Юридичні консультації вихідного дня. «Земельна» ситуація
Максим НІКІФОРОВ,
м. Чернігів
На запитання читача «Сіверщини» відповідає Ігор ПУЗАН, начальник відділу державного землевпорядкування і експертизи управління земельних ресурсів у Чернігівській області
Дію постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2009 року № 844 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році» поширено на:
- осіб, які отримали у користування земельну ділянку до дня набуття чинності Земельного кодексу України (до 1 січня 2002 року), але рішення про передачу у власність такої земельної ділянки цим громадянам органами місцевого самоврядування не приймалося;
- осіб, які отримали у користування земельну ділянку до дня набуття чинності Земельного кодексу України (до 1 січня 2002 року), але рішення про передачу у власність такої земельної ділянки цим громадянам прийнято органами місцевого самоврядування без технічної документації;
- згідно з другим абзацом пункту один розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України на громадян нашої держави — спадкоємців громадян, яким за рішеннями органів місцевого самоврядування передано безоплатно у власність земельні ділянки відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 15-92 «Про приватизацію земельних ділянок».
У даному випадку громадянин, який придбав земельну ділянку після 1 січня 2002 року, не підпадає під дію вищезгаданої постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2009 року № 844.
Проте відповідно до статті 120 Земельного кодексу України до особи, що придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених договором. І зазначену ділянку громадянин має право оформити згідно з порядком, визначеним статтею 118 Земельного кодексу України.
Якщо громадянин зацікавлений у приватизації земельної ділянки для розширення її розмірів, він подає заяву до відповідної місцевої ради за місцезнаходженням земельної ділянки. До заяви додаються матеріали, передбачені частиною п’ятою 151 Земельного кодексу України.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Він погоджується з органом із земельних ресурсів, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Місцева рада у місячний строк розглядає проект відведення та ухвалює рішення про передачу земельної ділянки у власність.
У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується у судовому порядку.
Щодо вартості робіт, то у даному випадку зацікавлена особа в набутті прав на земельну ділянку сплачує за комплекс землевпорядних робіт по розробці документації із землеустрою, необхідної для складання та виготовлення правовстановлюючих документів на землю.
Обґрунтованість встановленої вартості зазначається кошторисом, який у разі потреби можна перевірити на відповідність визначеним нормативам, затвердженим спільним наказом № 97/298/124 від 15 червня 2001 року Держкомзему України та іншими відомствами «Розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуг». Цей кошторис застосовується всіма підприємствами, інститутами та підприємницькими структурами однаково незалежно від форм власності та відомчої незалежності на всій території України.
Читайте також |
Коментарі (0) |