У сучасній чернігівській книгарні, купуючи нові серйозні книжки, відомий посадовець вголос розмірковував про те, яку ж першою розмістити в туалеті, бо, виявляється, читати він воліє виключно на унітазі… У продавця забракло слів, щоб відреагувати належним чином. Спочатку подумалось, що, мабуть, з кишечником у посадовця щось не те… Але, виявляється, чимало народу читають саме в туалетній кімнаті. Приміром, у моєї подруги в туалеті прилаштований ультрасучасний металевий кошик, набитий глянцевими журналами. А от парочка детективів і любовні романи у неї лежать поруч із ванною… Щоправда, напевне, Чернігів вже трохи відстав від Америки та Заходу. Там давно втілена ідея інформативного наповнення рулонів туалетного паперу: за морем на них друкують детективи й не тільки. Кмітливі бізнесмени скористалися висновком вчених, які підрахували, що людина проводить у туалетній кімнаті три роки свого життя! То чому ж ці «дорогоцінні» хвилини, години й роки мають задарма пропадати?
В Америці ще 2001 року двоє підприємливих хлопців випустили туалетний папір із зображенням свіжих котувань акцій інтернет-компаній, які постраждали через економічну кризу. Папір коштував $ 9,99, але популярність мав величезну. Але не все можна друкувати на туалетному папері: такий собі Джон Фішер бул арештований за те, що продавав популярний товар із зображенням Джорджа Буша і членів його адміністрації. У Польщі якось перед виборами був налагоджений випуск туалетного паперу під назвою «Політики у відпустці».
А от німці, які полюбляють читати в туалетах, придумали друкувати на туалетному папері… класику німецької літератури і детективи. Винахідники міркували логічно, виходячи з думки про те, що оскільки переважно люди в туалетах читають, то чому б не підсунути їм гарну літературу, аби сполучити корисне і приємне. «Ми хочемо, щоб наші книги читали. В цьому й полягає філософія роботи нашої компанії, — сказав Джордж Хеммерстофер, керівник видавництва «Klo-Verlag», яке займається виданням "туалетної літератури".
Так що Чернігів, напевне, все ж таки більше схиляється до німецького стилю споживання літератури. От тільки у нас ще книгарні, на щастя, сприймаються як книгарні, а не як аксесуари для туалетних кімнат…
Інеса ФТОМОВА