Нема різниці як називається союз - митний, європейський, євроазійський чи ще якось, все це призводить до зменшення суверенітету. Треба пам'ятати, що історично(!) наша роль у союзі це сировинний і людський ресурс, такий наш менталітет, який треба переборювати. До чого це призвело - і зараз виплутуємося. Потрібен україноцентризм, так починали колишні колонії через позицію неприєднання, тепер це прогресуючі країни. Приклад - ряд країн південно-східної Азії. Невже ми гірші за індійців, малайзійців, в'єтнамців?! Українцям(громадянам) треба бути згуртованими і наполегливими в цьому.
В "Українському орфографічному словнику", Київ, Видавництво "Довіра",2006 є слова жид, жиденя, жидок. У телефонному довіднику Ніжина і Ніжинського району, ВАТ"Укртелеком", 2007 є прізвища Жидик, Жидок. Так само нема причин для галасу щодо висловлювань про Ізраїль П.Мовчана. Інша справа,що він заблокував діяльність "Просвіти" і не хоче перемін.
Тема не нова, але актуальна - рекомендую почитати діаспорних авторів, зокрема прозу нашого земляка Ігоря Качуровського: "Шлях невідомого"(1956); "Дім над кручею" (1966); "Залізний куркуль"(1959), яка перевидана 2006 року Видавничим Домом Києво-Могилянської Академії, а також статтю Миколи Науменка( Ніжин ) "Між нацистами і комуністами" зі Збірника матеріалів Усеукраїнської наукової конференції , Крути, 16 листопада 2008 року.
Хотілося б серйозного аналізу... По-перше, мова не йде про персоналіїї, а про структуру та функції. Хто може до ладу пояснити? По-друге, всілякі маштабні переміни в управлінні - це системний збій. Без цього не можна? По-третє, де місце в оцих пертурбаціях інститутів громадянського суспільства? Коли громадськість поза бортом реформ, то я згоден з Сергієм Соломахою ( це не державотворення: влада+суспільство=народовладдя, а чергове перегрупування узурпованої, так званої радянської, влади).
Тут щось не так. Мова ж іде про наповнення податками міського бюджету. Відомо що такі покривають лише третину, решта це дотації та субвенції з держбюджету. Для порівняння: бюджет Ніжинського району покривається власними надходженнями % на 10-15. Але навіть якби усі податки спрямовувалися до місцевих міського і районного бюджетів, коштів би все одно не вистачило. І це за дуже скромних апетитів соцільної сфери! Один з виходів - перехід на облік ресурсів за місцем їх виникнення.
Хочеться запитати, а як депутати впливають на наповнення бюджету? Аж ніяк. Навіть на особистому рівні ці люди переважно далекі від цього ( не є керівниками бюджетоутворюючих структур). А головне, у нас бюджети не формуються відповідною територією, а - дотацією з Центру. Депутатам доручено розподіляти, що є, узаконюючи в такий спосіб наявну ситуацію з коштами. При цьому міські голови, голови держадміністрацій є головними, а не депутати. Таким чином, заява голови ОДА відповідає дійсності.
Названі розвинені країни мають у рази більші за нашу економіки. Більшим державним апаратом і управляти важче. Тому є питання щодо керованості більшого за складом уряду. Цікаво, що тіньова економіка у нас має значний обсяг і якось же функціонує без міністерств, принаймні тіньових. А може новостворене міністерство і має на меті опанувати цю другу частину економіки?