в документації обох учасників були й інші факти, які могли вказувати на змову між двома учасниками у торгах.
Так, згідно документів, що подавали на тендери, обидва учасника знаходилися за однією адресою, а саме: 17024, Чернігівська обл., Козелецький район, селище міського типу Десна, вулиця Довженка, будинок 44А/1. А також зазначали в своїх документах однаковий номер телефону: 0464646234.
Згідно вимог тендерної документації, учасникам необхідно було надати довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів за минулий період. ФОП “Шпортко О. О.”, в довідці про виконання аналогічних договорів зазначала, що “аналогічні договори ФОП не виконувала”, тобто її тендерна пропозиція заздалегідь не відповідала тендерній документації.
Аналогічно проходили торги, де конкурентами були ТОВ “Шкільний сервіс” та ФОП “Гусєва Ганна Павлівна”.
Згідно з документами, поданими на тендер, обидва учасники ТОВ "Шкільній сервіс" та ФОП “Гусєва Г. П.” мали однаковий контактний номер телефону 0464646234.
Також ФОП “Гусєва Г. П.” не мала досвіду надання відповідних послуг, про що сама ж зазначала в своїй тендерній документації. До речі, це робило неможливим отримання перемоги в торгах в будь-якому випадку, адже замовник встановлював такий критерій для учасників.
Більш того, згідно з інформацією розміщеної на сайті Міністерства юстиції України, ФОП “Гусєва Ганна Павлівна” взагалі не мала право брати участь в тендері через відсутність в неї відповідного дозволу на здійснення діяльності у сфері надання послуг гарячого харчування.
Але найцікавіший факт “змови” прихований в документації одного з тендерів за участю ТОВ "Шкільній сервіс", де виявилось, що панні Гусєва працює в ТОВ "Шкільній сервіс" товарознавцем, про що було зазначено в штатному розписі підприємства.
Після звернення представниками організації до Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України минув майже рік. Але вже у вересні 2019 року справа була таки розглянута адміністративною колегією АМКУ. За результатом розгляду були виявлені порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендерів, та накладені штрафи у розмірі: ФОП “Гусєва Ганна Павлівна” - 5 тис. грн., ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” - 5 тис. грн., ТОВ "Шкільній сервіс" - 20 тис. грн.
На жаль, подібна практика змов між учасниками публічних закупівель є досить поширеною в Україні. Коли учасник зацікавлений в отриманні перемоги приводить на торги свого “технічного учасника”, який фактично не приймає участь у торгах, а лише забезпечує перемогу іншому.
До речі, в тому ж 2018 році ТОВ “Шкільний сервіс” отримало сертифікат «Лідер року 2018» від Національного бізнес-рейтингу за організацію якісного харчування у дошкільних та інших навчальних закладах. Чи дійсно можна вважати поставки такого харчування якісними, якщо керівництво вдалося до порушень законодавства, щоб отримати можливість здійснювати їх?
Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та спів-фінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Читайте також |
Коментарі (0) |