Ляльки, каністри, війна
Флешмоб “Принеси ляльку під храм УПЦ МП”, започаткований після скандалу з відмовою священика відспівати загиблу дитину в Запоріжжі, шириться Україною.
І не обходиться без скандалів: у столиці чернець Києво-Печерської лаври намагався перешкодити роботі фотографа, який знімав принесених до входу ляльок, а в Запоріжжі “православні тітушки” побили двох учасників АТО.
Заклик до флешмобу
Флешмоб ініціював блогер із Запоріжжя Юрій Гудименко. Він розповів, що особисто знає батьків дворічного хлопчика, який загинув, коли на нього з 9-го поверху впав п’яний самогубець.
Ця страшна історія здобула ще більший резонанс після того, як священик з Української православної церкви Московського патріархату Євген Молчанов безпосередньо під час похорону відмовився відспівувати малюка, назвавши його “нехрещеним” (бо дізнався, що дитину хрестили в храмі УПЦ Київського патріархату).
На захист священика тоді став митрополит Запорізький і Мелітопольський УПЦ ПМ Лука (Коваленко), заявивши, що Молчанов вчинив цілком правильно.
У зв’язку з цим запоріжець Гудименко закликав до демонтрації протесту.
“Я принесу під найближчу церкву УПЦ (МП) ляльку. Просту дитячу іграшку. Вони її приберуть, а я принесу знову. І знову. І знову. І люди будуть проходити повз і бачити ляльку у церкві. І будуть розуміти, ЧОМУ вона там лежить. Розумітимуть, ЩО вона означає. Розумітимуть, ЩО зробила ця Церква” – написав Юрій Гудименко, закликавши інших користувачів мережі підтримати його ініціативу.
Ляльки під церквами
Одним із перших, хто підтримав акцію, став народний депутат від БПП Володимир Ар’єв.
“Не уявляю собі більшого гріха для священника, аніж відмовити похрестити вмираючу людину чи проводити покійного за християнським звичаєм. Ще й в піст. Тому приєднуюсь до акції #принеси_куклу як нагадування священникам УПЦ МП про гріх їхньої гордині. Не впевнений що дійде, але за це все одно доведеться відповісти перед Богом”, – написав Ар’єв.
Нардеп додав, що в одному з двох храмів Московського патріархату на Оболоні, куди він заїхав, “охоронець миттєво забрав іграшку. Але так щоб у кадр не потрапити. Засоромився, мабуть”.
Більше “пощастило” фотографу “Радіо Свобода” Сергієві Нужненку, який виконував свою роботу біля Свято-Успенської Києво-Печерської лаври.
“Сьогодні ввечері знімав, як люди приносять іграшки до Києво-Печерської лаври, одну з іграшок поклали до центрального входу, за мить вийшов священнослужитель і відкинув іграшку подалі від входу, за ним вийшла особа яка в грубій формі почала заважати знімати і погрожувати розбити камеру“, – написав журналіст у “Фейсбуці“.
При цьому чоловік, який погрожував фотокореспонденту, відмовився повідомити своє прізвище.
За словами Нужненка, “пізніше священик просив видалити фото”, мовляв, “якось він не подумав”.
Ляльки та інші дитячі іграшки з’являються під храмами УПЦ МП в різних містах і регіонах України.
За хештегами #принеси_ляльку та #принеси_куклу у “Фейсбуці” можна побачити дописи та фотографії з підтримкою флешмобу в Харкові, Рівному, Львові, Вінниці, Київській області, Одесі, Чернігові тощо.
Як пише сайт “Слов’янські відомості“, щонайменше одну ляльку принесли навіть до церкви в Слов’янську Донецької області, де традиційно сильні позиції Московського патріархату.
Православні “тітушки” й каністри в Запоріжжі
У Запоріжжі, звідки все й почалося, стався новий скандал: людей, які принесли ляльок до храму святих Петра та Февронії, побили “православні тітушки”.
