реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОДІЇ

Польські збитки через польську пиху

Польські транспортні компанії, порти та перевантажувальні термінали стикаються з фінансовими втратами через обмеження транзиту українського зерна через територію країни.

Про це розповідає AgroReview

Із квітня 2023 року в Польщі офіційно заборонено імпорт української сільськогосподарської продукції, зокрема пшениці, кукурудзи, ріпаку та соняшнику. Попри те, що заборона стосується переважно ввезення, логістичні компанії зазначають, що вона суттєво вплинула і на транзитну перевалку цієї продукції через польські порти та транспортні вузли.

Генеральна директорка групи CSL Лаура Головач підкреслила, що повне блокування транзиту українського зерна негативно позначилося на економіці країни. Вона наголосила на важливості розрізнення ринку збуту та транзитних перевезень, від яких напряму залежать доходи польських портів і перевантажувальних терміналів.

«Ми розуміємо, що надходження української сировини, сільськогосподарської продукції та зерна на польський ринок є поганим і ніколи не має траплятися. Однак ми повинні розрізняти дві речі: дозвіл на транзит, а отже, прибуток для польських портів та перевантажувальних терміналів, і дозвіл на введення товарів в обіг», – сказала Головач.

Вона також додала, що нинішнє блокування транзиту стало «болісним для нашої економіки», оскільки компанії несуть значні експлуатаційні витрати, а працівникам загрожують скорочення через нестачу імпортних поставок.

За даними CSL, протягом кількох останніх місяців на польських кордонах фіксується дефіцит імпортних поставок, особливо зерна з України, що призвело до складної ситуації у логістичному секторі. Головач звернула увагу на те, що інші країни Європи, такі як Румунія, Німеччина та Туреччина, вже налагодили процеси перевантаження українського зерна без шкоди для власного внутрішнього ринку.

За її словами, Румунія, Німеччина та Туреччина здатні забезпечити обробку значних обсягів української агропродукції у своїх портах, водночас уникаючи потрапляння цієї продукції на внутрішній ринок, чого поки не вдалося досягти Польщі.

У CSL вважають, що для вирішення цієї проблеми необхідні оперативні рішення з боку польського уряду та Міністерства інфраструктури, які дозволять відновити транзит українського зерна через польську територію та забезпечити стабільну роботу логістичних компаній.

Нагадаємо, що з лютого по квітень 2024 року польські фермери проводили блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною, протестуючи проти імпорту української агропродукції та вимагаючи зміни політики уряду щодо «зеленого курсу» ЄС.



Теги:фермери, Україна - Польща


Читайте також






Коментарі (0)
avatar