реклама партнерів:
Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS



  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Модератор форуму: Шкурко, Василь, Ігор  
Боротьба цивілізацій і Україна
ШкуркоДата: Вівторок, 12-Січ-10, 08:43 | Повідомлення # 1
Група: Редактор
Повідомлень: 188
Нагороди: 4
Статус: Відпочиває
"Боротьба цивілізацій і Україна"

1.Нова стара філософія.
Українська нація неконсолідована.

Об'єднати громадян України може як національна, так й інтернаціональна ідеї.

Національна ідея полягає у створенні народом держави, де б він почувався впевнено і забезпечено.

Інтернаціональна ідея полягає в гармонізації стосунків між провідною нацією (українцями) і національними меншинами.

Водночас для кожної нації актуальним питанням є інтеграція у зовнішній світ.

Для українців, як слов'ян, які живуть у найбільшій за територією та населенням слов'янській країні, є потреба взаємодіяти з рештою слов'янства.

Оскільки Україна перебуває в оточенні слов'янських народів, то їй випадає місія об'єднання слов'янських народів. Це об'єднання має бути перш за все в гуманітарній сфері, задля взаємозбагачення культур.

Очевидно, що для національних меншин аналогічною потребою є єднання зі своїми братами духовними. Дивно, чому росіяни, які мають велику частку українського походження, так ревно реагують на кроки самостійності та самодостатності українців? Чи не тому, що на росіян мають вплив неслов'янські чинники? Відомо, що російська імперія формувалася за допомогою неслов'ян, зокрема західноєвропейців.

За визначенням видатного російського філософа М.Я.Данилевського германо -романська цивілізація тотожна єврейській. У книзі “Россия и Европа” (1869 р.) він виступив за об'єднання слов'янства (створення слов'янської цивілізації), оскільки “Европа нас своими не признает”.

З того часу відбулися геополітичні зміни у долі слов'янства. Частина їх потрапила до орбіти Євросоюзу, інша — на роздоріжжі. Тим часом світова фінансово-економічна криза виявила крах західної цивілізаційної моделі, в основі якої лежить християнство. Демографічна криза у слов'ян, які за незначними винятками сповідують ортодоксальне християнство, наштовхує на думку щодо пошуку (чи повернення) життєдайної філософії, яка довела свої переваги і панує у країнах Сходу і насамперед у Китаї внаслідок впливу філософії даосизму та конфуціанства.

Цікаво, що ідеєю слов'янської єдності нині переймаються в Україні комуністи (при цьому маючи на увазі за центр слов'янства Москву). Це при тому , що в СРСР ім'я М.Я.Данилевського було заборонене, а його поховання у Криму — знищене. Будь-яка теорія варта тоді, коли знайшла практичне застосування. Очевидно, що розвиток слов'янської філософії лежить у пошуку першоджерел — зв'язках зі Сходом. А це значить, що треба відновити гармонійні стосунки людини з природою на основі “я -ти”, відмовившись від абсолютизації міфологізованого Бого-чоловіка, бачити божественне у всіх проявах Природи. Звідси, що є природнім, то і божественним.

Подібна філософія виявила життєдайність в інших густонаселених країнах Індокитаю, а також у мусульманському світі, де в основному перейняли засади цієї східної філософії.

2.Чи існує проблема української мови на Україні?..

А російської? Виявляється проблема полягає у надтолерантності україномовних до російської мови, яка виявляється у поступливості, тобто нестійкості володарів української.

Це видно яскраво під час спілкування у Криму серед відпочиваючих. Оскільки серед них незначна кількість прибулих з Росії та Білорусі, то російськомовне панування має наше походження. Коли твердо спілкуєшся з такими українцями українською, вони врешті решт переходять на неї — незалежно від віку. Примітив, що прибулі із західних областей, спілкуючись між собою українською, з російськомовними переходять на російську.

Отже, українська мова є прихованою у російськомовному оточенні (на Україні!).

Як зробити, щоб вона була тут принаймні на рівні з російською? Адже більшість на Україні є таки українці й володіють українською (мовою батьків — дідусів — бабусь).

Треба зміцнювати мовну стійкість. А це досягається тільки за рахунок кращого володіння українською мовою на основі її розвиненості (універсальності). Очевидно, що слід посилити мовну культуру в традиційних україномовних регіонах України, щоб там вона була беззаперечно домінуючою, легкою у спілкуванні. По-друге, слід попрацювати філологам над самою мовою, щоб була вона попереду російської у своїй функціональності.

