Українські пілоти провели унікальну авіаційну операцію "Північний сокіл", щоб врятувати данську арктичну станцію в Гренландії від замерзання. Український Іл-76 доставив паливо на станцію, розташовану на півострові Принцеси Інґеборґ на півночі Гренландії, лише у 930 км від Північного полюса. На сьогодні українські пілоти - єдині в світі, здатні посадити там такий великий літак. Справа в тому, що три токи тому аеродром пошкодили казахські пілоти і злітно-посадкова смуга скоротилася до критичних 1800 метрів. Смугу з пофарбованої у червоний колір криги навіть за доброї погоди розгледіти важко, а ще важче – на неї приземлитися. Ситуацію ускладнює ще й низька температура повітря: у середині весни там -38 градусів.
"Коротка злітна смуга вимагає від льотчиків відповідної майстерності, тому що недоліт не допускається, переліт теж, тому що відстані для гальмування недостатньо", - розповів заступник начальника авіації Командування Повітряних сил ЗС України Олександр Кулібаба.
Після "Північного сокола" експерти НАТО присвоїли двом українським екіпажам атестацію 2-го рівня. Це найвищий рівень визнання – фактично, українці можуть брати участь у будь-яких операціях альянсу. Серед партнерів НАТО такий статус зараз мають тільки наші льотчики.
Окрім цього, українцям брати участь в подібних операціях як мінімум вигідно. За перевезення пального Міноборони отримало 2,5 мільйони гривень. Цього вистачить, щоби, приміром, продовжити строк роботи цього Іл-76 ще на один рік. До того ж під час порятунку данців українські пілоти проходять справжню школу вищого пілотажу.
Відголос