реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОДІЇ

Українська міліція нового формату: результати і перспективи

Реформування та реорганізація всіх державних структур на інститутів, що розпочалися і тривають зараз в Україні, безперечно, не могла не оминути і таку важливу структуру як органи внутрішніх справ.
Чого досягло відомство та що ще планується зробити — в сьогоднішньому матеріалі.
За перше півріччя поточного року на території області було зареєстровано 5112 злочинів (2010р. - 5118), з яких тяжких і особливо тяжких 1916 (2010р. –2002). Із загальної кількості скоєних злочинів розкрито – 2909 , що складає – 79,9% (2010 р. – 68,4%) – по Україні – 67,3% (4 місце). За 6 місяців поточного року розкрито 1253 тяжких та особливо тяжких злочинів, розкриття склало – 80,6%. (2010р. – 78,4%), по Україні – 64,3% (3 місце).
Але, поряд з результатами оперативно-службової діяльності, в рамках Указу Президента України щодо адміністративної реформи та очищенням органів внутрішніх справ від бюрократизації та необґрунтованої формалізації роботи. У першому півріччі 2011 року МВС України реалізувало комплексні заходи по реформуванню роботи органів внутрішніх справ в усіх напрямах, що призвело до якісних змін в плануванні, оцінці, та організації роботи з громадянами та суспільством в цілому.
За звітний період проведені суттєві скорочення адміністративних та управлінських посад при підсиленні оперативних підрозділів. Реформування МВС розпочато з перегляду структури центрального апарату. З 3900 посад у центральному апараті МВС у 2010 році, його чисельність наразі скорочена до 2678 одиниць (на 27%.) Замість 8 заступників міністра залишено 3. З 26 до 19 зменшена кількість самостійних структурних підрозділів апарату МВС. Це скорочення центрального апарату дозволило вивільнити кошти у сумі 13,5 млн. грн., які були перерозподілено та спрямовано на фінансування ГУМВС-УМВС в областях, зокрема на забезпечення покриття дефіциту з виплати заробітної плати працівникам.
Аналогічно триває реформування територіальних органів внутрішніх справ. Так, з 7 заступників начальника УМВС залишилось 3, а в самому апараті УМВС України в Чернігівській області скорочено 179 посад. По області теж скорочується чисельність особового складу ОВС. Майже на 50% скорочено підрозділи ДАІ. Багато ліквідовано цивільних посад. Розатестовано переважну більшість посад Управління ГІРФО.
Також, в Міністерстві скорочено кількість посад з граничним званням «полковник» (з 3600 до 2300). Станом на 1 липня 2011 року в МВС скорочено 15275 посад (порівняно з 2010 роком)
Суттєвих змін досягнуто і в системі критеріїв оцінки якості роботи міліції. Нова відомча нормативна база забороняє звітувати за роботу виключно плановими показниками. Міліція має опікуватись підвищенням довіри громадян, якісним реагуванням на звернення та швидким розкриттям злочинів.
За 6 місяців 2011 року скасовано 70 розпорядчих та правових актів Міністерства, відмінено 136 видів дублюючої звітності. Кількість бюрократичного внутрівідомчого звітування у порівнянні з 2010 роком скорочена на 80%. Скорочення документообігу призвело до суттєвої економії державних коштів.
МВС вживає комплексні заходи для боротьби з відписками, які сприяють високому рівню латентної злочинності. Факти приховування заяв про злочини заради збереження задовільної статистики та через небажання працювати з громадянами безжально караються. Так, за перше півріччя 2011 року виявлено 1618 фактів незаконного винесення працівниками органів внутрішніх справ незаконної постанови про відмову в порушенні кримінальної справи. За вказані порушення до дисциплінарної відповідальності притягнуто 2787 працівників міліції і це не тільки виконавці, але й їхні безпосередні керівники. В тому числі 94 начальники міськрайлінорганів, 112 їх заступників та ще 248 керівників зазначених підрозділів.
З початку поточного року в області було зареєстровано 418 повідомлень щодо порушення дотримання прав людини, з них 12 щодо побиття, 11 – незаконного обшуку, 2 щодо незаконного затримання, 16 щодо незаконного притягнення до кримінальної відповідальності та 245 щодо незаконного притягнення до адміністративної відповідальності.
Проведений аналіз вказаного напрямку роботи вказує на те, що з усіх вказаних вище повідомлень щодо порушення прав людини 208 взагалі не підтвердились, по 125 повідомленнях матеріали в порядку ст. 97 КПК України були направлені до органів прокуратури, якою було прийнято 124 рішення про відмову в порушенні кримінальної справи за 1 повідомленням порушено кримінальну справу (РМОП «Беркут»).