Це лексика, термінологія, фразеологія, навіть сучасний український сленг. Нарешті треба розібратися з правописом, знайшовши розумний компроміс між його двома варіантами.

Гадаю, для цього можна б об'єднати у спілку україномовні кафедри профільних вузів під егідою Інституту української мови НАН України. Останній слід би перенести з Києва (російськомовного оточення) до питомоукраїномовного обласного центру (наприклад, до Луцька), чи навіть університетського міста обласного підпорядкування. Як ніжинець, я б пропонував для цього своє місто.

Слід також, посилити вимоги і до самих україномовних кафедр щодо їх науково-практичної діяльності, підсилити їх фінансово і кадрово через більш прискіпливий конкурс. Не секрет, що на таких кафедрах “почивають на лаврах” посередності.

3.Боротьба цивілізацій і майбутнє україно-російських взаємин.

Теперішня світова фінансово-економічна криза засвідчила на прикладі України, що однобока орієнтація на Захід з її християнськими цінностями не відповідає реаліям сьогодення і безперспективна у майбутньому.

Філософія Сходу (країн південно-східної Азії та мусульманського світу) перемогла. Це значить, що великий рух людей і ресурсів (як фінансових, так й інтелектуальних) намітився у напрямку неосвоєних просторів півночі і заходу. Перш за все незаселеними є величезні простори Російської Федерації. Внаслідок демографічної кризи Україна також є на порозі цього напливу. Тут є свої виклики (випробування) і можливі переваги. Якщо ми самі пристосуємося і зможемо інтегрувати до себе прибуваючих. Тобто маю на увазі нашу міграційну політику. Те, що зараз міграційний баланс від'ємний, ганебно! Ми підживлюємо Захід під міфічним гаслом вступу до Євросоюзу. По-перше, нам таке членство нічого, крім занепаду, не дасть, по-друге, це вже не актуально.

Слов'янське населення Росії, яке значною мірою складається із вихідців з України, усвідомлює свої туманні перспективи у майбутній Російській Федерації. Стати меншиною, хай і провідною, і утримувати величезну територію — нереально. Багато хто захоче повернутися на історичну батьківщину. Україна ж свого слов'янського статусу не втрачала і ніколи не втратить, якщо не поставить заслін міграційним хвилям, перші з яких накотяться ... із Західної Європи (сумнозвісна реадмісія).

Ось чому так багато ревнителів російської мови на Україні в Росії. Хоча вивчити українську мову для нормального росіянина не проблема. Звичайно, хотілося б, як раніше, пристібнути Україну для вирішення своїх суто російських амбіцій. Тут їх інтереси збігаються із Заходом (НАТО), який би не проти розіграти китайську карту не на своїй території за рахунок дурних слов'ян. Дурних, тому що стали гарматним м'ясом у першій і другій світових війнах, розв'язаний англосаксами і романо-германами.

То чи треба братися нам, українцям, за рятування Росії (читай вирішення проблем Заходу)?Тим паче вступати до НАТО? Чи не краще розпочати діалог зі Сходом, стати посередником Заходу. Для цього відродити прадавнє коріння нашої культури, яка виявляється є спорідненою зі східною цивілізацією.

4.Про загальнонаціонального лідера.

Таким безперечно є В.Ющенко, але слабкий. Бо несамостійний. Агітував з чужої подачі за НАТО, ЄС, продаж с/г земель — і на тому програв.

Ю.Тимошенко є загальнонаціональним лідером, але міфічним, бо не має українського стрижня. Намагається до всіх підлеститися і на цьому тримається. Чи довго так буде? Гадаю до чергових виборів.

В.Янукович. Не є загальнонаціональним лідером, хоча хоче посісти найвищу у державі посаду. Вірогідно й посяде, за збігом обставин.

На підході до такого лідерства енергійна молодь:Тигіпко, Яценюк, Тягнибок.

От би їх скласти докупи — був би справжній загальнонаціональний лідер!

Микола Шкурко, Ніжин, ПВКФ "Сяйво".

У вересні в Криму.

