реклама партнерів:
Головна › Новини › СУСПІЛЬСТВО

Про дитсадки, опорні школи, профтехосвіту через призму реформ освітянської галузі

Про те, як тривають реформи в галузі освіти області, про проблеми і досягнення говорив сьогодні під час прес-брифінгу в облдержадміністрації начальник управління освіти і науки обласної державної адміністрації Микола Конопацький.

Розпочав він з дошкільної освіти, озвучивши проблемне питання наповнюваності дитячих садків. Адже потреба у влаштуванні дітей до цих закладів значно перевищує їх реальну вмістимість. У містах у середньому на 100 місць претендують 124 дитини. Як зауважив очільник профільного управління, певною мірою це питання в останні роки поступово вирішується завдяки відкриттю нових позашкільних навчальних закладів. Так, у минулому році розпочали роботу 9 нових дитсадків, а також 8 додаткових груп у раніше діючих закладах. У планах на 2016 рік відкриття ще 10 нових ДНЗ та 7 додаткових груп. Перспективним, на думку Миколи Конопацього, є створення дошкільних приватних груп. В області у 2014-2015 роках отримали ліцензію на надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти 140 таких груп, вихованцями яких є 780 дітей. Начальник управління освіти вважає доречним перегляд і спрощення механізму відкриття таких приватних дитсадків.

Найголовнішою проблемою ланки загальної середньої освіти Микола Конопацький визначив великий показник в області малокомплектних шкіл – 55% від загальної кількості. Такий стан справ, перш за все, негативно впливає на якість освіти. У школах з дуже малою кількістю дітей, де один вчитель об’єктивно змушений викладати декілька різнопрофільних предметів, важко говорити про ґрунтовні знання учнів. До того ж, згідно з новим законодавством з 1 вересня 2016 року школи (крім закладів початкової освіти) із кількістю учнів менше 25 осіб не фінансуватимуться за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету. А в області шістдесят одна така школа.

Тож, на переконання Миколи Конопацького, закриття малокомплектних шкіл є об’єктивним процесом, продиктованим життям. При цьому кожен випадок закриття навчального закладу обов’язково погоджується з громадою.

Першочерговим завданням, стверджує очільник управління, є розвиток в сільській місцевості мережі опорних шкіл. Важливо забезпечити їх високопрофесійними учителями. Вимогою часу також є сучасне оснащення таких закладів.

Для цього необхідно залучати кошти бюджетів різних рівнів, а також шукати інвесторів. В області вже діють 123 опорні школи. На їх технічне забезпечення у цьому році є 6,8 мільйона гривень субвенції з державного бюджету. Наразі триває конкурс на кращу опорну школу. Також для успішного формування оптимальної мережі опорних шкіл необхідно на 37 одиниць поповнити парк шкільних автобусів. Чернігівська область однією з перших ще у 2001 році почала реалізовувати програму придбання шкільних автобусів. На сьогодні систематично і практично безперебійно підвозять до школи дітей із сільської місцевості 354 автобуси.

Говорили на брифінгу і щодо професійно-технічної освіти, необхідності її модернізації, законодавчих змін щодо моделі фінансування ПТНЗ. Микола Конопацький запевнив, що на сьогодні в області вирішено проблему щодо фінансового забезпечення професійно-технічних навчальних закладів. Фінансування 8-ми закладів, які географічно розташовані в районах області, повністю забезпечено до кінця року з обласного бюджету. Питання фінансування 10-ти ПТНЗ в Чернігові, Ніжині та Прилуках вирішуються за рахунок бюджетів відповідних міських рад.

Микола Конопацький висловив сподівання, що профільні законодавчі акти у галузі освіти, на які так очікує вся освітянська спільнота, буде прийнято найближчим часом. Це дасть можливість більш конструктивно і якісно впроваджувати реформи галузі, у тому числі пов’язані з процесами децентралізації в країні.

Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації



Теги:реформа освіти, Чернігівська ОДА, опорні школи


Читайте також






Коментарі (0)
avatar