Києвом їздять електромобілі
Крім шкідливих викидів у вигляді хімічних речовин і з'єднань, двигуни внутрішнього згорання є неефективними. У балансі теплової енергії, що виділяється двигуном автомобіля, лише близько 12% витрачається власне на рух, а інші 88% теплової енергії випромінюються марно через різні пристрої автомобіля в зовнішнє середовище.
Поява електрозаправок та 50 японських електромобілів в Києві є прогресивним явищем.
Як тут не згадати пророцтво одного із співвітчизників? "Придет время и, чтобы подтвердить статус Киева как европейского города, все равно придется внедрять электромобили – но закупать их будем уже за границей, тратя огромные средства (придется закупать и всю структуру обслуживания)... Кстати, деньги на программу развития Украинского электромобиля нужны даже меньшие, чем, скажем, средства, выделяемые на ремонт Крещатика, реконструкцию Михайловской площади и постройку собора. Неужели и здесь мы не сможем найти "пророков" в своем отечестве?” (Володимир Корніцький, "Украинский электромобиль: миф или реальность?").
Виявилося, що таких пророків в Україні знайти не складно. Вони є, і їх пророцтво має реальні шанси здійснитися в напрямку створення навіть цілої галузі машинобудування – екомобілебудування. Тож купувати за кордоном, можливо, і не виникне потреби. Наш аналіз відповідних матеріалів з цього приводу показав наступне.
КПД двигуна внутрішнього згоряння – 12%
Зараз автомобілів у світі близько півмільярда, а за прогнозами до 2050 року їх стане в чотири рази більше. Звідси - збільшення обсягів виробництва моторного палива та підвищення його вартості.
Частка забруднення навколишнього середовища автотранспортом у багатьох містах і промислових регіонах світу досягла 70-80% від загального обсягу промислових викидів. На даний час ситуація стала загрозливою, а її поліпшення - світовою проблемою.
Що таке український електромобіль
Україна ще у 70-х роках минулого століття була лідером світового рівня зі створення електронних систем управління електродвигунами електромобілів, створення оригінальних конструкцій шасі, кузовів із композитних матеріалів та вдалих компонувальних рішень.
Перший український електромобіль "ЗМІ-Електро" був створений у Запоріжському машинобудівному інституті ще у 1973 році на шасі автомобіля "ЗАЗ-968”. В 1974 р. він демонструвався в павільоні "Космонавтика” "ВДНХ” СРСР і був удостоєний бронзової медалі цієї виставки. В ті часи електродвигун французького електромобіля "Цитадін” (в перекладі "Горожанка”) управлявся ще примітивним реостатом, а "ЗМІ-Елктро” - вже електронним перетворювачем Українських винахідників.
Цікавий і інший факт щодо композитних кузовів та оригінальних конструкцій шасі. Перший гоночний автомобіль зі склопластиковим кузовом "ХАДІ-2” був створений в Харківському автодорожньому інституті (ХАДІ) у 1961 роц, майже одночасно зі створенням і першого в СРСР легкового автомобіля зі склопластиковим кузовом у місті Сватове, Луганської обл.
За роки незалежності в Україні втрачено значну частину науково-технічного потенціалу в багатьох науково-технічних напрямках, але це не стосується електромобілів. Натомість, саме в цьому напрямку в Україні накопичено великий об’єм науково-технічних напрацювань.
На його основі та з урахуванням досягнень світового досвіду були своєчасно (і навіть упереджено!) розроблені вихідні матеріали для створення Держаної цільової науково-технічної програми України "Виробництво малотонажних вантажних та інших перспективних моделей екомобілів”. Разом з ними був розроблений проект концепції цієї програми (див. Проект державної програми на сайті "Екомобіль – життя без вихлопа”).
Поняття "екомобіль" тут відповідає одночасно двом "ЕКО" - екології і енергоефективності. Тобто, екомобіль - це екологічно безпечний та енергоекономічний автотранспортний засіб, що не продукує шкідливих викидів в необхідних умовах, або забезпечує їх мінімізацію, незалежно від виду споживаних енергоресурсів. В цю категорію входять і електромобілі.
