Чи зупинить Зеленський ліквідацію чорнобильського центру?
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ ВОЛОДИМИРУ ЗЕЛЕНСЬКОМУ
Шановний пане Президенте України!
Комітет з питань охорони здоров’я Громадської Ради при Чернігівській ОДА наполягає на негайній відміні Вами, як гарантом Конституції України, Законів України, неправомірних рішень Чернігівської облради та Чернігівської ОДА щодо:
1. Фактичної ліквідації КНП “Чернігівський обласний центр радіаційного захисту та оздоровлення населення” (в подальшому КНП “ЧОЦРЗОН”).
2. Незаконного звільнення лікарів та медсестер, всупереч рішення Президента України, КМУ та МОЗ про заборону такого скорочення на ІІ етапі медичної реформи в Україні.
Ліквідація КНП “ЧОЦРЗОН” відбувається протизаконно. При цьому порушено ЗУ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, та підзаконні акти (постанови КМУ України та Укази Президента України з цього питання). Стаття 17 вищеозначеного ЗУ вказує, що “у регіонах найбільшого зосередження осіб, які постраждали, створюються спеціалізовані центри, в тому числі дитячі, для обстеження, лікування, соціально-психологічної реабілітації потерпілих осіб”.
Ліквідація проходить під виглядом реорганізації КНП “ЧОЦРЗОН” і включення його як функціонального підрозділу Чернігівської обласної лікарні, котра має по своєму статусу абсолютно інші функції і завдання, як КНП “ЧОЦРЗОН”. При цьому вже звільнено близько 2/3 висококваліфікованих лікарів, що пройшли спеціалізовані курси НМАПО НАМН України щодо надання меддопомоги постраждалим.
Скорочення лікарів та медсестер проходять із чисельними порушеннями КЗпП. Так в Диспансерному (поліклінічному) відділенні для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи КНП “ЧОЦРЗОН”, із 20 фізичних осіб лікарів – залишились 4 лікарі, котрі не в змозі фізично та за фахом надати медичну допомогу всім постраждалим області в необхідному обсязі. Ліквідовано відділення функціональної та променевої діагностики, лабораторну службу – тепер обстеження хворих чонобильців, буде фактично проходити (після консультації на базі колишнього центру, вул. Шевченка, 160) на другому кінці міста (в обласній лікарні, вул. Волковича, 25.) Така реорганізація приведе до зростання смертності як мінімум в 2 рази серед ліквідаторів та інвалідів Чорнобиляв вже в найближчі 2-3 роки, бо хворі чорнобильці не зможуть обстежуватись і лікуватись в таких умовах.
В Чернігівській області всього проживають 8 тисяч ліквідаторів, близько 2 тисяч евакуйованих із зони відчуження, 60 тисяч мешканців контрольованих територій, що проживають в 7-ми районах області ( в тім числі 4,5 тисячі інвалідів Чорнобиля!!! ), а ще діти народжені від трьох груп первинного обліку, біля 30 тисяч, точна цифра невідома, оскільки після досягнення ними 18 років вони втратили статус постраждалих (рішення попередньої влади) і не облікуються . А ще 179 тисяч постраждалих від “йодного удару” в перші дні Чорнобильської катастрофи. На момент аварії ім було від 0 до 18 років – і всі вони живуть під ризиком захворіти на рак щитоподібної залози та інші ракові захворювання і потребують щорічного скринінгового обстеження "щитовидки”, що регламентовано спільним Наказом МОЗ, МНС та НАМН України від 29.01.2010 року, № 62/45/5 “Про вдосконалення ендокринологічної допомоги потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи”.
