Для поганих доріг треба хорошу владу
Для покращення якості українських доріг потрібні не тільки додаткові бюджетні кошти, а й нові некорупційні та конкурентні підходи до управління дорожнім господарством країни, зокрема відповідні повноваження органів місцевого самоврядування. Про це заявив народний депутат України від Всеукраїнського об’єднання «Свобода», член парламентського комітету з питань будівництва, містобудування й житлово-комунального господарства та регіональної політики Руслан Марцінків.
«Заяви урядовців про те, що відсутність бюджетних коштів є головною причиною нинішнього аварійного стану українських доріг не витримують жодної критики, – переконаний свободівець. – Адже навіть із офіційних повідомлень прокуратури зрозуміло, що сотні мільйонів бюджетних гривень щорічно розкрадаються на ремонтах доріг. Крім того, урядовці не спроможні відзвітувати про використання кошти дорожнього збору, які сплачують українські водії під час купівлі пального, а це, за підрахунками експертів, близько 20 млрд. грн. на рік».
Народний депутат переконаний, що необхідно радикально змінити чинну систему управління дорожнім господарством країни, усунувши корупційні та монополістські схеми, які спричиняють вкрай неефективне використання бюджетних коштів.
«По-перше, виконавці дорожніх робіт мають визначатися виключно за умовами відкритих та прозорих тендерів, за участю приватних компаній та під контролем громадськості. Укравтодор має бути позбавлений будь-яких ознак монополіста та можливостей зловживати монопольним становищем, як це відбувається зараз.
По-друге, догляд і ремонт усіх доріг місцевого значення має бути передано у віддання органів місцевого самоврядування. Відповідно, в місцеві бюджети має надходити більша частина коштів дорожнього збору. Крім того, Державне казначейство має фінансувати дорожні роботи першочергово й у повному обсязі, а не за залишковим принципом у кінці року.
По-третє, вартість ремонтних доріг не має перевищувати вартості відповідних робіт у країнах Європейського Союзу. А це неодноразово мало місце в дорожніх роботах на замовлення Укравтодору в минулі роки, коли ціна прокладення одного кілометра дороги в Україні була в 3-5 разів вищою, порівняно з цінами за таку ж роботу в ЄС.
По-четверте, необхідно встановити щонайменше 5-річну обов’язкову гарантію якості дорожних робіт. У разі дострокового пошкодження дорожнього полотна ремонт має здійснюватися за кошти підрядника.
Крім того, держава має запропонувати привабливий механізм співфінансування ремонту доріг із залученням коштів прилеглих підприємств та приватних інвесторів», – повідомив Руслан Марцінків.
Прес-служба Всеукраїнського об’єднання «Свобода»
«Заяви урядовців про те, що відсутність бюджетних коштів є головною причиною нинішнього аварійного стану українських доріг не витримують жодної критики, – переконаний свободівець. – Адже навіть із офіційних повідомлень прокуратури зрозуміло, що сотні мільйонів бюджетних гривень щорічно розкрадаються на ремонтах доріг. Крім того, урядовці не спроможні відзвітувати про використання кошти дорожнього збору, які сплачують українські водії під час купівлі пального, а це, за підрахунками експертів, близько 20 млрд. грн. на рік».
Народний депутат переконаний, що необхідно радикально змінити чинну систему управління дорожнім господарством країни, усунувши корупційні та монополістські схеми, які спричиняють вкрай неефективне використання бюджетних коштів.
«По-перше, виконавці дорожніх робіт мають визначатися виключно за умовами відкритих та прозорих тендерів, за участю приватних компаній та під контролем громадськості. Укравтодор має бути позбавлений будь-яких ознак монополіста та можливостей зловживати монопольним становищем, як це відбувається зараз.
По-друге, догляд і ремонт усіх доріг місцевого значення має бути передано у віддання органів місцевого самоврядування. Відповідно, в місцеві бюджети має надходити більша частина коштів дорожнього збору. Крім того, Державне казначейство має фінансувати дорожні роботи першочергово й у повному обсязі, а не за залишковим принципом у кінці року.
По-третє, вартість ремонтних доріг не має перевищувати вартості відповідних робіт у країнах Європейського Союзу. А це неодноразово мало місце в дорожніх роботах на замовлення Укравтодору в минулі роки, коли ціна прокладення одного кілометра дороги в Україні була в 3-5 разів вищою, порівняно з цінами за таку ж роботу в ЄС.
По-четверте, необхідно встановити щонайменше 5-річну обов’язкову гарантію якості дорожних робіт. У разі дострокового пошкодження дорожнього полотна ремонт має здійснюватися за кошти підрядника.
Крім того, держава має запропонувати привабливий механізм співфінансування ремонту доріг із залученням коштів прилеглих підприємств та приватних інвесторів», – повідомив Руслан Марцінків.
Прес-служба Всеукраїнського об’єднання «Свобода»
Читайте також |
Коментарі (0) |