реклама партнерів:
Головна › Новини › ЕКОНОМІКА

"Пошта не може бути збитковою" - Олег Обушний

Чернігівська дирекція УДППЗ "Укрпошта" сьогодні -- це 564 відділень, 3070 працівників.
72 постійні маршрути розвозять поштові відправлення на території області, що за показниками густоти є найменш населеною в Україні -- 32 мешканці на квадратний кілометр.


Уже минуло 9 місяців, як Олег Обушний очолив це підприємство. Дісталася воно новому керівнику в жалюгідному стані. Одних лише збитків -- майже на 2 мільйони 300 тисяч гривень. І це за перший квартал! Також за часів попередника десятки працівників дирекції отримали безпідставні догани, а чимало листонош скоротили. Такий ось був стиль керівництва.

Натомість Олег Обушний зробив усе можливе, щоб покращити ситуацію на підприємстві. До речі, нині воно -- прибуткове. Порівняно з аналогічним періодом минулого року темп росту доходів становить 106,5%, тобто на 6,1 млн. грн. більше.

Зустрівшись з керівником Чернігівської дирекції "Укрпошти", говорили про нинішню ситуацію на підприємстві, проблеми й перспективи.

-- Олеже Олексійовичу, як вдалося подолати збитковість?

-- Отримати істотні темпи росту доходної частини вдалося за рахунок збільшення доходів від надання послуг національної пошти на 4,4 млн. грн., а саме: від реалізації знаків поштової оплати на 2,9 млн. грн., пересилання дрібних пакетів на 1,4 млн. грн., від пересилання посилок на 1,1 млн. грн. Зросли витрати у зв'язку із підвищенням розцінок на паливно-мастильні матеріали, енергоносії, що є прямими витратами, пов'язаними із перевезенням та доставкою поштових відправлень. Також необхідно відзначити зростання доходів від надання фінансових послуг -- пересилання поштових переказів та приймання платежів. Сума збільшення доходів порівняно з аналогічним періодом минулого року становить 3,3 млн. грн., тобто на 24,7% більше. На сьогодні частка доходів від надання фінансових послуг збільшилась та становить майже 17% в структурі доходів Чернігівської дирекції.

-- Чи пропонує дирекція нові послуги?

-- Так. Дуже позитивна динаміка помітна в напрямі співпраці з аграрними компаніями щодо укладення договорів на пересилання поштовими переказами дивідендів від оренди земельних паїв. У поточному році 32,5 тис. одиниць переказів було прийнято від таких компаній, як СТОВ "Дружба-Нова" та ТОВ "Агрікор Холдінг", а це становить майже 10% від загальної кількості всіх переказів області. Дирекція і надалі планує співпрацювати з цими та аналогічними компаніями для задоволення їхніх інтересів шляхом якісного надання послуги.

-- Яка проблема у дирекції наразі є найбільш актуальною?

-- Треба надати більшу самостійність дирекції для вирішення оперативних питань. Ось, скажімо, у нас є склад у приміському мікрорайоні Чернігова. Приміщенням ми не користуємося. Але знайшли орендаря на 60 квадратних метрів, який сплачуватиме оренду, земельний податок і покриватиме всі витрати на утримання приміщення. А це істотні кошти. Та Міністерство інфраструктури договір оренди не погоджує, мовляв, мала сума. І це не єдиний приклад. Звідки міністерським чиновникам з Києва знати, за які гроші в Чернігові згодні орендувати вільне приміщення? У нас чомусь погодження договорів оренди відбувається виключно через міністерство, хоча нині у всіх на вустах тема децентралізації та ліквідації зайвих функцій столичних органів.

-- Над якими пріоритетними завданнями працюєте нині?

