Як виховати козаків нового покоління
Останнім часом все більше фахівців, діяльність яких пов'язана з педагогічною практикою та роботою в молодіжному середовищі звертають увагу на необхідність розв'язання проблем, пов'язаних з недосконалістю сучасної системи виховання. Сама логіка суспільного розвитку висуває цю проблему до числа пріоритетних.
Кожна держава може піднятися з руїн, якщо добре зорганізує зверху донизу свою власну національну ситему виховання. Цей дороговказ для нас висловила ще у 1917 році теоретик та організатор національної системи виховання, наша землячка, Софія Русова.
Тобто на часі Україна потребує козаків нового покоління.
Чернігівські козаки приділяють значну увагу вихованню молодого покоління. На цьому шляху ведуть пошуки не просто системи виховання. А працюють над виробленням такої його системи, яка б не була обтяжливою для вихованця, а органічно втягувала дітей в захоплюючий світ гри, романтики і патріотизму в колі друзів. Системи, завдяки якій виховувались би майбутні козаки. Самовдосконалення, позбавлення поганих рис характеру, допомога іншим повинні стати основними складовими елементами "Козацьких ігор".
Характер підготовки козаків не має бути мілітарним. На зміну має прийти "невимушена, доброзичлива і радісна атмосфера" співжиття в козацьких іграх. Атмосфера, яка б сприяла вихованню майбутніх козаків – Сміливими, яких не можна залякати, Розумними, яких не можна обдурити, Чесними, яких не можна підкупити. І таке завдання козацькій педагогіці під силу. В цьому напрямку потреби України і бажання козаків співпадають. Залишається лише знайти спорсіб об’єднання зусиль держави і козаків, щоб виховати молоде покоління «Козацького Роду», як співається в головній пісні України.
А поки що козаки шукають однодумців. Є в Чернігові педагоги які розуміють необхідність відродження козацької педагогіки. У 2010 – 2011 навчальному році щомісяця в одному з класів проводились козацькі ігри. За основу були взяті ігри «Козацька лапта» та «Слабка ланка».
Вершиною співпраці з дітьми були «Дитячі ігри патріотів». За результатами «Ігор патріотів» та підсумком участі дітей у козацьких іграх на протязі року по бальній системі визначили переможців. Перше місце з результатом 150 балів виборов Нікіта Онопрієнко. Набравши 55 балів переможницею між дівчаток стала Влада Ларіна. За кількістю набраних балів до переможців приєднались: Діма Вітченко – 95, Діма Шилкін та Ярослав Селюченко – по 75. Серед призерів дівчаток Даша Кордік – 50, а Наташа Лаврів – 40 балів. Сміливо ловили м’ячі граючи в «Козацьку лапту» Діма Вітченко та Ярослав Селюченко по 3 впійманих м’ячі за гру, Даша Кордік – 2 мячі. Це кращі результати за одну гру.
У лицарському конкурсі серед дівчаток «Козачка» переможець одного із етапів козацьких ігор Діма Вітченко вибрав «Козачкою класу» Вероніку Коваленко.
На свято останнього дзвоника до дітей у школу завітав Отаман Чернігівського обласного козацького товариство ВГО УРК Олександр Мужук. Він вручив подяки та козацькі премії педагогам. Зокрема Людмилі В о й т е н к о - вчителю фізичної культури 3-в класу, а за Станом Душі та силою Духу - гідному послідовнику предків-козаків . Подяку вона отримала за систематичну популяризацію та вдосконалення Козацької Педагогіки з використанням елементів системи фізичного виховання дітей М.Єфименко «Через Гру— до виховання людини майбутнього» на уроках фізичної культури. Людмилі Г р и щ е н к о за розуміння актуальності та підтримку відродження Козацької Педагогіки. На запрошення козаців до учнів завітала чемпіонка з біатлону, головний фахівець Національного Олімпійського комітету в Чернігівській області Ніна Лемеш. Вона провела теоретичний олімпійський урок з учнями 3-в класу, подарувала кожному учню шкільний щоденник «Стань в ряди олімпійців». На святі «Останього дзвоника» чемпіонка вручила призерам «Дитячих ігор патріотів» «Козацькі подяки».
Козаки висловлюють щиру подяку благодійнику Костянтину Іванову, який розуміє козацьку мудрість:
Хто Дбає на Рік – купує Зерно та сіє Жито,
Хто Турбується на Десятиліття - Будує та садить Сад, Ліс.
А той хто Думає на Віки - Вкладає свої знання, енергію, кошти у розвиток дітей, - Їх Розум, - Здоров’я, - та Силу.
Завдяки підтримці Костянтина Вікторовича було забезпечено систематичне протягом року проведення козацьких експериментально-пошукових уроків з фізичної культури у 3-в класі.
Окрема подяка інструктору зі стрільби В’ячеславу Феню – полковнику ВГО УРК та ігроводам-волонтерам Ірі Стоцькій та Каті Ольховик.
Прагнемо спілкуватись з однодумцями, які цікавляться відродженням системи виховання козаків майбутнього покоління через Гру. З однодумцями, які переконані, що виховувати козака необхідно з немовляти. Тому потрібні і козацькі колискові, і козацькі казки, а також історичні фрески для дітей молодшого шкільного віку. Для тих хто може поділитись досвідом на цьому поприщі, або кого цікавлять наші напрацювання залишаємо адресу [email protected].
