реклама партнерів:
Головна › Новини › 

«Корумпованість» землі

Чимало українських та зарубіжних експертів заявляють про те, що рівень корумпованості посадових осіб зробив відповідні прояви звичайними та цілком очікуваними. Дійсно, в далекому від досконалості законодавстві відсутні чітко визначені санкції за порушення багатьох законів. Крім цього, прогалини в законодавстві, зокрема нечіткі описи процедур надання дозволів, відсутність чітких вимог щодо змісту різних форм документації, відсутність методик оцінки, надають можливість державним функціонерам порушувати законодавство. Про можливі шляхи боротьби з корупцією та хабарництвом у лавах держслужбовців і посадових осіб та наявні приклади розкритих справ розповідає заступник голови обласної ради, голова Чернігівської регіональної організації політичної партії Народний Союз „Наша Україна” Олег Олексійович ОБУШНИЙ.

– Олеже Олексійовичу, в Чернігівській області досить гостро стоїть питання землі. Чи треба боротися з корупцією в цій сфері більш інтенсивно?

– Авжеж, проблема із земельними ділянками є, оскільки земля – це найвигідніше капіталовкладення. Бажання отримати земельні ділянки в регіоні – зараз досить актуальна тема. Це в свою чергу є поштовхом для проявів корупції у сфері земельних відносин. Багато державних установ, громадських організацій та міжнародних організацій в Україні намагаються створити умови для протидії корупції та розробити механізми співпраці щодо зменшення рівня корупції у земельних відносинах. Можна стверджувати, що сфера земельних відносин, уражена корупцією, стала сприятливим середовищем для діяльності організованих злочинних угруповань, у тому числі із залученням працівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів.
– Хто може бути причетним до корупції в сфері земельних відносин?

– Основними особами, які можуть бути причетні до вчинення корупційних дій, є:

1) державні службовці; 2) народні депутати України, депутати сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад; 3) посадові особи місцевого самоврядування; 4) військові посадові особи Збройних сил України та інших військових формувань. Ці особи за вчинення корупційних діянь та інших правопорушень, пов’язаних з корупцією, несуть адміністративну, кримінальну, цивільно-правову та матеріальну відповідальність.

– Як просувається боротьба з корупцією в цій сфері? Чи можете Ви навести кілька прикладів розкритих справ?

– Слід сказати, що процес боротьби з корупцією в цій сфері не стоїть на місці. Працівники правоохоронних органів поточного року виявили чимало випадків корупційних діянь серед представників органів місцевої влади та самоврядування, пов’язаних з передачею земельних ділянок у користування як фізичним, так і юридичним особам. Співробітниками Управління СБ України в Чернігівській області затримано високопосадовця під час одержання ним хабара в особливо великому розмірі за позитивне вирішення питання про виділення земельної ділянки в одному з привабливих місць Чернігівщини. Прокуратурою Чернігівської області було порушено кримінальну справу за ознаками злочину. Одна з голів сільської ради в Козелецькому районі за сприяння у „вирішенні” земельного питання просила 1 млн гривень. І це – лише за чотири ділянки по 0,25 га. Також за матеріалами УСБУ прокуратурою порушено кримінальну справу за фактом перевищення службових повноважень працівниками Чернігівського районного відділу земельних ресурсів. Службові особи цієї установи видали Державний акт на право приватної власності на землю площею 1,69 га без відповідного рішення органу виконавчої влади. Один випадок і зовсім жахає. За 17 га землі вимагали хабар у розмірі 6 млн 800 тис. доларів США, з них 5 млн хабарники мали намір привласнити, а трохи більше 1 млн офіційно сплатити на рахунки Партенітської селищної ради.

– Які існують шляхи, у тому числі нормотворчі, щодо покращення ситуації з корупцією в сфері обігу землі?

– Поточна занадто велика ринкова вартість землі підштовхує нечистих на руку державних службовців до корупційних дій. Тому вкрай важливо підвищувати прозорість роботи органів державної влади та місцевого самоврядування, що працюють у сфері обігу землі. Подолати корупцію в земельних відносинах неможливо без прийняття необхідної законодавчої бази, зокрема закону про ринок землі і державний земельний кадастр. Не менш важливо для наведення порядку розробити та якнайшвидше ухвалити в парламенті „Закон про фонд земель державної власності”. Саме з цього і слід почати.
– Як пересічний громадянин може допомогти в розкритті злочину?

– Варто сказати, що важливою складовою боротьби з корупцією є співпраця з громадськістю. Для того, щоб громадяни мали можливість сприяти спецслужбі у боротьбі з цим явищем, в Управлінні СБ України в Чернігівській області діє телефон довіри. Якщо громадянам відомі факти корупційних дій з боку службовців державних органів, можна зателефонувати за номером 676-208. Телефон довіри працює цілодобово.

Ксенія ІСАЄНКО.[r]






Коментарі (0)
avatar