“Хлопці принесли ляльок. Почалася розмова з охороною. Охорона викликала підкріплення. У розмові пролунала фраза про «Радомир» (громадська організація «Союз православний Радомир» — “Н”). Хлопців відтягли від церкви і забуцали ногами”, — цитує волонтера Валентина Бурого “Громадське радіо”.
Бурий пояснив, що організація “Радомир” — це “бойове крило церкви [МП]”.
У коментарях до цього допису на сторінці волонтера у “Фейсбуці” пролунали пропозиції “нести до УПЦ МП не ляльок, а каністри з бензином”, після чого Бурий закликав людей і справді зносити до церкви каністри та баклажки.
“Порожні каністри, звісно. Для того, щоб було розуміння, що наступного разу це можуть бути каністри з бензином. Сенс в тому, щоб привернути увагу людей до діяльності подібних організацій під прикриттям церкви”, — пояснив свій заклик активіст.
«Радомирівці» побили ветеранів АТО. У одного хлопця зламана рука, інший відбувся саднами й синцями.
У відповідь запорожці зібрали натовп із кількох десятків людей і зі ЗМІ пішли до тієї самої церкви. На цей раз тітушок чомусь не було (несподівано, так), і люди спокійно поклали іграшки. Які – знову-таки, несподівано – ніхто не став прибирати і взагалі протидіяти. Зате священики, залишившись без силової підтримки, викликали вісім (!) екіпажів патрульної поліції. Яка, втім, не надто заважали людям”, – написав Гудименко.
Міжнародний резонанс
Церковний скандал із відмовою відспівати загиблу дитину в Запоріжжі набув всесвітньої слави.
Зокрема, 5 січня на сайті британського видання The Guardian вийшов матеріал про те, що Церква Московського патріархату відмовилася “поховати хлопчика з Київського патріархату”.
“Смерть малюка, розчавленого людиною, яка стрибнула з житлового будинку, викриває релігійний розрив у православній християнській країні”, – з таких рядків починається стаття у The Guardian.
Леся ВОЛОШКА Новинарня
(скорочено)
І не обходиться без скандалів: у столиці чернець Києво-Печерської лаври намагався перешкодити роботі фотографа, який знімав принесених до входу ляльок, а в Запоріжжі “православні тітушки” побили двох учасників АТО.
Заклик до флешмобу
Флешмоб ініціював блогер із Запоріжжя Юрій Гудименко. Він розповів, що особисто знає батьків дворічного хлопчика, який загинув, коли на нього з 9-го поверху впав п’яний самогубець.
Ця страшна історія здобула ще більший резонанс після того, як священик з Української православної церкви Московського патріархату Євген Молчанов безпосередньо під час похорону відмовився відспівувати малюка, назвавши його “нехрещеним” (бо дізнався, що дитину хрестили в храмі УПЦ Київського патріархату).
На захист священика тоді став митрополит Запорізький і Мелітопольський УПЦ ПМ Лука (Коваленко), заявивши, що Молчанов вчинив цілком правильно.
У зв’язку з цим запоріжець Гудименко закликав до демонтрації протесту.
“Я принесу під найближчу церкву УПЦ (МП) ляльку. Просту дитячу іграшку. Вони її приберуть, а я принесу знову. І знову. І знову. І люди будуть проходити повз і бачити ляльку у церкві. І будуть розуміти, ЧОМУ вона там лежить. Розумітимуть, ЩО вона означає. Розумітимуть, ЩО зробила ця Церква” – написав Юрій Гудименко, закликавши інших користувачів мережі підтримати його ініціативу.
Ляльки під церквами
Одним із перших, хто підтримав акцію, став народний депутат від БПП Володимир Ар’єв.
“Не уявляю собі більшого гріха для священника, аніж відмовити похрестити вмираючу людину чи проводити покійного за християнським звичаєм. Ще й в піст. Тому приєднуюсь до акції #принеси_куклу як нагадування священникам УПЦ МП про гріх їхньої гордині. Не впевнений що дійде, але за це все одно доведеться відповісти перед Богом”, – написав Ар’єв.