 
ВасильДата: Субота, 16-Січ-10, 22:54 | Повідомлення # 2
Редактор
Група: Головний редактор
Повідомлень: 243
Нагороди: 7
Статус: Відпочиває
Цікава публікація, що в якійсь мірі перегукується з моїм "Акурайку". В одному коментарі важко на все зреагувати, але кілька моментів скажу. На мій погляд, абсолютно недоречним є протиставлення християнства і релігій Сходу. Адже ми сприймаємо православіє виключно в шатах московсько-обскурантистського обряду. Недарма колись Патріарх Філарет назвав московське православіє обрядославієм. Грецьке православіє, грузинське, болгарське, українське -- відрізняються від московського і зовсім не суперечать тому погляду на природу, про який Ви пишете.
Знову ж таки філософія Сходу -- зовсім не чужа Україні. Мені он українці завше нагадують буддистів, бо живуть так, наче у них по кілька життів biggrin Але Ви праві: нам нема чого бігти в Єврозону, так наче це самоціль українського існування.
 
ШкуркоДата: Вівторок, 26-Січ-10, 11:57 | Повідомлення # 3
Група: Редактор
Повідомлень: 188
Нагороди: 4
Статус: Відпочиває
На прохання Віктора Яковича Баранова, журналіста, літератора (смт. Парафіївка, Чернігівська область)
нижче розміщаю його відгук під назвою "Українці стануть панславістами і даосистами?" на мій матеріал "Боротьба цивілізацій і Україна".


Українці стануть панславістами і даосистами?

Хочу висловити декілька зауважень на матеріал Миколи Пантелійовича Шкурка під заголовком «Замість рецензії на «Акурайку» В. Чепурного», розміщений на сайті «Сіверщини» 14 грудня 2009 року.
Визначаючи перспективу України в слов’янському світі, М. П. Шкурко апелює до російського філософа М. Данилевського, який був панславістом. М. Данилевський вважав Росію, а не Україну (або Малоросію) центром об’єднання слов’янських народів. Проте наші патріоти нав’язують Україні панславіські погляди М. Данилевського, які ніколи не вписувались в українську традицію.
Не подобається Миколі Пантелійовичу те, що західна цивілізаційна модель основана на християнстві. Він говорить про пошук (чи повернення) життєдайної філософії, яка нібито довела свої переваги і панує у країнах Сходу і, насамперед, у Китаї внаслідок впливу
даосизму та конфуцианства.
На мою думку, про життєдайну філософію говорити не доводиться, бо даосисти проповідують втечу від життя (з ними можна порівняти хіба що буддистів та грецьких стоїків), а конфуціанство, незважаючи на древні традиції, програло марксизму-ленінізму політичний простір, який ще в 1940-х роках захопила в Китаї комуністична ідеологія, тобто проєврейська сила.
У статті М. П. Шкурка не говориться про те, яким чином можна зв’язати слов’янську філософію зі Сходом. Індійські та китайські першоджерела навряд чи можна назвати філософією. Скоріше за все це релігійно-міфологічні системи. Філософія – витвір древніх греків, які не обтяжували себе пошуками істини на Сході. Слов’янська філософія базується, в основному, на творах О. Хом’якова, К. Аксакова, Ф. Достоєвського, В. Леонтьєва та інших російських монархістів. Проте вона не здатна конкурувати з онтологічними системами західноєвропейських філософів.
На мою думку, саме древню грецьку філософію легше пов’язати з перспективою слов’янства, ніж східні вірування та перекази.