Вивченням вказаної статистики встановлено, що більшість громадян спонукала до написання звернень природна захисна реакція на обвинувачення у скоєнні злочину або правопорушення, з метою уникнення покарання за вчинені дії, заплутати слідство та перешкодити встановити істину у справі.
З початку року працівниками ОВС області допущено 23 (39-2010) порушення законності некримінального характеру, а саме нереєстрація оперативними черговими у ЖРЗПЗ повідомлень про події та злочини, які надійшли по спецлінії «102».
Впродовж першого півріччя 2011 року в апараті Управління та територіальних ОВС проведено чотири кущові заняття з працівниками штабних підрозділів та чергових частин, вивчені основні положення Інструкції "Про єдиний облік злочинів", затвердженої наказом МВС України від 25.05.10 №135, а також порядок внесення інформації до інформаційної бази АІПС "АРМОР-ФАКТ". Неодноразово в системі службової підготовки з особовим складом міськрайорганів проводилися заняття щодо вивчення вимог наказів МВС України №№ 400-04р., 141-08р., 181-09р., 1155-03р., 1444-03р., за результатами яких приймалися заліки.
Однак, незважаючи на це, у другому кварталі поточного року мобільною групою штабу УМВС здійснено 40 виїздів до МРВ УМВС області, перевірками були охоплені усі територіальні органи внутрішніх справ, окремі неодноразово.
За цей період виявлено 41 факт порушень обліково-реєстраційної дисципліни, 16 фактів нереєстрації повідомлень про злочини та пригоди по лінії "102", виявлених під час прослуховування записуючих пристроїв, 3 факти несвоєчасної реєстрації в ЖРЗПЗ та ЖОІ, 13 фактів укриття злочинів шляхом реєстрації як повідомлень а не як злочинів та 1 факт нереєстрації заяви громадянина про злочин, прийнятої під час особистого прийому керівництвом райвідділу.
По всіх фактах проведені службові розслідування, винні працівники притягнуті до дисциплінарної відповідальності. За 6 місяців 2011 року в області виявлено 375 порушень обліково-реєстраційної дисципліни, за результатами службових розслідувань до дисциплінарної відповідальності притягнуто 59 працівників ОВС області.
Згідно з наказом МВС «Про затвердження Положення про функціонування «телефонів довіри» в органах та підрозділах внутрішніх справ» такі телефони в підрозділах документального забезпечення МВС та ГУМВС, УМВС функціонують з 9 до 18 години у робочі дні, а у неробочий час перемикаються на чергові частини. Вся інформація фіксується на цифрових реєстраторах документування речової інформації, і зберігається протягом 30 діб.
Суттєвої реформи зазнала організація слідства. Працівники слідчих підрозділів віднині виведені з підпорядкування начальників міськрайлінорганів та забезпечена їх процесуальна самостійність. Після вбивства двох дівчинок у Севастополі у січні 2011 року та розкриття цього злочину, видано наказ МВС про порушення кримінальної щодо фактів зникнення дітей протягом доби після звернення до міліції та негайного проведення оперативно-розшукових заходів та слідчих дій. В результаті такої реформи за перші 6 місяців 2011 року «по гарячих слідах» було встановлено місцезнаходження та повернено до родин понад 3 тисячі дітей - 98% від загальної кількості усіх зниклих.
Чернігівська область — 94 зниклі неповнолітні та 70 – знайдено «по гарячих слідах»ю
Повністю змінена система заохочення працівників міліції. Відомчі відзнаки отримують тільки ті співробітники, які безпосередньо приймають участь у розкритті злочинів. У 2009 році було відзначено близько 6 тисяч співробітників міліції, причому понад 50 % заохочених складали керівники та працівники центрального апарату МВС. У 1 півріччі 2011 року заохочено 1189 співробітників міліції, серед них кількість керівників складає лише 3,7% - тільки ті, які очолювали оперативно-слідчі групи по розкриттю резонансних злочинів, а працівників апарату МВС - 12 %.
У сфері боротьби з економічною злочинністю відбулась зміна пріоритетів - головний показник успішною роботи є кількість задокументованих та спрямованих до суду злочинів, що відносяться до категорії тяжких та особливо тяжких. Задокументовано 3424 злочини зі збитками понад 100 тисяч гривень, та 790 - зі збитками понад 1 млн. гривень. За закінченими провадженням кримінальними справами збитки складають 1,14 млрд. грн., з яких забезпечено відшкодуванням 1 млрд.
Державною службою боротьби з економічною злочинністю викрито у хабарництві 882 особи, у тому числі 483 державних службовця.
За звітний період за скоєння протиправних дій, пов'язаних з корупційними проявами, звільнено 87 працівників міліції.
