"Зомбоящик" робить тебе "ватніком"
XI Міжнародний мандрівний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA в Чернігівській області завершив майстер-клас Сергія Гавриленка
Закриття цьогорічного вже XI Міжнародного мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA відбулося 12 грудня в приміщенні Чернігівського обласного художнього музею ім. Григорія Галагана.
Традиційно покази документальних фільмів про права людини в Чернігівській області пройшли в школах та вузах міста, районних центрів області та навколишніх сіл. Також покази фільмів, що піднімають проблеми порушення прав людини, відбулися в кіноклубах, в закладах пенітенціарної системи, музеях та кафетеріях. В рамках проведення фестивалю було зорганізовано інтерактивну «фотосушку» фотографами міста, Методична виставка «Кожен має право знати свої права» була експонована публіці Чернігова та Ніжина, також в рамках фестивалю відкрив свою фото-виставку «Євромайдан. Обличчя свободи» Ігор Гайдай.
Найяскравішими стали покази фільмів «Путінські ігри» та «Євромайдан. Чорновий монтаж», адже вони є нагальними сьогодні, тому викликали оживлені дискусію після перегляду в залі, а також у матеріалах медіа.
Закриттям фестивалю став майстер-клас від історика кіномистецтва, археолога кіно, кандидата мистецтвознавства, наукового консультанта Британської Королівської Академії Наук, професора Единбурзького університету Сергія Гавриленка. Подібні заходи він провів у різних частинах України, та чернігівський став останнім, підсумковим.
- Майстер-клас організатори, проявивши креативність, назвали «Як протистояти «зомбоящику» та не стати «ватніком»». Насправді ж, по-науковому, він присвячений впливу засобів аудіовізуальних засобів на свідоме та підсвідомість людини. На майстер-класі в основному говоримо про те, як сприймати інформацію, яка подається в кіно та на телебаченні, як потрібно її сприймати та аналізувати. Адже аби протистояти цьому – треба знати інструменти, використані при створенні такого впливу. – резюмує перед початком майстер-класу сам Сергій Гавриленко.
В сучасних умовах інформаційної війни медіа грамотність, вміння шукати правильні канали інформації, фільтрувати інформацію, аналізувати її та робити власні висновки, а не просто споживати ті, що задумані заздалегідь – дуже важливий компонент виживання в умовах засилення інформацією усіх просторів життя.
Мова йшла про історію кінематографу, а відтак і історію засобів маніпуляції, як одного із найпотужніших механізмів керування реципієнтом «замовниками». Насправді, сюди входить цілий спектр технологій, в комплекс якого входять і сама картинка, асоціативний ряд, колористика кадрів, підібрана музика та шуми. На цьому ряд інструментів, завдяки яким можна створити ненав’язливий ефект «потрібних висновків» після перегляду того чи іншого фільму, рекламного ролика або просто кліпу не завершується.
Асистент Сергія Гавриленка Нестор Кисленко розповів більше про використання 25-го кадру в кінематографі, підсумувавши, що це лише міф і єдиним, що справді впливає на сприйняття і дає потрібний ефект після перегляду продукту є саме правильно розрахована картинка, підібрана система використаної символіки, тобто – довершена композиція інструментів впливу.
- Своєрідним дзвіночком під час перегляду теленовин, наприклад, для мене є те, коли інформація подається як єдиновірна, безапеляційна та достовірна. Мене змушують вірити, що це є саме так, бо ми так кажемо. Тоді я починаю розуміти, що мене намагаються змусити думати так, як вигідно комусь. – коментує тему обговорень учасник мастер-класу Павло Пилипенко.
За словами ж самого експерта Сергія Гавриленка, сьогодні, «на щастя», російські ньюсмекери використовують лише 2 етапи впливу на аудиторію із 25 можливих.
- Їм достатньо опиратися на систему асоціацій, яка закладена в культуру росіян і підтримувалась впродовж багатьох років. Почувши з екранів телебачення слова «нацизм» та «фашизм», росіян не побачить різниці між ними та терміном «націоналізм», який є більш справедливим визначенням для українців. Тож, перше – асоціації, а друге – створення образу ворога, опираючись на ці асоціації. – коментує це Сергій Гавриленко.
Саме тому, за словами виступаючого, дуже важливо вчитися використовувати такі моменти для грамотного донесення правди. На сьогодні Україна програє в цьому моменті.
Тому Сергій Гавриленко ініціює серію скайп-тренінгів, які будуть більш змістовно навчати, як протистояти пропаганді і як боротися із нею сьогодні. Для ознайомлення із тематикою цих тренінгів пропонуємо переглянути книжку «Средства аудиовизуальных искусств, влияющие на сознание и подсознание человека. Эффект 25 кадра».
