Актуально. Покарання – фарбування штахетників?
— Підвищені штрафи — підвищені хабарі?
— Давайте говорити чесно: так, хабарі мають місце бути. ДАІ таке саме, як і українське суспільство. ДАІ не змогло б узяти, якби не давали… Безумовно, це незаконно, і ми з цим боротимемося, але відповідь дуже проста: не хочеш бути жертвою хабарництва — не порушуй правил.
Новий закон передбачає створення автоматизованої системи. На це потрібен час. Але через це відкладати проблему наведення ладу на дорогах ще на декілька років — божевілля. Штрафи стягуватимуть, як і раніше, через виконавчу службу, що діє. А штрафи, наприклад, за перебування у нетверезому стані під час керування автотранспортом — 2,5 тисячі або близько 500 грн за відсутність обов'язкової страховки.
Згідно з новим законом, 50% штрафів піде до місцевих бюджетів. У нас з ними є попередня домовленість, що ці гроші йтимуть на закупівлю нової відеотехніки, для наведення ладу на дорогах.
— Застосування адмінарешту і громадських робіт — реальна перспектива?
— Громадські роботи будуть лазівкою для ухилення від відповідальності. Ви знаєте, що будь-який із серйозних чиновників візьме довідку у виконкомі або у кума, що він пофарбував огорожу, і на цьому все закінчиться. Мені це не подобається. На щастя, в законі передбачено "або"… Мені здається, що у нас це не виконуватиметься, зважаючи на європейську практику.
— Картина, яку бачимо щодня: пара машин "поцілувалася" на дорозі, нічого істотного, але ДАІ доводиться чекати годинами. У результаті —- величезна пробка.
— Це люди самі хочуть чекати ДАІ. Насправді це необов'язково: водії можуть самі скласти акт про визнання провини під час ДТП, повідомити ДАІ по телефону і їхати далі. Така норма є, але люди бояться, що потім будуть проблеми зі страховкою.
Ми взяли проблему під свій контроль і заявляємо, що каратимемо ті страхові компанії, які не визнають законного спрощеного режиму фіксації ДТП. Глянемо на оперативні зведення: сьогодні 27 тисяч порушень за добу, 1125 — у нетверезому стані, 937 виїздів для оформлення ДТП, з них 180 — з потерпілими. Тобто 757 — зайві виїзди, 757 разів працівники ДАІ займалися тим, чим, вірогідно, повинні були займатися між собою учасники руху.
— А коли застосовуватимуться ці санкції до страхових компаній?
— Законом це поки не передбачено. Сьогодні ми можемо лише тиснути на них усіма способами. Наскільки я розумію, вони достатньо серйозно зацікавлені в співпраці з нами при перевірці [співробітниками ДАІ] наявності обов'язкової страховки. Ми від них вимагатимемо аналогічного ставлення до проблем ДТП.
За інформацією, отриманою в ДАІ УМВС України в Чернігівській області
Коментарі (0) |