Відголос
Поява електрозаправок та 50 японських електромобілів в Києві є прогресивним явищем.
Як тут не згадати пророцтво одного із співвітчизників? "Придет время и, чтобы подтвердить статус Киева как европейского города, все равно придется внедрять электромобили – но закупать их будем уже за границей, тратя огромные средства (придется закупать и всю структуру обслуживания)... Кстати, деньги на программу развития Украинского электромобиля нужны даже меньшие, чем, скажем, средства, выделяемые на ремонт Крещатика, реконструкцию Михайловской площади и постройку собора. Неужели и здесь мы не сможем найти "пророков" в своем отечестве?” (Володимир Корніцький, "Украинский электромобиль: миф или реальность?").
Виявилося, що таких пророків в Україні знайти не складно. Вони є, і їх пророцтво має реальні шанси здійснитися в напрямку створення навіть цілої галузі машинобудування – екомобілебудування. Тож купувати за кордоном, можливо, і не виникне потреби. Наш аналіз відповідних матеріалів з цього приводу показав наступне.
КПД двигуна внутрішнього згоряння – 12%
Зараз автомобілів у світі близько півмільярда, а за прогнозами до 2050 року їх стане в чотири рази більше. Звідси - збільшення обсягів виробництва моторного палива та підвищення його вартості.
Частка забруднення навколишнього середовища автотранспортом у багатьох містах і промислових регіонах світу досягла 70-80% від загального обсягу промислових викидів. На даний час ситуація стала загрозливою, а її поліпшення - світовою проблемою.
Що таке український електромобіль
Україна ще у 70-х роках минулого століття була лідером світового рівня зі створення електронних систем управління електродвигунами електромобілів, створення оригінальних конструкцій шасі, кузовів із композитних матеріалів та вдалих компонувальних рішень.
Перший український електромобіль "ЗМІ-Електро" був створений у Запоріжському машинобудівному інституті ще у 1973 році на шасі автомобіля "ЗАЗ-968”. В 1974 р. він демонструвався в павільоні "Космонавтика” "ВДНХ” СРСР і був удостоєний бронзової медалі цієї виставки. В ті часи електродвигун французького електромобіля "Цитадін” (в перекладі "Горожанка”) управлявся ще примітивним реостатом, а "ЗМІ-Елктро” - вже електронним перетворювачем Українських винахідників.
Цікавий і інший факт щодо композитних кузовів та оригінальних конструкцій шасі. Перший гоночний автомобіль зі склопластиковим кузовом "ХАДІ-2” був створений в Харківському автодорожньому інституті (ХАДІ) у 1961 роц, майже одночасно зі створенням і першого в СРСР легкового автомобіля зі склопластиковим кузовом у місті Сватове, Луганської обл.
За роки незалежності в Україні втрачено значну частину науково-технічного потенціалу в багатьох науково-технічних напрямках, але це не стосується електромобілів. Натомість, саме в цьому напрямку в Україні накопичено великий об’єм науково-технічних напрацювань.
На його основі та з урахуванням досягнень світового досвіду були своєчасно (і навіть упереджено!) розроблені вихідні матеріали для створення Держаної цільової науково-технічної програми України "Виробництво малотонажних вантажних та інших перспективних моделей екомобілів”. Разом з ними був розроблений проект концепції цієї програми (див. Проект державної програми на сайті "Екомобіль – життя без вихлопа”).
Поняття "екомобіль" тут відповідає одночасно двом "ЕКО" - екології і енергоефективності. Тобто, екомобіль - це екологічно безпечний та енергоекономічний автотранспортний засіб, що не продукує шкідливих викидів в необхідних умовах, або забезпечує їх мінімізацію, незалежно від виду споживаних енергоресурсів. В цю категорію входять і електромобілі.
Відголос
Читайте також |
Коментарі (0) |