Закриття цьогорічного вже XI Міжнародного мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA відбулося 12 грудня в приміщенні Чернігівського обласного художнього музею ім. Григорія Галагана.
Традиційно покази документальних фільмів про права людини в Чернігівській області пройшли в школах та вузах міста, районних центрів області та навколишніх сіл. Також покази фільмів, що піднімають проблеми порушення прав людини, відбулися в кіноклубах, в закладах пенітенціарної системи, музеях та кафетеріях. В рамках проведення фестивалю було зорганізовано інтерактивну «фотосушку» фотографами міста, Методична виставка «Кожен має право знати свої права» була експонована публіці Чернігова та Ніжина, також в рамках фестивалю відкрив свою фото-виставку «Євромайдан. Обличчя свободи» Ігор Гайдай.
Найяскравішими стали покази фільмів «Путінські ігри» та «Євромайдан. Чорновий монтаж», адже вони є нагальними сьогодні, тому викликали оживлені дискусію після перегляду в залі, а також у матеріалах медіа.
Закриттям фестивалю став майстер-клас від історика кіномистецтва, археолога кіно, кандидата мистецтвознавства, наукового консультанта Британської Королівської Академії Наук, професора Единбурзького університету Сергія Гавриленка. Подібні заходи він провів у різних частинах України, та чернігівський став останнім, підсумковим.
- Майстер-клас організатори, проявивши креативність, назвали «Як протистояти «зомбоящику» та не стати «ватніком»». Насправді ж, по-науковому, він присвячений впливу засобів аудіовізуальних засобів на свідоме та підсвідомість людини. На майстер-класі в основному говоримо про те, як сприймати інформацію, яка подається в кіно та на телебаченні, як потрібно її сприймати та аналізувати. Адже аби протистояти цьому – треба знати інструменти, використані при створенні такого впливу. – резюмує перед початком майстер-класу сам Сергій Гавриленко.
В сучасних умовах інформаційної війни медіа грамотність, вміння шукати правильні канали інформації, фільтрувати інформацію, аналізувати її та робити власні висновки, а не просто споживати ті, що задумані заздалегідь – дуже важливий компонент виживання в умовах засилення інформацією усіх просторів життя.
Мова йшла про історію кінематографу, а відтак і історію засобів маніпуляції, як одного із найпотужніших механізмів керування реципієнтом «замовниками». Насправді, сюди входить цілий спектр технологій, в комплекс якого входять і сама картинка, асоціативний ряд, колористика кадрів, підібрана музика та шуми. На цьому ряд інструментів, завдяки яким можна створити ненав’язливий ефект «потрібних висновків» після перегляду того чи іншого фільму, рекламного ролика або просто кліпу не завершується.
Асистент Сергія Гавриленка Нестор Кисленко розповів більше про використання 25-го кадру в кінематографі, підсумувавши, що це лише міф і єдиним, що справді впливає на сприйняття і дає потрібний ефект після перегляду продукту є саме правильно розрахована картинка, підібрана система використаної символіки, тобто – довершена композиція інструментів впливу.
- Своєрідним дзвіночком під час перегляду теленовин, наприклад, для мене є те, коли інформація подається як єдиновірна, безапеляційна та достовірна. Мене змушують вірити, що це є саме так, бо ми так кажемо. Тоді я починаю розуміти, що мене намагаються змусити думати так, як вигідно комусь. – коментує тему обговорень учасник мастер-класу Павло Пилипенко.
За словами ж самого експерта Сергія Гавриленка, сьогодні, «на щастя», російські ньюсмекери використовують лише 2 етапи впливу на аудиторію із 25 можливих.
- Їм достатньо опиратися на систему асоціацій, яка закладена в культуру росіян і підтримувалась впродовж багатьох років. Почувши з екранів телебачення слова «нацизм» та «фашизм», росіян не побачить різниці між ними та терміном «націоналізм», який є більш справедливим визначенням для українців. Тож, перше – асоціації, а друге – створення образу ворога, опираючись на ці асоціації. – коментує це Сергій Гавриленко.
Саме тому, за словами виступаючого, дуже важливо вчитися використовувати такі моменти для грамотного донесення правди. На сьогодні Україна програє в цьому моменті.
Тому Сергій Гавриленко ініціює серію скайп-тренінгів, які будуть більш змістовно навчати, як протистояти пропаганді і як боротися із нею сьогодні. Для ознайомлення із тематикою цих тренінгів пропонуємо переглянути книжку «Средства аудиовизуальных искусств, влияющие на сознание и подсознание человека. Эффект 25 кадра».
Ірина БРОХ
Читайте також |
Коментарі (0) |