Окремо про 179 тисяч постраждалих від “йодного удару” внаслідок Чорнобиля. Це мешканці Чернігівщини від 1968 по 1986 рік народження, яким зараз від 34 до 52 років (в тім числі опромінені в лоні матері, матері яких були вагітні ними на момент Чорнобильської катастрофи). Ця вікова група формує левину долю бюджетних надходжень в Чернігівській області. Біля 10% із них проводить скринінгове обстеження виїзна бригада ДУ “Київський інститут Ендокринології та Обміну Речовин”, інших 90% обстежує КНП “ЧОЦРЗОН”, в т.ч. всім із числа 179 тис. проводить скринінг з метою ранньої діагностики ендокринологічної, онкологічної та гематологічної патології, яка всім світом признано наслідками Чорнобиля, згубного впливу радіації. За даними вітчизняної та світової науки, мінімум кожний 3-й із цих людей, має шанс отримати онкологічне захворювання, пропорційно віку, чим молодше людина, тим більше шансів…
Всі вищеозначені завдання, що були покладені МОЗ та ННЦРМ НАМН України на КНП “ЧОЦРЗОН” не можуть бути фізично і технічно виконані із вказаних вище причин, тому якість надання медичної допомоги знизиться мінімум в 5-8 разів, що недопустимо згідно Конституції України та ЗУ і підзаконних актів, котрі регламентують роботу системи охорони здоров’я в Україні.
Все це, на думку широкої медичної громадськості області та Комітету з питань охорони здоров’я ГР при ЧОДА, робиться виключно їз однією метою – оправдати і показати куди пішли і підуть понад 500 млн. грн бюджетних коштів, котрі, “близька” до керівництва колишньої ОДА, обласна лікарня “непропорційно більше за інші обласні медзаклади” залучила із обласного бюжету, “обезкровивши інші обласні медзаклади”, довівши їх до “банкрутства” напередодні ІІ етапу медичної реформи, а зараз безжально знищує, звільняючи медперсонал та катастрофічно погіршуючи якість надання медичної допомоги мешканцям області.
Як приклад бездіяльності обласної лікарні – медзаклад 2 роки тому взяв на себе обстеження, діагностику в учасників АТО (ООС) і до цього часу жодних слідів такої діяльності не виявлено, мешканці області, особливо сільських районів, так і не отримали повного доступу до держпрограми стентування хворих із ІХС, інфарктом міокарду, підтвердження –статистика пролікованих із районів.
За дорученням Комітету з питань охорони здоров’я
ГР при Чернігівській ОДА: голова комітету, лікар-гематолог Іван Осадців;
ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ ВОЛОДИМИРУ ЗЕЛЕНСЬКОМУ
Шановний пане Президенте України!
Комітет з питань охорони здоров’я Громадської Ради при Чернігівській ОДА наполягає на негайній відміні Вами, як гарантом Конституції України, Законів України, неправомірних рішень Чернігівської облради та Чернігівської ОДА щодо:
1. Фактичної ліквідації КНП “Чернігівський обласний центр радіаційного захисту та оздоровлення населення” (в подальшому КНП “ЧОЦРЗОН”).
2. Незаконного звільнення лікарів та медсестер, всупереч рішення Президента України, КМУ та МОЗ про заборону такого скорочення на ІІ етапі медичної реформи в Україні.
Ліквідація КНП “ЧОЦРЗОН” відбувається протизаконно. При цьому порушено ЗУ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, та підзаконні акти (постанови КМУ України та Укази Президента України з цього питання). Стаття 17 вищеозначеного ЗУ вказує, що “у регіонах найбільшого зосередження осіб, які постраждали, створюються спеціалізовані центри, в тому числі дитячі, для обстеження, лікування, соціально-психологічної реабілітації потерпілих осіб”.
Ліквідація проходить під виглядом реорганізації КНП “ЧОЦРЗОН” і включення його як функціонального підрозділу Чернігівської обласної лікарні, котра має по своєму статусу абсолютно інші функції і завдання, як КНП “ЧОЦРЗОН”. При цьому вже звільнено близько 2/3 висококваліфікованих лікарів, що пройшли спеціалізовані курси НМАПО НАМН України щодо надання меддопомоги постраждалим.
