Ремонт дороги за власний рахунок
Першу дорогу, до ремонту якої зі своїх кишень вирішили «докласти» місцеві жителі, відкрили у Чернігові. Втім, кажуть, у них би нічого не вийшло, якби найбільшу частину із їх платежу не заплатив їх сусід-бізнесмен. Про це розповідає "Сівер- центр"
Данило майже щодня заїжджає на велосипеді до свого друга на вулицю Ривкіна із сусідньої. Каже, раніше це була ціла пригода — але хлопець не шкодує, що вона закінчилась.
Данило: «Незручно було, тут пилюка така була — набагато краще тепер».
Раніше це було місце, де закінчується асфальт. Ще в 2007 році жителі вулиці за власні гроші зробили проект ремонту дороги, але поки у місцевої влади дійшла справа до нього, він здорожчав у декілька разів, і дорога так і залишилась бездоріжжям.
Вийшло з другої спроби в цьому році: за програмою співфінансування ремонту доріг у приватному секторі 80% виділили з міського бюджету, ще 20% — «людські». Організувати людей для участі в проекті було складно, каже вуличком, але це вдалось зробити за два тижні.
Микола Салафетник, голова вуличного комітету: «Були такі, що не погоджувались, бо бачать, які об’єми і масштаби ремонтів у Чернігові проходять, а тут за свої кошти».
Втім, нічого б не вийшло без сусіда-бізнесмена, який став головним спонсором 20-відсоткового внеску. Все, що нам про нього відомо – він Геннадій Михайлович, і він дуже скромний. Внесок потрібно було заплатити до початку робіт, а так швидко так багато грошей люди зібрати б не встигли.
Микола Салафетник, голова вуличного комітету: «У нас 20% вийшло 150 тисяч, а у нас 80 пенсіонерів проживає з мінімальною пенсією. Якби не наш спонсор — без нього нічого б не було, бо умови — договір між управлінням ЖКГ, вуличним комітетом і виконавцем робіт — так треба 152 тисячі на рахунок в банк покласти і перерахувати виконавцю».
Частину з цієї суми своєму сусіду-спонсору люди повернуть, розмір внесків різний для пенсіонерів з мінімальною пенсією та власників дорогих автівок. Вулицю Ривкіна — 600 метрів дороги і 270 тротуару — засипали асфальтною крихтою, яка залишається після капітального ремонту великих доріг. Так у п’ять разів дешевше, ніж класти асфальт. «Нам підходить», — кажуть місцеві жителі.
Андрій, житель вул. Ривкіна: «Молодцы, всем спасибо огромное, здесь же как после бомбежки было, вообще проехать невозможно было. Когда закончат проект, будем уже смотреть суммы, сколько сбрасываться нужно. Но мы готовы — по сравнению с тем, что было, здесь сейчас Лас-Вегас».
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Всю крихту, яка залишається після ремонту доріг в Чернігові, бажано б збирати для отакого ремонту. Скільки ще так буде поремонтовано доріг? — Стільки, скільки місцеві мешканці проявлять активність. Ми взагалі хочемо створити такий орган самоорганізації, як вуличкоми, щоб у них були свої рахунки і на них могли надходити гроші з бюджету на благоустрій приватного сектору».
Ще один великий проект місцева влада хоче реалізувати до 2025 року — повне каналізування приватного сектору. Він має бути на 100-відсотковому бюджетному фінансуванні, однак чернігівці повинні дати свою згоду.
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Зараз іде збір серед мешканців приватного сектору. Фінансова сторона питання вийде може і дорожче, ніж 20 на 80 — за бюджетні кошти зроблений буде магістральний трубопровід каналізаційний по вулиці, а потім люди вріжуться в нього вже за свої кошти».
Володимир Грецький каже, каналізування потрібно не тільки для зручності. Насамперед — для екології.
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Вражаючі цифри. Мільйон кубометрів за рік стоків у Чернігові — це туалети, пральні засоби і фосфати — залишаються в поверхні ґрунту в приватному секторі. Там і бактерицидні палички і все що завгодно іде до водогону».
