Кредити -- владі, виплачувати -- громаді!
На чергову 33-тю сесію Чернігівської міськради виноситься проект рішення про надання дозволу підприємствам ЖКГ міста на отримання кредитів на загальну суму 102 млн.грн. під 24% річних. Кредити видаються під заставу майна територіальної громади. А чим його віддавати - поки невідомо.
Господарники в стінах Чернігівського міськвиконкому беручи приклад з Президента України Януковича беруться «покращувати» все і одразу. Для цього заплановано проведення капітального та поточного ремонту внутрішньоквартальних проїздів, інженерних мереж електро-, водо-, теплопостачання, стиків стінових панелей, також чиновники задумали реконструювати вулично-дорожні мережі та мережі зовнішнього освітлення.
Ідея на перший погляд гарна, але не тоді коли врахувати чернігівські реалії. 102 млн.грн. під 24% річних на три роки – це 2,83 млн.грн. щомісячно тіло кредиту плюс до 2, 04 млн.грн. виплати відсотків. Всього близько 4,87 млн.грн. щомісячно. Звідки міський бюджет братиме ці гроші – невідомо, оскільки, для порівняння, обсяг фінансування на ремонти всіх чернігівських доріг в 2013 році Комунальному шляхо-будівельному підприємству склав всього 3,9 млн.грн. на весь рік.
Змушують сумніватись в платоспроможності підприємств ЖКГ Чернігова і факти постійної затримки заробітної плати. Ну а якщо у підприємств нема коштів на зарплату, про які кредити може йти мова.
Незрозумілою є і відсоткова ставка, обрана для кредиту. Так, для порівняння, державний Ощадбанк пропонує 3-річний депозит для капітальних витрат під набагато симпатичніші 16% річних у гривні. Чернігівському бюджету така різниця здешевила б виплати по відсоткам кредиту з 74,460,000 грн. до 49,640,000 грн, тобто не довго шукаючи чернігівським платникам податків можна зекономити 25 млн.грн за три роки.
Насторожує в проекті рішення також формулювання: «керівникам комунальних підприємств Чернігівської міської ради, надається право укладати кредитні договори, договори на відкриття та обслуговування кредитних ліній та кредитів, відповідні додаткові угоди до вказаних договорів, інші документи, пов’язані з виконанням цього рішення.» Враховуючи, що Фонд комунального майна підготує для застави перелік нерухомого майна територіальної громади вартістю до 200 млн.грн. – це означає, що сума кредиту, за бажання керівника підприємства, може бути збільшена з 102 млн.грн до 200 млн.грн.
Та важливо зрозуміти за чий рахунок будуть виплачуватись вказані кредити. Відповідь очевидна – за рахунок жителів міста. Чернігівці за цей кредит заплатять тричі:
- перший раз у вигляді податків в місцевий бюджет,
- другий у вигляді звичайної плати за комунальні послуги,
- третій раз у вигляді підвищення плати за комунальні послуги, яке неминуче наступить найближчим часом, оскільки діючі тарифи не покриють оплати кредиту з відсотками. Отже кредит бере не міський голова з депутатами, а беремо його всі ми чернігівці.
Ну і найголовніше питання: Навіщо це все затівається? Досвід показує, що влада мало думає про населення в період між виборами, тому саме приціл на вибори може бути очевидною причиною майбутнього покращення. Тут або президентські вибори – гарна можливість подякувати Гаранту за сприяння, або місцеві вибори – бажання привести «правильного» кандидата в мери або й зовсім приціл на парламентські вибори 2017 року, саме і кредит виплатимо.
От і матимемо як завжди: нам за наш же кошт зроблять видимість ремонтів, вкрадуть при цьому, а потім попросять щоб ми ще й за них проголосували за це!
Андрійченко Ігор
Господарники в стінах Чернігівського міськвиконкому беручи приклад з Президента України Януковича беруться «покращувати» все і одразу. Для цього заплановано проведення капітального та поточного ремонту внутрішньоквартальних проїздів, інженерних мереж електро-, водо-, теплопостачання, стиків стінових панелей, також чиновники задумали реконструювати вулично-дорожні мережі та мережі зовнішнього освітлення.
Ідея на перший погляд гарна, але не тоді коли врахувати чернігівські реалії. 102 млн.грн. під 24% річних на три роки – це 2,83 млн.грн. щомісячно тіло кредиту плюс до 2, 04 млн.грн. виплати відсотків. Всього близько 4,87 млн.грн. щомісячно. Звідки міський бюджет братиме ці гроші – невідомо, оскільки, для порівняння, обсяг фінансування на ремонти всіх чернігівських доріг в 2013 році Комунальному шляхо-будівельному підприємству склав всього 3,9 млн.грн. на весь рік.
Змушують сумніватись в платоспроможності підприємств ЖКГ Чернігова і факти постійної затримки заробітної плати. Ну а якщо у підприємств нема коштів на зарплату, про які кредити може йти мова.
Незрозумілою є і відсоткова ставка, обрана для кредиту. Так, для порівняння, державний Ощадбанк пропонує 3-річний депозит для капітальних витрат під набагато симпатичніші 16% річних у гривні. Чернігівському бюджету така різниця здешевила б виплати по відсоткам кредиту з 74,460,000 грн. до 49,640,000 грн, тобто не довго шукаючи чернігівським платникам податків можна зекономити 25 млн.грн за три роки.
Насторожує в проекті рішення також формулювання: «керівникам комунальних підприємств Чернігівської міської ради, надається право укладати кредитні договори, договори на відкриття та обслуговування кредитних ліній та кредитів, відповідні додаткові угоди до вказаних договорів, інші документи, пов’язані з виконанням цього рішення.» Враховуючи, що Фонд комунального майна підготує для застави перелік нерухомого майна територіальної громади вартістю до 200 млн.грн. – це означає, що сума кредиту, за бажання керівника підприємства, може бути збільшена з 102 млн.грн до 200 млн.грн.
Та важливо зрозуміти за чий рахунок будуть виплачуватись вказані кредити. Відповідь очевидна – за рахунок жителів міста. Чернігівці за цей кредит заплатять тричі:
- перший раз у вигляді податків в місцевий бюджет,
- другий у вигляді звичайної плати за комунальні послуги,
- третій раз у вигляді підвищення плати за комунальні послуги, яке неминуче наступить найближчим часом, оскільки діючі тарифи не покриють оплати кредиту з відсотками. Отже кредит бере не міський голова з депутатами, а беремо його всі ми чернігівці.
Ну і найголовніше питання: Навіщо це все затівається? Досвід показує, що влада мало думає про населення в період між виборами, тому саме приціл на вибори може бути очевидною причиною майбутнього покращення. Тут або президентські вибори – гарна можливість подякувати Гаранту за сприяння, або місцеві вибори – бажання привести «правильного» кандидата в мери або й зовсім приціл на парламентські вибори 2017 року, саме і кредит виплатимо.
От і матимемо як завжди: нам за наш же кошт зроблять видимість ремонтів, вкрадуть при цьому, а потім попросять щоб ми ще й за них проголосували за це!
Андрійченко Ігор
Читайте також |
Коментарі (0) |