Нардеп додав, що в одному з двох храмів Московського патріархату на Оболоні, куди він заїхав, “охоронець миттєво забрав іграшку. Але так щоб у кадр не потрапити. Засоромився, мабуть”.
Більше “пощастило” фотографу “Радіо Свобода” Сергієві Нужненку, який виконував свою роботу біля Свято-Успенської Києво-Печерської лаври.
“Сьогодні ввечері знімав, як люди приносять іграшки до Києво-Печерської лаври, одну з іграшок поклали до центрального входу, за мить вийшов священнослужитель і відкинув іграшку подалі від входу, за ним вийшла особа яка в грубій формі почала заважати знімати і погрожувати розбити камеру“, – написав журналіст у “Фейсбуці“.
При цьому чоловік, який погрожував фотокореспонденту, відмовився повідомити своє прізвище.
За словами Нужненка, “пізніше священик просив видалити фото”, мовляв, “якось він не подумав”.
Ляльки та інші дитячі іграшки з’являються під храмами УПЦ МП в різних містах і регіонах України.
За хештегами #принеси_ляльку та #принеси_куклу у “Фейсбуці” можна побачити дописи та фотографії з підтримкою флешмобу в Харкові, Рівному, Львові, Вінниці, Київській області, Одесі, Чернігові тощо.
Як пише сайт “Слов’янські відомості“, щонайменше одну ляльку принесли навіть до церкви в Слов’янську Донецької області, де традиційно сильні позиції Московського патріархату.
Православні “тітушки” й каністри в Запоріжжі
У Запоріжжі, звідки все й почалося, стався новий скандал: людей, які принесли ляльок до храму святих Петра та Февронії, побили “православні тітушки”.
“Хлопці принесли ляльок. Почалася розмова з охороною. Охорона викликала підкріплення. У розмові пролунала фраза про «Радомир» (громадська організація «Союз православний Радомир» — “Н”). Хлопців відтягли від церкви і забуцали ногами”, — цитує волонтера Валентина Бурого “Громадське радіо”.
Бурий пояснив, що організація “Радомир” — це “бойове крило церкви [МП]”.
У коментарях до цього допису на сторінці волонтера у “Фейсбуці” пролунали пропозиції “нести до УПЦ МП не ляльок, а каністри з бензином”, після чого Бурий закликав людей і справді зносити до церкви каністри та баклажки.
“Порожні каністри, звісно. Для того, щоб було розуміння, що наступного разу це можуть бути каністри з бензином. Сенс в тому, щоб привернути увагу людей до діяльності подібних організацій під прикриттям церкви”, — пояснив свій заклик активіст.
«Радомирівці» побили ветеранів АТО. У одного хлопця зламана рука, інший відбувся саднами й синцями.
У відповідь запорожці зібрали натовп із кількох десятків людей і зі ЗМІ пішли до тієї самої церкви. На цей раз тітушок чомусь не було (несподівано, так), і люди спокійно поклали іграшки. Які – знову-таки, несподівано – ніхто не став прибирати і взагалі протидіяти. Зате священики, залишившись без силової підтримки, викликали вісім (!) екіпажів патрульної поліції. Яка, втім, не надто заважали людям”, – написав Гудименко.
Міжнародний резонанс
Церковний скандал із відмовою відспівати загиблу дитину в Запоріжжі набув всесвітньої слави.
Зокрема, 5 січня на сайті британського видання The Guardian вийшов матеріал про те, що Церква Московського патріархату відмовилася “поховати хлопчика з Київського патріархату”.
“Смерть малюка, розчавленого людиною, яка стрибнула з житлового будинку, викриває релігійний розрив у православній християнській країні”, – з таких рядків починається стаття у The Guardian.
Леся ВОЛОШКА Новинарня
(скорочено)
Читайте також |
Коментарі (0) |