реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОГЛЯД

Міська влада перешкоджала розслідуванню кримінальних справ

Екс-прокурор Чібісов заговорив про те, хто заважав слідству

Обласний прокурор Дмитро Чібісов запам’ятався чернігівцям своєю принциповою позицію та нетерпимістю до корупціонерів будь-якого рівня. Одразу після призначення на посаду він розпочав низку резонансних кримінальних справ. Саме в період його роботи було відкрито резонансні кримінальні справи стосовно «недоторканої» особи – Чернігівського міського голови Олександра Соколова.

Втім, Дмитру Чебісову не дали завершити розпочаті розслідування. Попри протести громадскості його перевели на роботу до Києва. Подейкували, що це зробили за те, що Чібісов був готовий вивести на чисту воду всі корупційні оборудки, до яких причетний нинішній горе-мер.

- Коли Ви стали прокурором області, то у ваше поле зору одразу зловживання міського голови. Скільки проваджень тоді відкрила прокуратура?

- Було порушено значну кількість справ, у сфері службової діяльності -- більше 20. До суду скеровано понад 500 різних проваджень. Заявлено позов на понад 120 мільйонів гривень. Було вирішено питання про порушення провадження в сфері земельних відносин, заявлені відповідні позови.
Відчувалося перешкоджання у розслідуванні справ, пов’язаних із викриттям злочинів, за якими були завдані значні збитки. Це і стосовно міського голови, який за незаконним рішенням по підприємству «Домобудівник» розпорядився передати 4,7 млн. грн.. Хоча ці кошти мали б виділятися лише при умові, що будівництво було здійснене на понад 75 %. А будівництво було здійснене лише на 22 %. Внаслідок цього було заподіяно значних збитків. Справу було закінчено, і під час мого перебування на посаді скеровано до суду.

Також була низка справ, пов’язаних з оборудками в сфері енергетики. Посадовці могли попередити колосальні збитки держави, близько 20 млн. грн. Такі справи були досить резонансними і досить суттєвими для регіону. Найбільше обурює те, що органи міської ради не сприяли розслідуванню справи, а перешкоджали. Приміром, по «Домобудівнику» неможливо було отримати певні документи, посадовці ухилялися від явки на суд, де виносилися важливі питання. Але ми таки домоглися вжити всіх заходів, щоб справу було скеровано до суду.

Також були інші справи, по яких оточення, близьке до високопосадовців міської ради, до керівників ЖЕКу, отримували вигідні умови при оренді майна та виконанні робіт. При наявності у статуті нуля гривень і одного транспортного засобу, вони отримували роботу, яку мали виконувати за відповідних умов більше 100 робітників, у яких могла бути відповідна матеріально-технічна база.

- Це Ви про десятий ЖЕК говорите?

- Так. Засновницею означеного підприємства була дружина одного з керівників ЖЕКу. Внаслідок цього завдано
збитків близько 7 млн. грн. Також були справи, пов’язані з тим, що підприємства закуповували труби, які вони отримували від державних органів, а міська рада їх чомусь оплачувала. Йдеться про «Водоканал». Була низка справ, пов’язаних із земельними питаннями, зокрема, з незаконним виділенням землі, незаконними рішеннями. Стосовно рішень міської ради: це нонсенс, простий громадянин чи активіст не могли його отримати. Ці рішення не публікувалися, не оприлюднювалися, а, фактично, укривалися. Прокуратура заявляла позов у цих питаннях, суд приймав рішення, що висунуті прокуратурою вимоги є правильними. Приховані рішення мали незаконний характер, тобто зрозуміло, чому ці рішення приймалися і не публікувалися. Виходить, рішення не були випадкові, а, швидше за все, укривали ті незаконні дії, які були передумовою для таких рішень.

- Які саме незаконні дії Ви маєте на увазі?

- При прийнятті будь-якого рішення має бути відповідна процедура: подання заяви, розгляд, винесення рішення. Суб’єкти, які ініціюють ці питання повинні мати певні правочинності. Коли розглядається рішення, орган місцевої, державної або комунальної влади має на засадах закону розглянути і проголосувати за них. А після того оприлюднювати, щоб будь-яка людина могла ініціювати питання стосовно законності чи незаконності прийнятих рішень. Не маючи цих рішень, зрозуміло, що вони не могли нічого ініціювати. Цих процедур у міській раді не дотримувалися, тому була низка порушень.

Якщо брати рішення стосовно земельних ділянок, які є біля «Епіцентру», то ми проводили перевірку й підготували кілька позовів. Це коли спочатку передбачалися землі для передачі працівникам правоохоронних органів, які були в зоні АТО, а передавалися ділянки службовцям та невідомим людям, які не мали стосунку до нашої місцевості і не могли претендувати на ділянки. Йдеться про можливі корупційні дії, які треба довести.

- Чи не пов’язані всі ці справи з людиною, яка керує містом?

- Якщо говорити про повноваження міського голови, то це особа, яка законодавством наділена досить широкими повноваженнями. Поряд із тим, ця особа має певні важелі, щоб упередити прийняття незаконних рішень. Я впевнений, що будь-який міський голова, бачачи незаконні рішення або винесення незаконних питань на слухання або питань, які можуть завдати збитків місцевому бюджету, комунальній власності, зобов’язаний вжити всіх заходів, щоб такого не було. Адже це -- гроші людей, тому що завтра бабуся не зможе чогось купити, тому що в нас будуть розбиті дороги, тому що будуть неприбрані зупинки. У нас може не бути взагалі інфраструктури. Бо кожна копійка з державного бюджету, яка йде невідомо куди, лягає тягарем на громадян. Я вважаю, що міський голова може і має повноваження для того, щоб попереджувати і вживати заходів із недопущення таких рішень.

- А що ви можете сказати про розслідування ще однієї резонансної справи, а саме розгону Євромайдану?
-Найбільш резонансними були справи, пов’язані з Євромайданом, які за стислі строки, незважаючи на тривале попереднє розслідування, були скеровані до суду. Винні особи-високопосадовці були притягнуті до кримінальної відповідальності.

На даний час у цих справах є обурливі моменти, пов’язані з переслідуванням майданівців, людей, які мали європогляди й хотіли, щоб наша країна краще жила. Їм чинили перешкоди працівники як органів міліції, так і міської ради. Безпосередньо начальник юридичного відділу міськради готував документи до суду, комунальні підприємства забирали приватне майно, є відеозаписи, на яких видно нахабні коментарі високопосадовців міської ради стосовно означених подій. І - жодного натяку на те, що вони хотіли зробити на краще. Під час розслідування справ були спроби затягнути час або перешкоджати.

Газета "Дитинець" № 21, 8 листопада 2015 року



Теги:розгін євромайдану, прокуратура Чернігівської області, Олександр Соколов, водоканал, тец


Читайте також



Коментарі (0)
avatar