Микола Пантелійович пише: «Треба відновити гармонійні стосунки людини з природою на основі “я -ти”, відмовившись від абсолютизації міфологізованого Бого-чоловіка, бачити божественне у всіх проявах Природи. Звідси, що є природнім, то і божественним».
Але ж як це зробити? Хто повинен відмовитись від Бога-чоловіка – держава, суспільство чи особа? Та й термін «Природа» кожен розуміє по-різному. Зокрема, Робесп’єр та його бандити під час Французької революції знищували храми, а замість Бога і Христа запропонували народу пугало під назвою «Природа». Вони носили його вулицями Парижа. Після чого по-звірячому перебили один одного.
М. П. Шкурко вважає, що «треба зміцнювати мовну стійкість за рахунок
кращого володіння українською мовою, посиливши мовну культуру в традиційних україномовних регіонах, а також попрацювати філологам над самою мовою, щоб була вона попереду російської».
Це хороший задум. Проте лексика, термінологія, фразеологія, правопис нічого не варті без художнього генія. Він іде попереду і дає правила, тобто розвиває Слово. Можна вирішувати мовну проблему з допомогою чиновників Інституту мовознавства, але то марнота часу. Немає генія, немає й великої мови. Англійська, французька, іспанська, німецька мови розвивалась завдяки геніям, талантам, науковим і суспільним неологізмам. А українська мова чахне в інстутитських лабораторіях. За час незалежності України наші письменники спромоглись лише поширити дурне слово «слухавка» замість класичного терміну «телефон».
«Ми підживлюємо Захід під міфічним гаслом вступу до Євросоюзу. По-перше, нам таке членство нічого, крім занепаду, не дасть, по-друге, це вже не актуально», – пише М. П. Шкурко.
А чому неактуально? Було б добре, якби Україна, вступивши до Євросоюзу, перехопила економічні та правові ініціативи всередині європейської спільноти. Тим самим вона продемострувала б міць і силу словянської держави і культури. Простіше всього сказати, що вступ до Євросоюзу – це неактуально, бо Україна нічого не може запропонувати старій Європі.
Не можу згодитись з Миколою Пантелійовичем відносно того, що «Україна ж свого слов'янського статусу не втрачала і ніколи не втратить». Сьогодні переважна частина єкономічних і духовних резервів України захоплена євреями. Слов’янська традиція зберігається лише завдяки ентузіастам, патріотам, а не державним програмам. Україна поступово вклинюється в європейску спільноту на правах меншовартостної одиниці.
«Вивчити українську мову для нормального росіянина не проблема», -- гадає
М. П.Шкурко. Виникає питання: «А з якою метою росіянин повинен вивчати мову малорозвиненої країни? Треба володіти мовою сильних держав, щоб розмовляти з ними на рівних».
У розумінні Миколи Пантелійовича справжній загальноукраїнський лідер – це складені докупи Тигіпко, Яценюк, Тягнибок.
Тигіпко і Яценюк вже були при владі, що дало їм можливість тихо вкрасти великі гроші. Це звичайні злодюжки, виховані на прикладі типових злодіїв Лазаренка, Пінчука, Суркіса, клану Тимошенко та інших.
Тягнибок – дещо інша фігура. Кілька років він відкрито закликав сивочолих ветеранів УПА до боротьби з жидами. Ми вже хотіли брати зброю, щоб допомогти Тягнибоку і ветеранам. Але емоційний порив Тягнибока загруз у партійній роботі. Якби він став президентом, то, напевно, через деякий час пристосувався б до старої Європи.
Віктор Якович Баранов,
журналіст, літератор,
смт. Парафіївка, Чернігівська область
[email protected]

