"Нью-Йорк таймс" пише про Семенівку
Газета The New York Times пише про процес декомунізації в Україні і зазначає, що місцеві ради мають менше місяця для того, аби перейменувати міста та містечка, які мають назви комуністичних часів.
Газета The New York Times вміщує статтю про процес декомунізації в Україні під заголовком «Заборона Україною російських символів підживлює боротьбу за національну ідентичність».
Стаття починається з опису, як молодий поліцейський завітав у Семенівці Чернігівської області до помешкання місцевого комуніста-активіста, 67-річного Івана Папченка, і показав тому скаргу від Інституту національної пам’яті, в якій вказувалось на невиконання відповідного закону, адже недавно у населеному пункті відновили пам’ятник Леніну.
І хоча майже чотириметровий пам’ятник Леніну з витягнутою рукою прибрали з головної площі Семенівки, яка називається Червоною, але його не так давно поставили у парку неподалік.
«Ми хочемо зберегти цей малий куток радянської історії», – каже Папченко, золоті зуби якого, як підмічає автор статті, говорять про його життя в СРСР.
Україна розпочала шлях до пошуку нової ідентичності, що є наслідком «гібридної війни», яку президент Росії Путін розв’язав проти України на початку 2014 року. «Країна намагається відмежуватися від довгого історичного багажу Російської та Радянської імперій», – йдеться у статті.
Газета цитує голову Інституту національної пам’яті історика Володимира В’ятровича, який вважає, що, якщо ці зусилля будуть успішними в Україні, то це може спричинити доленосні зміни по сусідству.
Сучасна російська ідентичність фактично веде початок від вторгнення в 17-му столітті до України, каже В’ятрович. «Відтак момент, коли Україна нарешті спроможеться стати цілковито незалежною державою, стане моментом, коли буде покладено край російській імперській ідентичності», – каже історик.
В’ятрович, нагадує газета, допомагав ухваленню українським парламентом навесні цього року пакету з чотирьох законів з декомунізації, один з яких передбачає демонтаж всіх символів та монументів комуністичного часу.
Багато хто вважає, що пам’ятники Леніну в Україні є російськими агентами.
«Концентрація пам’ятників Леніну є ознакою небезпеки, де можуть з’явитися «ввічливі люди», – каже В’ятрович, маючи на увазі під «ввічливими людьми» російський спецназ, який захопив Крим.
В’ятрович та його прихильники переконують, що пам’ятники суперечать демократичним цінностям, які українці хочуть прищепити наступним поколінням.
Газета пише, що на момент розпаду СРСР в Україні було 5500 пам’ятників Леніну. «Це був Ленінленд», – каже В’ятрович.
На момент протестів на Майдані в Україні залишалося близько 1300 пам’ятників, і з того часу було демонтовано ще півтисячі.
На додаток до усунення цих пам’ятників, 910 міст та містечок мають бути перейменовані, каже новий закон.
Кожна місцева рада має до 21 листопада визначитися з новою назвою. Якщо цього не буде зроблено, тоді сам український парламент буде обирати нову назву до 21 лютого. Багато міст відкрили спеціальні сайти, де жителі можуть висловити пропозиції щодо перейменування, зазначає The New York Times.
Газета The New York Times вміщує статтю про процес декомунізації в Україні під заголовком «Заборона Україною російських символів підживлює боротьбу за національну ідентичність».
Стаття починається з опису, як молодий поліцейський завітав у Семенівці Чернігівської області до помешкання місцевого комуніста-активіста, 67-річного Івана Папченка, і показав тому скаргу від Інституту національної пам’яті, в якій вказувалось на невиконання відповідного закону, адже недавно у населеному пункті відновили пам’ятник Леніну.
І хоча майже чотириметровий пам’ятник Леніну з витягнутою рукою прибрали з головної площі Семенівки, яка називається Червоною, але його не так давно поставили у парку неподалік.
«Ми хочемо зберегти цей малий куток радянської історії», – каже Папченко, золоті зуби якого, як підмічає автор статті, говорять про його життя в СРСР.
Україна розпочала шлях до пошуку нової ідентичності, що є наслідком «гібридної війни», яку президент Росії Путін розв’язав проти України на початку 2014 року. «Країна намагається відмежуватися від довгого історичного багажу Російської та Радянської імперій», – йдеться у статті.
Газета цитує голову Інституту національної пам’яті історика Володимира В’ятровича, який вважає, що, якщо ці зусилля будуть успішними в Україні, то це може спричинити доленосні зміни по сусідству.
Сучасна російська ідентичність фактично веде початок від вторгнення в 17-му столітті до України, каже В’ятрович. «Відтак момент, коли Україна нарешті спроможеться стати цілковито незалежною державою, стане моментом, коли буде покладено край російській імперській ідентичності», – каже історик.
В’ятрович, нагадує газета, допомагав ухваленню українським парламентом навесні цього року пакету з чотирьох законів з декомунізації, один з яких передбачає демонтаж всіх символів та монументів комуністичного часу.
Багато хто вважає, що пам’ятники Леніну в Україні є російськими агентами.
«Концентрація пам’ятників Леніну є ознакою небезпеки, де можуть з’явитися «ввічливі люди», – каже В’ятрович, маючи на увазі під «ввічливими людьми» російський спецназ, який захопив Крим.
В’ятрович та його прихильники переконують, що пам’ятники суперечать демократичним цінностям, які українці хочуть прищепити наступним поколінням.
Газета пише, що на момент розпаду СРСР в Україні було 5500 пам’ятників Леніну. «Це був Ленінленд», – каже В’ятрович.
На момент протестів на Майдані в Україні залишалося близько 1300 пам’ятників, і з того часу було демонтовано ще півтисячі.
На додаток до усунення цих пам’ятників, 910 міст та містечок мають бути перейменовані, каже новий закон.
Кожна місцева рада має до 21 листопада визначитися з новою назвою. Якщо цього не буде зроблено, тоді сам український парламент буде обирати нову назву до 21 лютого. Багато міст відкрили спеціальні сайти, де жителі можуть висловити пропозиції щодо перейменування, зазначає The New York Times.
Читайте також |
Коментарі (0) |