-- Передусім над виконанням поточних завдань. Зокрема, на 4-й квартал дирекцією було розроблено низку заходів для зменшення збитковості та стабілізації фінансового стану. Насамперед заходи спрямовані на збільшення доходної частини, а саме доходів від послуги "Доставка рахунків" споживачам ТОВ "Чернігівгаззбут", доходів від приймання платежів на користь "Глобал Мані" (поповнення рахунків на мобільні оператори), доходів від пересилання переказів тощо. З метою поліпшення якості надання послуг та отримання доходів проведено зустрічі з новообраними головами адміністрацій, на яких було досягнуто домовленості щодо внесення в бюджети місцевих рад видатків на 2016 рік на ремонти, установлення та підтримку в належному стані абонентських господарств міст та селищ.

-- Дирекція зменшує свої витрати?

-- У цьому напрямі ми теж працюємо. Ось деякі приклади. При установці газового обладнання на 17 автомобілів щомісяця відбувається економія в розмірі 59 тис. грн. Тому вважаємо за доцільне і в подальшому впроваджувати такі заходи і плануємо до кінця року та протягом 2016-го ще встановити на 17 автомобілів газове обладнання, де це технічно можливо.

-- Узимку поштові відділення будуть з теплом?

-- Дуже актуальне питання щодо опалення відділень, які є спільними приміщеннями з ПАТ "Укртелеком". Нині у 4 об'єктах з 20 проводиться переобладнання систем опалення та встановлення автономного опалення, що дасть змогу бути незалежними від ПАТ "Укртелеком", отримати економію при використанні альтернативного опалення дровами, а на інших об'єктах контролювати споживання газу більш ретельно. В грудні також проводиться робота щодо переведення опалення відділень пошти на альтернативні види палива з причин дуже високої ціни на газ. Дуже добре, що генеральна дирекція розуміє наші проблеми і йде нам назустріч у їх вирішенні. Так, згідно з укладеним централізованим договором у чернігівську дирекцію поставляється 20 котлів "Булер'ян", які встановлять найближчим часом.

-- Пошта продовжує виконувати ще й соціальні функції?

-- Це, безперечно, доставки пенсій. Але у виконанні цього важливого завдання пошті потрібна допомога держави, особливо в нашій рідко населеній області, коли банки починають згортати деякі свої відділення у селах. Та і послуги їхні не завжди зручні для людей. Пригадую, як у Коропському районі була трагікомічна ситуація: вийшла жінка на пенсію, і банк загітував її отримувати грошову виплату в їхньому районному відділенні, а не через пошту. Тож якось жінка з села приїхала за пенсією, а пін-код вдома, за божницею забула. Верталася, лаючи сама себе -- листоноша принесла б пенсію в хату... І такі ситуації непоодинокі.

-- У нас чомусь поширилася думка, що друковані видання не актуальні, що всі переходитимуть на читання в електронному вигляді. Але я, коли був у редакції газети "Орегонець" (Портленд, США), то запитував редактора: "Коли викладаєте на сайт завтрашній номер газети?" -- Він каже: "Сьогодні ввечері". Я здивувався -- для чого ж, мовляв, тоді передплачувати газету? Тут уже він здивувався: "Як це? Наші люди люблять зранку до кави чи чаю взяти до рук свіжу газету!" Але ж в Америці інтенсивність Інтернету в рази більша і газети живуть!

-- Я також переконаний, що друковані видання мають бути в кожній сім'ї, і сам не люблю читати газету на комп'ютері. Наші поштовики забезпечують лідируючі позиції в Україні по насиченості передплати -- скажімо, на 1 липня в області передплачено 517 тисяч примірників, що становить 0,5 видання на 1 жителя. Гадаю, що і станом на 1 січня матимемо не гірший показник.

-- І наостанок, ваші побажання колегам до Нового року.

-- Я зичу, щоб новий 2016 рік був мирним і щасливим, добрим і світлим, а Різдво наповнило серця любов'ю, вірою та надією. Бажаю усім мудрості у своїх помислах, відповідальності у діях та духовного багатства.

Спілкувався Василь ЧЕПУРНИЙ.Голос України портал



Теги:Василь Чепурний, Укрпошта, Олег Обушний, передплата


Читайте також



Коментарі (0)
avatar