Данило майже щодня заїжджає на велосипеді до свого друга на вулицю Ривкіна із сусідньої. Каже, раніше це була ціла пригода — але хлопець не шкодує, що вона закінчилась.
Данило: «Незручно було, тут пилюка така була — набагато краще тепер».
Раніше це було місце, де закінчується асфальт. Ще в 2007 році жителі вулиці за власні гроші зробили проект ремонту дороги, але поки у місцевої влади дійшла справа до нього, він здорожчав у декілька разів, і дорога так і залишилась бездоріжжям.
Вийшло з другої спроби в цьому році: за програмою співфінансування ремонту доріг у приватному секторі 80% виділили з міського бюджету, ще 20% — «людські». Організувати людей для участі в проекті було складно, каже вуличком, але це вдалось зробити за два тижні.
Микола Салафетник, голова вуличного комітету: «Були такі, що не погоджувались, бо бачать, які об’єми і масштаби ремонтів у Чернігові проходять, а тут за свої кошти».
Втім, нічого б не вийшло без сусіда-бізнесмена, який став головним спонсором 20-відсоткового внеску. Все, що нам про нього відомо – він Геннадій Михайлович, і він дуже скромний. Внесок потрібно було заплатити до початку робіт, а так швидко так багато грошей люди зібрати б не встигли.
Микола Салафетник, голова вуличного комітету: «У нас 20% вийшло 150 тисяч, а у нас 80 пенсіонерів проживає з мінімальною пенсією. Якби не наш спонсор — без нього нічого б не було, бо умови — договір між управлінням ЖКГ, вуличним комітетом і виконавцем робіт — так треба 152 тисячі на рахунок в банк покласти і перерахувати виконавцю».
Частину з цієї суми своєму сусіду-спонсору люди повернуть, розмір внесків різний для пенсіонерів з мінімальною пенсією та власників дорогих автівок. Вулицю Ривкіна — 600 метрів дороги і 270 тротуару — засипали асфальтною крихтою, яка залишається після капітального ремонту великих доріг. Так у п’ять разів дешевше, ніж класти асфальт. «Нам підходить», — кажуть місцеві жителі.
Андрій, житель вул. Ривкіна: «Молодцы, всем спасибо огромное, здесь же как после бомбежки было, вообще проехать невозможно было. Когда закончат проект, будем уже смотреть суммы, сколько сбрасываться нужно. Но мы готовы — по сравнению с тем, что было, здесь сейчас Лас-Вегас».
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Всю крихту, яка залишається після ремонту доріг в Чернігові, бажано б збирати для отакого ремонту. Скільки ще так буде поремонтовано доріг? — Стільки, скільки місцеві мешканці проявлять активність. Ми взагалі хочемо створити такий орган самоорганізації, як вуличкоми, щоб у них були свої рахунки і на них могли надходити гроші з бюджету на благоустрій приватного сектору».
Ще один великий проект місцева влада хоче реалізувати до 2025 року — повне каналізування приватного сектору. Він має бути на 100-відсотковому бюджетному фінансуванні, однак чернігівці повинні дати свою згоду.
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Зараз іде збір серед мешканців приватного сектору. Фінансова сторона питання вийде може і дорожче, ніж 20 на 80 — за бюджетні кошти зроблений буде магістральний трубопровід каналізаційний по вулиці, а потім люди вріжуться в нього вже за свої кошти».
Володимир Грецький каже, каналізування потрібно не тільки для зручності. Насамперед — для екології.
Володимир Грецький, голова Деснянської районної ради в м. Чернігів: «Вражаючі цифри. Мільйон кубометрів за рік стоків у Чернігові — це туалети, пральні засоби і фосфати — залишаються в поверхні ґрунту в приватному секторі. Там і бактерицидні палички і все що завгодно іде до водогону».
Читайте також |
Коментарі (0) |