реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОГЛЯД

Кому потрібні збиткові чернігівські міські комунальні ЗМІ?

25 років тому напередодні Першої, або Національно-демократичної української революції в місті Чернігові не існувало жодного міського засобу масової інформації.
Не дивно, що депутати демократичної групи «Чернігів» першого демократичного скликання (1990-1994 рр.) Чернігівської міської ради, обрані 4 березня 1990 року, приклали чимало зусиль для створення, як тепер називають, міських комунальних ЗМІ.


У січні 1991 року вийшла у світ газета чернігівської міської громади «Чернігівські відомості», а з 1992 року запрацювало міське телебачення, зараз – КП «ТРК «Новий Чернігів».
Сьогодні в цих комунальних підприємствах працює відповідно 18 і 36 фахівців.
Отже, чернігівська міська громада, начебто, має потужний інформаційний потенціал впливу на обласну владу, а чернігівці – "Четверту владу", яка захищає їх конституційні права на Свободу Слова.

Однак не так сталося, як гадалося.

Адже ці комунальні підприємства є хронічно збитковими і утримуються на інформаційному ринку завдяки лише прямим дотаціям з міського бюджету, тобто з податків чернігівців, навіть тих, хто не читає і не дивиться ці ЗМІ.

Судіть самі.

У 2013 році утримання КП «Чернігівські відомості» обійшлося у 985 тисяч грн., з них 622 тисячі грн. або 63,15% склала дотація з міського бюджету.
При цьому витрати утримання персоналу газети становили 631,0 тисяч грн. або 64,0% від усіх витрат.
У 2014 році планується при витратах на утримання цього комунального підприємства у 1045,0 тисяч грн. дотувати його з бюджету на суму 585 тисяч грн.

Натомість витрати на утримання більш потужного КП «ТРК «Новий Чернігів» у 2013 році становили 2431,6 тисяч грн., з них пряма дотація з міського бюджету - 1198,4 тисяч грн., яка компенсувала 49,3% усіх витрат.
Витрати на утримання персоналу становили 1637,9 тисяч грн. або 69,13% від усіх витрат.
У 2014 році на утримання цього комунального підприємства планується витратити 2369,4 тисяч грн., з них 1000,0 тисяч грн. повинна скласти дотація з міського бюджету.

Виникає питання: навіщо витрачати бюджетні кошти на збиткові комунальні ЗМІ, які у інформаційній війні, розв’язаній путінською РФією проти Україні, активно вели пропаганду культів комсомольської «Сеньківки» і вєлікай атєчєствєннай війни?
Більш того, ці ЗМІ були і залишаються не захисниками інтересів чернігівської громади, а особистим рупором міського голови Олександра Соколова, який вірою і правдою служив ствердженню злочинного режиму Азарова-Януковича, панування якого призвело до втрати Криму і війни на Донбасі.
Чому досі не вирішено питання утворення громадської наглядової ради, яка б представляла і захищала інтереси чернігівської міської громади у цих комунальних ЗМІ?

Сергій Соломаха












Коментарі (0)
avatar