Скорочення лікарів та медсестер проходять із чисельними порушеннями КЗпП. Так в Диспансерному (поліклінічному) відділенні для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи КНП “ЧОЦРЗОН”, із 20 фізичних осіб лікарів – залишились 4 лікарі, котрі не в змозі фізично та за фахом надати медичну допомогу всім постраждалим області в необхідному обсязі. Ліквідовано відділення функціональної та променевої діагностики, лабораторну службу – тепер обстеження хворих чонобильців, буде фактично проходити (після консультації на базі колишнього центру, вул. Шевченка, 160) на другому кінці міста (в обласній лікарні, вул. Волковича, 25.) Така реорганізація приведе до зростання смертності як мінімум в 2 рази серед ліквідаторів та інвалідів Чорнобиляв вже в найближчі 2-3 роки, бо хворі чорнобильці не зможуть обстежуватись і лікуватись в таких умовах.
В Чернігівській області всього проживають 8 тисяч ліквідаторів, близько 2 тисяч евакуйованих із зони відчуження, 60 тисяч мешканців контрольованих територій, що проживають в 7-ми районах області ( в тім числі 4,5 тисячі інвалідів Чорнобиля!!! ), а ще діти народжені від трьох груп первинного обліку, біля 30 тисяч, точна цифра невідома, оскільки після досягнення ними 18 років вони втратили статус постраждалих (рішення попередньої влади) і не облікуються . А ще 179 тисяч постраждалих від “йодного удару” в перші дні Чорнобильської катастрофи. На момент аварії ім було від 0 до 18 років – і всі вони живуть під ризиком захворіти на рак щитоподібної залози та інші ракові захворювання і потребують щорічного скринінгового обстеження "щитовидки”, що регламентовано спільним Наказом МОЗ, МНС та НАМН України від 29.01.2010 року, № 62/45/5 “Про вдосконалення ендокринологічної допомоги потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи”.
Окремо про 179 тисяч постраждалих від “йодного удару” внаслідок Чорнобиля. Це мешканці Чернігівщини від 1968 по 1986 рік народження, яким зараз від 34 до 52 років (в тім числі опромінені в лоні матері, матері яких були вагітні ними на момент Чорнобильської катастрофи). Ця вікова група формує левину долю бюджетних надходжень в Чернігівській області. Біля 10% із них проводить скринінгове обстеження виїзна бригада ДУ “Київський інститут Ендокринології та Обміну Речовин”, інших 90% обстежує КНП “ЧОЦРЗОН”, в т.ч. всім із числа 179 тис. проводить скринінг з метою ранньої діагностики ендокринологічної, онкологічної та гематологічної патології, яка всім світом признано наслідками Чорнобиля, згубного впливу радіації. За даними вітчизняної та світової науки, мінімум кожний 3-й із цих людей, має шанс отримати онкологічне захворювання, пропорційно віку, чим молодше людина, тим більше шансів…
Всі вищеозначені завдання, що були покладені МОЗ та ННЦРМ НАМН України на КНП “ЧОЦРЗОН” не можуть бути фізично і технічно виконані із вказаних вище причин, тому якість надання медичної допомоги знизиться мінімум в 5-8 разів, що недопустимо згідно Конституції України та ЗУ і підзаконних актів, котрі регламентують роботу системи охорони здоров’я в Україні.
Все це, на думку широкої медичної громадськості області та Комітету з питань охорони здоров’я ГР при ЧОДА, робиться виключно їз однією метою – оправдати і показати куди пішли і підуть понад 500 млн. грн бюджетних коштів, котрі, “близька” до керівництва колишньої ОДА, обласна лікарня “непропорційно більше за інші обласні медзаклади” залучила із обласного бюжету, “обезкровивши інші обласні медзаклади”, довівши їх до “банкрутства” напередодні ІІ етапу медичної реформи, а зараз безжально знищує, звільняючи медперсонал та катастрофічно погіршуючи якість надання медичної допомоги мешканцям області.
Як приклад бездіяльності обласної лікарні – медзаклад 2 роки тому взяв на себе обстеження, діагностику в учасників АТО (ООС) і до цього часу жодних слідів такої діяльності не виявлено, мешканці області, особливо сільських районів, так і не отримали повного доступу до держпрограми стентування хворих із ІХС, інфарктом міокарду, підтвердження –статистика пролікованих із районів.
За дорученням Комітету з питань охорони здоров’я
ГР при Чернігівській ОДА: голова комітету, лікар-гематолог Іван Осадців;
Читайте також |
Коментарі (0) |