Що по Чернігівській області викрито 353 кваліфікованих злочини (2010 р. - 228), у тому числі 11 особливо тяжких та 162 тяжких (99 – 2010 р.). Закінчено провадження та направлено до суду матеріали по 357 економічних злочинах. Викрито 56 (19 – 2010 р. ) економічних злочинів зі збитками понад 100 тис. грн., та 6 (1- 2010 р. ) злочинів зі збитками понад 1 млн. грн.Викрито 76 (165 – 2010 р.) злочинів в сфері службової діяльності, в т.ч. 13 (17 - 2010 р.) фактів хабарництва. Затримано 18 осіб, обрано міру запобіжного заходу у вигляді взяття під варту 7 особам. Попередньо встановлена сума матеріальних збитків по порушених кримінальних справах складає майже 79 млн. грн. Загальний збиток по злочинам економічної спрямованості (справи, по яких закінчені провадженням) становить 4 млн. 227 тис. грн. Забезпечено відшкодування по закінчених провадженням кримінальним справам майже 7 млн. 200 тис. грн., з них добровільно відшкодовано 3 млн. 841 тис. грн. та накладено арешт на майно 3 млн. 338 тис. грн. Відсоток відшкодування складає 90.8% (169.8 % з урахуванням арешту).
Видано 5 наказів, які суттєво змінили систему роботи Державної автомобільної інспекції. Прямо заборонено безпідставні зупинки транспортних засобів та оцінювання роботи працівників ДАІ за кількістю складених адміністративних проколів за порушення правил дорожнього руху. Введено в дію стаціонарні пости дорожньо-патрульної служби, які обладнані сучасними автоматизованими системами виявлення порушень ПДР. Замість 6,9 млн. адміністративних протоколів, складених працівниками ДАІ у 2010 році, у першому півріччі 2011 їх складено суттєво менше - 2,4 млн. Причому, у порівнянні з першим півріччям 2010 року кількість дорожньо-транспортних пригод, незважаючи на збільшення автомобільного парку у країні, зменшилася на 11,5%, а кількість травмованих учасників дорожнього руху - на 12.2 %. Кількість аварій на міжнародних автодорогах зменшилась на 9,5%.
Чернігівська область ********
Комплексні заходи вживаються для боротьби з продажем наших громадян за кордон у рабство. За 6 місяців 2011 року міліція врятувала від рабства 170 українців, в тому числі 13 дітей, яких обманом та шахрайством вивезли з країни. По цим фактам суди розглядають справи проти 73 організаторів злочинних угруповань, які торгували людьми.
За звітний період по лінії БЗПТЛ УМВС України в Чернігіській області виявлено 34 злочини, в тому числі 5 фактів торгівлі людьми.
Змінено порядок підготовки фахівців для органів внутрішніх справ. Запроваджена нова експериментальна учбова програма. Курсанти навчальних закладів МВС будуть проходити строкову військову службу у внутрішніх військах, та за замість диплому «Правознавство» отримають поглиблену спеціалізовану освіту за напрямом «Правоохоронна діяльність», орієнтованої на практичну роботу органів внутрішніх справ. Для навчання за експериментальною програмою у 2011 році відібрано близько 3 тисяч кандидатів, що дозволить провести необхідний конкурсний відбір.
Проте слід відмітити, що стан фінансування органів внутрішніх справ за звітний період не покращився. Загальним фондом Державного бюджету МВС передбачені видатки в сумі 11,2 млрд. грн., що забезпечує потребу Міністерства лише на 40 % (загальна потреба - 27,9 млрд. грн.) При цьому, 60% від загального обсягу фінансування складає оплата праці із нарахуваннями.
Середній розмір грошового забезпечення оперуповноваженого зі спеціальним званням капітана міліції і вислугою 10-15 років, що працює у райвідділі, становить у 2011 році 1800 - 2000 грн. В таких умовах кадрова робота в МВС вкрай ускладнена.
В зв'язку прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», та суттєвим скороченням платних послуг (зі 106 до 47) та зниженням плати за їх надання, втрати спеціального фонду складуть близько 1,178 млрд. грн., лише відміна технічного огляду транспортних засобів призведе до недоотримання спеціальним фондом державного бюджету близько 453 млн. грн.
Відсутність фінансування нажаль серйозно гальмує реформування МВС, та не дає можливості закріпити позитивні тенденції в роботі, які відбулись за звітний період.
Однак жоден з напрямів реформування Міністерства через брак коштів не зупинено, і комплексні програми, які реалізовувались у січні-червні 2011 року будуть у повному обсязі виконані у другому півріччі 2011 року.






Коментарі (0)
avatar