Писарчук П.Шумал
Кожна держава може піднятися з руїн, якщо добре зорганізує зверху донизу свою власну національну ситему виховання. Цей дороговказ для нас висловила ще у 1917 році теоретик та організатор національної системи виховання, наша землячка, Софія Русова.
Тобто на часі Україна потребує козаків нового покоління.
Чернігівські козаки приділяють значну увагу вихованню молодого покоління. На цьому шляху ведуть пошуки не просто системи виховання. А працюють над виробленням такої його системи, яка б не була обтяжливою для вихованця, а органічно втягувала дітей в захоплюючий світ гри, романтики і патріотизму в колі друзів. Системи, завдяки якій виховувались би майбутні козаки. Самовдосконалення, позбавлення поганих рис характеру, допомога іншим повинні стати основними складовими елементами "Козацьких ігор".
Характер підготовки козаків не має бути мілітарним. На зміну має прийти "невимушена, доброзичлива і радісна атмосфера" співжиття в козацьких іграх. Атмосфера, яка б сприяла вихованню майбутніх козаків – Сміливими, яких не можна залякати, Розумними, яких не можна обдурити, Чесними, яких не можна підкупити. І таке завдання козацькій педагогіці під силу. В цьому напрямку потреби України і бажання козаків співпадають. Залишається лише знайти спорсіб об’єднання зусиль держави і козаків, щоб виховати молоде покоління «Козацького Роду», як співається в головній пісні України.
А поки що козаки шукають однодумців. Є в Чернігові педагоги які розуміють необхідність відродження козацької педагогіки. У 2010 – 2011 навчальному році щомісяця в одному з класів проводились козацькі ігри. За основу були взяті ігри «Козацька лапта» та «Слабка ланка».
Вершиною співпраці з дітьми були «Дитячі ігри патріотів». За результатами «Ігор патріотів» та підсумком участі дітей у козацьких іграх на протязі року по бальній системі визначили переможців. Перше місце з результатом 150 балів виборов Нікіта Онопрієнко. Набравши 55 балів переможницею між дівчаток стала Влада Ларіна. За кількістю набраних балів до переможців приєднались: Діма Вітченко – 95, Діма Шилкін та Ярослав Селюченко – по 75. Серед призерів дівчаток Даша Кордік – 50, а Наташа Лаврів – 40 балів. Сміливо ловили м’ячі граючи в «Козацьку лапту» Діма Вітченко та Ярослав Селюченко по 3 впійманих м’ячі за гру, Даша Кордік – 2 мячі. Це кращі результати за одну гру.
У лицарському конкурсі серед дівчаток «Козачка» переможець одного із етапів козацьких ігор Діма Вітченко вибрав «Козачкою класу» Вероніку Коваленко.
На свято останнього дзвоника до дітей у школу завітав Отаман Чернігівського обласного козацького товариство ВГО УРК Олександр Мужук. Він вручив подяки та козацькі премії педагогам. Зокрема Людмилі В о й т е н к о - вчителю фізичної культури 3-в класу, а за Станом Душі та силою Духу - гідному послідовнику предків-козаків . Подяку вона отримала за систематичну популяризацію та вдосконалення Козацької Педагогіки з використанням елементів системи фізичного виховання дітей М.Єфименко «Через Гру— до виховання людини майбутнього» на уроках фізичної культури. Людмилі Г р и щ е н к о за розуміння актуальності та підтримку відродження Козацької Педагогіки. На запрошення козаців до учнів завітала чемпіонка з біатлону, головний фахівець Національного Олімпійського комітету в Чернігівській області Ніна Лемеш. Вона провела теоретичний олімпійський урок з учнями 3-в класу, подарувала кожному учню шкільний щоденник «Стань в ряди олімпійців». На святі «Останього дзвоника» чемпіонка вручила призерам «Дитячих ігор патріотів» «Козацькі подяки».
Козаки висловлюють щиру подяку благодійнику Костянтину Іванову, який розуміє козацьку мудрість:
Хто Дбає на Рік – купує Зерно та сіє Жито,
Хто Турбується на Десятиліття - Будує та садить Сад, Ліс.
А той хто Думає на Віки - Вкладає свої знання, енергію, кошти у розвиток дітей, - Їх Розум, - Здоров’я, - та Силу.
Завдяки підтримці Костянтина Вікторовича було забезпечено систематичне протягом року проведення козацьких експериментально-пошукових уроків з фізичної культури у 3-в класі.
Окрема подяка інструктору зі стрільби В’ячеславу Феню – полковнику ВГО УРК та ігроводам-волонтерам Ірі Стоцькій та Каті Ольховик.
Прагнемо спілкуватись з однодумцями, які цікавляться відродженням системи виховання козаків майбутнього покоління через Гру. З однодумцями, які переконані, що виховувати козака необхідно з немовляти. Тому потрібні і козацькі колискові, і козацькі казки, а також історичні фрески для дітей молодшого шкільного віку. Для тих хто може поділитись досвідом на цьому поприщі, або кого цікавлять наші напрацювання залишаємо адресу [email protected].
Писарчук П.Шумал
Коментарі (1) |
| |