 
ШкуркоДата: Понеділок, 22-Лют-10, 12:56 | Повідомлення # 4
Група: Редактор
Повідомлень: 188
Нагороди: 4
Статус: Відпочиває
На прохання Володимира Куєвди, завідувача відділу історії психології Інституту психології ім.Г.С.Костюка АПН України нижче розміщаю його відгук на мій матеріал "Боротьба цивілізацій і Україна".

Розмисли Миколи Пантелійовича Шкурка, людини практичної дії, а не теоретика, вражають своєю всеосяжністю, глибиною та несподіваністю поворотів думки, за якими часто і встежити непросто… Вочевидь, увесь букет своїх реальних переживань за долю народу, своєї землі (а не абстрактні розумування компілятивщиків) наснажує автора на пошуки шляхів розв’язання життєвизначальних проблем держави. Звичайно люди їдуть до Криму поніжитися ласкавим сонцем і… вволю полінуватися, а цьому, бач – «метелики в голові» (десь так про подібних «диваків» подейкують міщани). Важко заперечити будь-яку викладену ним тезу-проблему з погляду їхньої актуальності. Проте відгукуюся на творіння автора не заради славослів’я, а більше для загального добра, тому опоную з дечого найгострішого з зачепленого ним.
1. Чи варто всує зачіпати надболючі кути національного, інтернаціонального та ще й з порадами облаштування держави? Тут кожен порух має бути виваженим і ґрунтовним. Зашмуляну звідусіль «національну ідею» взаправду необхідно реанімувати, бо то єдиний природній доцентровий генератор. Жодні фікс-ідеї на зразок громадянського суспільства придатні лише на супряжність. Домінування ж їх, а ще й заміщення ними національного – від лукавого. Для бажаючих пересвідчитися – стаття К.Маркса «До єврейського питання» (повне зібрання класиків марксизму, Т. І). Там вперше й грунтовно, нічого не приховуючи, викладено сутність, чиї інтереси, адресат самої задумки громадського суспільства.
2. Ідея панслов’янізму як об’єднавча себе не виправдала. То був не слов’янський «вєлікоруський» проект, то ж щирий слов’янин словак Гнєздослав осудно застовпив його («Ти помилився, Пушкіне великий… Річки, що з Духу людського постали, // У течії не вмістяться одній!»). Добре відоме угро-фінське етнічне ядро московитів, а не західноєвропейське. Сьогодні ж, до слова, чи не найзатятіший панслов’яніст є Й.Кобзон…
3. Дефіцит «життєдайної філософії, яка б довела свої переваги і панує у країнах Сходу і насамперед у Китаї внаслідок впливу філософії даосизму та конфуціанства» у нас є очевидним. Правда, що ті вчення, особливо конфуціанство, є передусім світоглядно-етичним за спрямуванням. Недарма ж фахівці схиляються до розуміння моделі «народного християнства» в Україні. З погляду позаконфесійності в теперішній Україні гармонійно могли б вживатися й язичницьке вчення (адже зареєстрований та діє навіть сатанинський тип церкви). Так думаю, бо вчення від «азів», тобто від Першопочатку (тому й язичництво, а язик як орган тут ні при чім) є сіллю української традиційної культури, його ідеологією! Але чомусь з ним ведеться шалена боротьба, а з відверто реакційними, політтехнологічними проектами зомбуючого характеру під маскою церков - так і ні…
4. Щодо мовної нестійкості – годі говорити. Вона є прямим наслідком ембріонального стану національної свідомості, якщо хочете – нації. Ми лише прокидаємося, про що свідчать результати президентських перегонів. Виборів без вибору, бо й перше, й друге не є нашим…
5. Чи міг Ющенко стати лідером того, чого немає? Та ще й без повноважень, з підніжками від правої руки, без нашої помітної підтримки відразу ж після Майдану? Проте він радикально еволюціонував від «лібералізму» («ідеології порядних негідників» - В.Гаврилін) до націонала. Програвши все як політик (посаду фракцію, партію), він не програв своєї особистої «партії» у грі (точніше боротьбі) за свій інший народ. Будьмо чесними й тверезими в оцінці – суспільна свідомість стала іншою.
6. Ну й на завершення. Як більшості запальних натур, а п.Шкурко є таким, йому властива суперечність, строкатість тверджень. Замислімося: «Ю.Тимошенко є загальнонаціональним лідером, але міфічним, бо не має українського стрижня. Намагається до всіх підлеститися і на цьому тримається». Чи потрібні коментарі?
Можна було б ще багато про що розмірковувати довкола тексту – він наснажує на це. Проте цей такий розлогий відгук лише свідчить про рефлексії автора як генератора ідей, випромінювача енергії творення. Тому можу лише побажати дерзання, невтомності, сміливості у досягненні чистої мети. А вона у Миколи Пантелійовича чиста. З Роси Вам і Води у перших кроках чоловічої зрілості й мудрості, тобто у вступі до свого 56-тиріччя!!!

Завідувач відділу історії психології
Інституту психології ім..Г.С.Костюка АПН України –
Володимир Куєвда.

Фото бажано дати так, щоб вишиванка збереглася. Це знаменно для Чернігівщини. Справа в тому, що майстриня вишивала за моїм ескізом, де власне «мене» - 5-7 %, а більшість (близько 95%) – орнамент браслета з бивня мамута з Мізинського поселення (Понорницький район), (26 тис.р). Це знаменно, адже сприймається як сучасна традиційна українська вишивка!

Додатки: 5625980.jpg (169.6 Kb)
 
ШкуркоДата: Середа, 24-Лют-10, 08:54 | Повідомлення # 5
Група: Редактор
Повідомлень: 188
Нагороди: 4
Статус: Відпочиває
Дякую за змістовний відгук на “Боротьбу цивілізацій” і фото у вишиванці з візерунком мезинського періоду (цивілізації?).

Завважу тільки, що я не мав на увазі українського варіанту панславізму. Просто у світі (наприклад, мусульманському) є координація споріднених за культурою (вірою, звичаями, географічним розташуванням і т.ін.) держав. Колись нас лякали українським буржуазним націоналізмом, а тепер, дивись, панславізмом?

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: