Як "Наш край" зриває вибори в Ічні
Ми, команда Ічнянської районної організації Народного Руху України заявляємо, що ми чесно і прозоро йдемо на вибори , які відбудуться 29 жовтня 2017 року і які всіляко намагаються зірвати.
... Кожен повинен займатись своєю справою. Не соромно не знати.Соромно не зробити нічого , щоб УЗНАТИ. Простіше когось обгадити спідтишка, так, не по - чоловічому, а як гидкій базарній бабі. А потім кивати головою, що зроблено все можливе...
А результат... Та прямо, трагедія, вибори під загрозою зриву...
Приводжу до вашої уваги лише частину апеляційної скарги, яку було подано представником Ічнянської виборчої комісії на скаргу ПП "Наш край".
На сьогодні, 21.10.17 ця скарга вже не актуальна. Справу програно в повному об"ємі. Ми не маємо округів-вони скасовані, ми не маємо виборчих бюлетенів-вони скасовані, ми не маємо територіальної Ічнянської комісії- судом припинено її повноваження.
А ЩЕ Є ОСОБА, яка пропонує все залишити так як є, мовляв, до цього не виконували постанови та ухвали судів, то не виконуйте й зараз...Дуже слушна порада для зриву виборів. Прямо порада спеціаліста. (Щоб він і оплатив все, що напрогравав).
А ДО ВИБОРІВ ЗАЛИШИВСЯ ТИЖДЕНЬ .
А ще є шикарно продумана ситуація з недопуском до справи кваліфікованого юриста. Спочатку була вигадана легенда про те, що не встигли передати довіреність, потім електронкою перекинули довіреність...Це сміх до сліз-голова виборчої комісії довіряє юристу представляти у суді у Києві ЇЇ (не комісії, а ЇЇ інтереси!!!!!!). Таке враження, що керівний склад Ічнянської міської територіальної комісії щось не те курить. Разом з представником, що представляв їх інтереси у судах. А ще можливо й з тими, хто в ніч з 29 на 30 вересня "УТВОРИВ" всю цю хрінотінь.
Цікаво, ЗА СКІЛЬКИ ПРОДАЛИСЬ ТА КОМУ??? Хоча, й так зрозуміло кому...
А ТЕПЕР ПРИВОДЖУ ДО УВАГИ ІЧНЯНЦІВ ЦІ ЧУДО-ДОКУМЕНТИ.
(Отримані для власного користування, бо офіційно їх ніхто не оприлюднював комісії навіть.Все "шито-крито".
(Перший документ)-
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року у справі № 825/1628/17 за адміністративним позовом суб’єкта виборчого процесу Ічнянська районна партійна організація політичної партії «НАШ КРАЙ» (далі – Позивач) до Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області (далі – Відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень, встановлення факту систематичного порушення комісією Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори», дострокове припинення повноважень виборчої комісії було визнано протиправним та скасовано пункт 1 постанови Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області від 12 жовтня 2017 року № 22 «Про виконання постанови Чернігівського окружного адміністративного суду від 4 жовтня 2017 року в справі № 825/1536/17» відповідно до якої було утворено 26 територіальних виборчих округів згідно з положеннями статті 17 Закону України «Про місцеві вибори» (далі – Закон) та постанову від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області», а також зобов’язано Відповідача утворити територіальні виборчі округи з перших місцевих виборів депутатів Ічнянської міської ради згідно з положеннями ч. 5 статі 17 Закону.
Вважаю, що висновки суду першої інстанції при винесенні постанови є необґрунтованими, не відповідають обставинам справи, бо неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи.
1. Суд першої інстанції перевищив свої повноваження і безпідставно скасував постанову від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області» навіть у частині затвердження тексту бюлетеня з виборів Ічнянського міського голови, що не було предметом цього позову, на суді не розглядалося і Позивачем взагалі не оскаржувалося.
Таким чином, суд першої інстанції безпідставно зупинив виборчий процес, що є прямим втручанням в діяльність Ічнянської міської виборчої комісії, яка забезпечує підготовку та проведення виборів Ічнянського міського голови в одномандатному виборчому окрузі та депутатів Ічнянської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі, що заборонено частиною сімнадцятою статті 27 Закону.
2. Суд першої інстанції безпідставно і необґрунтовано стверджує, що «не наведено жодних правових обґрунтувань щодо прийняття постанови від 12.10.2017 № 22 (пункт 1) всупереч «приблизної рівності кількості виборців» у різних територіальних округах», тобто судом першої інстанції безпідставно «вбачається, що єдиним критерієм для формування територіальною виборчою комісією територіальних виборчих округів законодавцем передбачено кількість виборців у територіальних виборчих округах, яка повинна бути «приблизно рівною» і безпідставно відкидає інші вимоги Закону щодо порядку утворення виборчих територіальних округів на перших місцевих виборах в містах, до складу яких входить інше місто, селище, село, викладені в статті 17 Закону, зокрема вимоги абз. 2 частини п’ятої та частині дванадцятій цієї статті Закону.
При цьому суд першої інстанції обґрунтовує це не нормами Закону або нормативними актами Центральної виборчої комісії, а тільки рекомендаціями Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія), закріплених у Кодексі належної практики у виборчих справах 2002 року, які стосуються законодавців і повинні враховуватися народними депутатами України і ЦВК при удосконаленні виборчого законодавства України, а не безпосередній діяльності виборчих комісій.
Дійсно, відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону для проведення виборів депутатів міської ради відповідна міська територіальна виборча комісія не пізніш як за 37 днів до дня перших місцевих виборів утворює територіальні виборчі округи за можливості(!) максимально наближатися до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу.
Водночас, відповідно до частини дванадцятої статті 17 Закону територіальні виборчі округи утворюються територіальною виборчою комісією з урахуванням меж звичайних виборчих дільниць, які використовуються для підготовки і проведення голосування та підрахунку голосів виборців. При включенні звичайної виборчої дільниці до меж територіального виборчого округу її межі не розриваються, за винятком випадків, коли кількість виборчих дільниць є меншою, ніж кількість територіальних виборчих округів.
Однак суд першої інстанції «не прийняв до уваги посилання представника відповідача на частину 12 статті 17 Закону, якою передбачено, що при включенні звичайної виборчої дільниці до меж територіального округу її межі не розриваються, за винятком випадків, коли кількість виборчих дільниць є меншою, ніж кількість територіальних виборчих округів, оскільки відповідачем належних та допустимих доказів на підтвердження того факту, що, при утворенні виборчих округів з різною кількістю виборців, межі територіального виборчого округу будуть розірвані, до суду не надано».
Постановою від 18 серпня 2017 р. № 164 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 жовтня 2017 року» Центральна виборча комісія визначила 21 місцеву раду, в тому числі 20 сільських рад, що увійшли до складу Ічнянської міської об’єднаної територіальної громади, а саме:
1. Ічнянська міська рада (місто Ічня, смт. Дружба, села Августівка, Безводівка);
2. Андріївська сільська рада (села Андріївка, Селихів, Томашівка);
3. Бакаївська сільська рада (села Бакаївка, Комарівка);
4. Більмачівська сільська рада (село Більмачівка);
5. Будянська сільська рада (села Буди, Грабів, Лучківка, Пелюхівка, Червоне);
6. Бурімська сільська рада (села Бурімка, Безбородьків, Шиловичі);
7. Гмирянська сільська рада (село Гмирянка);
8. Городнянська сільська рада (село Городня);
9. Гужівська сільська рада (село Гужівка);
10. Дорогинська сільська рада (село Дорогинка);
11. Заудайська сільська рада(села Заудайка, Коршаки);
12. Івангородська сільська рада(село Івангород);
13. Іржавецька сільська рада (село Іржавець);
14. Крупичпільська сільська рада (села Крупичполе, Новий Поділ, Сваричівка);
15. Монастирищенська сільська рада (села Монастирище, Веприк);
16. Ольшанська сільська рада (села Ольшана, Нова Ольшана, Тарасівка);
17. Припутнівська сільська рада (села Припутні, Барбурське, Вишнівка, селище Куликівка);
18. Сезьківська сільська рада (села Сезьки, Гейці, Дзюбівка, Тишківка, селище Коломійцеве);
19. Ступаківська сільська рада (села Ступаківка, Зінченкове);
20. Хаєнківська сільська рада (села Хаєнки, Воронівка, Киколи);
21. Щурівська сільська рада (села Щурівка, Іценків, Однольків).
Постановою від 31 серпня 2017 р. № 171 Центральна виборча комісія визначила 26 виборчих округів, що утворюється Відповідачем для організації виборів під час проведення перших виборів депутатів Ічнянської міської ради 29 жовтня 2017 року.
Відповідно до вимог абз. 2 частини п’ятої статті 17 Закону Відповідач по зобов’язаний утворити на території кожного села, селища, міста один територіальний виборчий округ з виборів депутатів міської ради або кілька територіальних виборчих округів з приблизно однаковою кількістю виборців. При цьому такі територіальні виборчі округи можуть включати територію одного міста, села або селища, що входять до складу відповідного міста, або одну частину міста, села або селища
Таким чином, виходячи з кількості сільських рад та середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі багатомандатного округу, визначеному згідно абз. 1 частини п’ятої статті 17 Закону, Відповідач був зобов’язаний утворити 20 виборчих округів (№№ 7 – 26) в межах кожної з 20 сільських рад та 6 виборчих округів (№ 1-6) в межах Ічнянської міської ради з приблизно рівною кількістю виборців у кожному.
При цьому Відповідач зобов’язаний керуватися не тільки частиною п’ятою, але й частиною дванадцятою статті 17 Закону, якою заборонено розривати межі звичайних виборчих дільниць при включенні їх до територіальних виборчих округів.
Враховуючи те, що на території Ічнянської міської ради розташовано 7 звичайних виборчих дільниць, зокрема у місті Ічня 7 виборчих дільниць, а саме: № 740197 – 1664 виборця, № 740198 – 2063, № 740199 – 1384, № 740200 – 2138, № 740201 – 1858, а також у смт. Дружба виборча дільниця № 740202 – 626 виборців, а в селі Августівка виборча дільниця № 740203 – 88 виборців.
Відповідач щоб дотриматися усіх вимог статті 17 Закону зобов’язаний утворити 5 виборчих територіальних округів №№ 1, 2, 3, 4, 5, що співпадають по кількості виборців у відповідних виборчих дільницях №№ 740197 – 740201, а також виборчий округ № 6 з кількістю виборців 714 в межах смт. Дружба та села Августівка, до якого входять виборчі дільниці № 740202 та № 740203.
При цьому Законом не встановлено, і суд першої інстанції це фактично визнав, але проігнорував, що жодних кількісних показників, а отже об’єктивних критеріїв, крім «приблизно рівно», яких потрібно дотримуватися при утворенні територіальних виборчих округів на виборах депутатів міських рад в багатомандатних округах.
Крім того, Відповідач, щоб дотриматися вимог статті 17 Закону, не розірвав меж жодної виборчої дільниці і утворив також 3 територіальні округи межі яких співпадають з межами кількох виборчих дільниць, розташованих на території відповідних сільських рад, а саме:
- виборчий округ № 7 (Андріївська сільська рада) – виборчі дільниці № 7400205, № 7400206 з кількістю виборців 396;
- виборчий округ № 19 (Крупичпільська сільська рада) – виборчі дільниці №№ 7400222 - 7400224 з кількістю виборців 698;
- виборчий округ № 22 (Припутнівська сільська рада) – виборчі дільниці № 7400229, № 7400230 з кількістю виборців 576.
Межі усіх інших виборчих округів також співпадають з межами однієї сільської виборчої дільниці.
Безумовно, може бути декілька комбінацій і критеріїв для об’єднання виборчих дільниць в однин територіальний округ, але законодавець поклав відповідальність за це виключно на Відповідача, який при цьому повинен керуватися тільки принципом за можливостю(!) максимально наближатися до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу, а не принципом «приблизно рівно», як безпідставно вважає суд першої інстанції.
3. Суд першої інстанції не звернув увагу на абзац 3 частини дванадцятої статті 17 Закону законодавець не застосовує принцип «приблизно рівно», який суд першої інстанції безпідставно визначив як єдиний критерій для формування територіальних округів, а встановлює, що «кількість виборчих округів з виборів депутатів обласної ради в багатомандатних виборчих округах, які утворюються на території міста, району, не може перевищувати 20 відсотків від загальної кількості територіальних виборчих округів, що утворюється на виборах до відповідної обласної радою.»
Це - спростовує ствердження суду першої інстанції, що єдиним критерієм для формування територіальних виборчих округів законодавець передбачив кількість виборців у територіальних виборчих округах повинна бути «приблизно рівною».
Таким чином, суд першої інстанції безпідставно визнав, що Відповідач, утворюючи територіальні виборчі округи, порушив вимоги статті 17 Закону і помилково скасував постанову Відповідача від 12 жовтня 2017 року № 22.
4. Суд першої інстанції не бачить принципової різниці між типами виборів депутатів сільських, селищних рад за мажоритарною виборчою системою відносної більшості в одномандатних округах та депутатів міських рад.
Безумовно, що в такому випадку кількість виборців у одномандатному окрузі може суттєво вплинути на результат виборів. Більш того, громадян України може взяти у них участь не тільки як кандидат, висунутий місцевою організацією політичної партії, але й шляхом самовисування.
Натомість, вибори депутатів міської ради відбуваються за пропорційною системою у багатомандатному виборчому окрузі лише за партійними списками, які формуються виключно місцевими організаціями політичних партій.
Така принципова різниця у застосуванні виборчих систем при виборах депутатів сільських, селищних і міських рад, звісно, обумовлена різною кількістю виборців в сільських, селищних і міських громадах, а отже, різною кількістю і розміром звичайних виборчих дільниць (малі – до 500 виборців, середні – 500 - 1500, великі – більше 1500 виборців), які сформовані Центральною виборчою комісією за поданням місцевих органів влади, на постійній основі для усіх типів виборів і референдумів.
Отже, застосування судом першої інстанції рекомендацій Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія) без врахування типу виборчої системи є некоректною.
5. Відповідно до частини третьої статті 74 Закону текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніше як за 17 днів до дня голосування(до 11 жовтня включно), а не пізніш як за 12 днів до дня голосування (до 16 жовтня включно) текст затвердженого бюлетеню передається відповідним дільничним виборчим комісіям для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.
Отже, ухвалення судом першої інстанції зобов’язати Відповідача утворити територіальні округи згідно з положеннями ч. 5 статті 17 Закону та, внаслідок цього скасування постанови від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області», що зупиняє виборчий процес і фактично є прямим втручанням в діяльність Ічнянської міської виборчої комісії, яка забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів Ічнянської міської ради, що заборонено частиною сімнадцятою статті 27 Закону Закону.
Виходячи з вищезазначеного та керуючись ст. ст. 6-9, 172, 177, 185-187, 198, 202, 205 КАС України, -
1. Прийняти апеляційну скаргу до провадження.
2. Скасувати судове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року по справі № 825/1628/17 та прийняти нову постанову по адміністративному позову якою відмовити Ічнянській районній партійній організації політичної партії «НАШ КРАЙ» повністю в задоволенні адміністративного позову до Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області.
Додаток:
Копія апеляційної скарги – в 3 прим.
Представник Відповідача
19 жовтня 2017 року
ЦІКАВО, ЯК ЛЮДЯМ БУДЕТЕ ПОЯСНЮВАТИ СВОЮ ДУРІСТЬ ТА НЕКОМПЕТЕНТНІСТЬ? ЯК І У ЯКИЙ СПОСІБ БУДЕТЕ ВІДШКОДОВУВАТИ У РАЗІ ЗРИВУ ВИБОРІВ ВСІ ЗАТРАТИ ПОЛІТСИЛ? ГА, неШАНОВНІ ГРАМОТІЇ??? (Це не стосується членів ТВК. Вони-як інструмент . Це накрутити могли ті, хто дуже добре знає виборчий процес і повністю нульовий у юриспруденції. Але відчуває чиюсь юридичну підтримку)
Тетяна ЗЕЗЮЛЬКІНА
... Кожен повинен займатись своєю справою. Не соромно не знати.Соромно не зробити нічого , щоб УЗНАТИ. Простіше когось обгадити спідтишка, так, не по - чоловічому, а як гидкій базарній бабі. А потім кивати головою, що зроблено все можливе...
А результат... Та прямо, трагедія, вибори під загрозою зриву...
Приводжу до вашої уваги лише частину апеляційної скарги, яку було подано представником Ічнянської виборчої комісії на скаргу ПП "Наш край".
На сьогодні, 21.10.17 ця скарга вже не актуальна. Справу програно в повному об"ємі. Ми не маємо округів-вони скасовані, ми не маємо виборчих бюлетенів-вони скасовані, ми не маємо територіальної Ічнянської комісії- судом припинено її повноваження.
А ЩЕ Є ОСОБА, яка пропонує все залишити так як є, мовляв, до цього не виконували постанови та ухвали судів, то не виконуйте й зараз...Дуже слушна порада для зриву виборів. Прямо порада спеціаліста. (Щоб він і оплатив все, що напрогравав).
А ДО ВИБОРІВ ЗАЛИШИВСЯ ТИЖДЕНЬ .
А ще є шикарно продумана ситуація з недопуском до справи кваліфікованого юриста. Спочатку була вигадана легенда про те, що не встигли передати довіреність, потім електронкою перекинули довіреність...Це сміх до сліз-голова виборчої комісії довіряє юристу представляти у суді у Києві ЇЇ (не комісії, а ЇЇ інтереси!!!!!!). Таке враження, що керівний склад Ічнянської міської територіальної комісії щось не те курить. Разом з представником, що представляв їх інтереси у судах. А ще можливо й з тими, хто в ніч з 29 на 30 вересня "УТВОРИВ" всю цю хрінотінь.
Цікаво, ЗА СКІЛЬКИ ПРОДАЛИСЬ ТА КОМУ??? Хоча, й так зрозуміло кому...
А ТЕПЕР ПРИВОДЖУ ДО УВАГИ ІЧНЯНЦІВ ЦІ ЧУДО-ДОКУМЕНТИ.
(Отримані для власного користування, бо офіційно їх ніхто не оприлюднював комісії навіть.Все "шито-крито".
(Перший документ)-
АПЕЛЯЦІЙНА СКАРГА
на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду
від 17 жовтня 2017 року у справі № 825/1628/17
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року у справі № 825/1628/17 за адміністративним позовом суб’єкта виборчого процесу Ічнянська районна партійна організація політичної партії «НАШ КРАЙ» (далі – Позивач) до Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області (далі – Відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень, встановлення факту систематичного порушення комісією Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори», дострокове припинення повноважень виборчої комісії було визнано протиправним та скасовано пункт 1 постанови Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області від 12 жовтня 2017 року № 22 «Про виконання постанови Чернігівського окружного адміністративного суду від 4 жовтня 2017 року в справі № 825/1536/17» відповідно до якої було утворено 26 територіальних виборчих округів згідно з положеннями статті 17 Закону України «Про місцеві вибори» (далі – Закон) та постанову від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області», а також зобов’язано Відповідача утворити територіальні виборчі округи з перших місцевих виборів депутатів Ічнянської міської ради згідно з положеннями ч. 5 статі 17 Закону.
Вважаю, що висновки суду першої інстанції при винесенні постанови є необґрунтованими, не відповідають обставинам справи, бо неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи.
1. Суд першої інстанції перевищив свої повноваження і безпідставно скасував постанову від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області» навіть у частині затвердження тексту бюлетеня з виборів Ічнянського міського голови, що не було предметом цього позову, на суді не розглядалося і Позивачем взагалі не оскаржувалося.
Таким чином, суд першої інстанції безпідставно зупинив виборчий процес, що є прямим втручанням в діяльність Ічнянської міської виборчої комісії, яка забезпечує підготовку та проведення виборів Ічнянського міського голови в одномандатному виборчому окрузі та депутатів Ічнянської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі, що заборонено частиною сімнадцятою статті 27 Закону.
2. Суд першої інстанції безпідставно і необґрунтовано стверджує, що «не наведено жодних правових обґрунтувань щодо прийняття постанови від 12.10.2017 № 22 (пункт 1) всупереч «приблизної рівності кількості виборців» у різних територіальних округах», тобто судом першої інстанції безпідставно «вбачається, що єдиним критерієм для формування територіальною виборчою комісією територіальних виборчих округів законодавцем передбачено кількість виборців у територіальних виборчих округах, яка повинна бути «приблизно рівною» і безпідставно відкидає інші вимоги Закону щодо порядку утворення виборчих територіальних округів на перших місцевих виборах в містах, до складу яких входить інше місто, селище, село, викладені в статті 17 Закону, зокрема вимоги абз. 2 частини п’ятої та частині дванадцятій цієї статті Закону.
При цьому суд першої інстанції обґрунтовує це не нормами Закону або нормативними актами Центральної виборчої комісії, а тільки рекомендаціями Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія), закріплених у Кодексі належної практики у виборчих справах 2002 року, які стосуються законодавців і повинні враховуватися народними депутатами України і ЦВК при удосконаленні виборчого законодавства України, а не безпосередній діяльності виборчих комісій.
Дійсно, відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону для проведення виборів депутатів міської ради відповідна міська територіальна виборча комісія не пізніш як за 37 днів до дня перших місцевих виборів утворює територіальні виборчі округи за можливості(!) максимально наближатися до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу.
Водночас, відповідно до частини дванадцятої статті 17 Закону територіальні виборчі округи утворюються територіальною виборчою комісією з урахуванням меж звичайних виборчих дільниць, які використовуються для підготовки і проведення голосування та підрахунку голосів виборців. При включенні звичайної виборчої дільниці до меж територіального виборчого округу її межі не розриваються, за винятком випадків, коли кількість виборчих дільниць є меншою, ніж кількість територіальних виборчих округів.
Однак суд першої інстанції «не прийняв до уваги посилання представника відповідача на частину 12 статті 17 Закону, якою передбачено, що при включенні звичайної виборчої дільниці до меж територіального округу її межі не розриваються, за винятком випадків, коли кількість виборчих дільниць є меншою, ніж кількість територіальних виборчих округів, оскільки відповідачем належних та допустимих доказів на підтвердження того факту, що, при утворенні виборчих округів з різною кількістю виборців, межі територіального виборчого округу будуть розірвані, до суду не надано».
Постановою від 18 серпня 2017 р. № 164 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 жовтня 2017 року» Центральна виборча комісія визначила 21 місцеву раду, в тому числі 20 сільських рад, що увійшли до складу Ічнянської міської об’єднаної територіальної громади, а саме:
1. Ічнянська міська рада (місто Ічня, смт. Дружба, села Августівка, Безводівка);
2. Андріївська сільська рада (села Андріївка, Селихів, Томашівка);
3. Бакаївська сільська рада (села Бакаївка, Комарівка);
4. Більмачівська сільська рада (село Більмачівка);
5. Будянська сільська рада (села Буди, Грабів, Лучківка, Пелюхівка, Червоне);
6. Бурімська сільська рада (села Бурімка, Безбородьків, Шиловичі);
7. Гмирянська сільська рада (село Гмирянка);
8. Городнянська сільська рада (село Городня);
9. Гужівська сільська рада (село Гужівка);
10. Дорогинська сільська рада (село Дорогинка);
11. Заудайська сільська рада(села Заудайка, Коршаки);
12. Івангородська сільська рада(село Івангород);
13. Іржавецька сільська рада (село Іржавець);
14. Крупичпільська сільська рада (села Крупичполе, Новий Поділ, Сваричівка);
15. Монастирищенська сільська рада (села Монастирище, Веприк);
16. Ольшанська сільська рада (села Ольшана, Нова Ольшана, Тарасівка);
17. Припутнівська сільська рада (села Припутні, Барбурське, Вишнівка, селище Куликівка);
18. Сезьківська сільська рада (села Сезьки, Гейці, Дзюбівка, Тишківка, селище Коломійцеве);
19. Ступаківська сільська рада (села Ступаківка, Зінченкове);
20. Хаєнківська сільська рада (села Хаєнки, Воронівка, Киколи);
21. Щурівська сільська рада (села Щурівка, Іценків, Однольків).
Постановою від 31 серпня 2017 р. № 171 Центральна виборча комісія визначила 26 виборчих округів, що утворюється Відповідачем для організації виборів під час проведення перших виборів депутатів Ічнянської міської ради 29 жовтня 2017 року.
Відповідно до вимог абз. 2 частини п’ятої статті 17 Закону Відповідач по зобов’язаний утворити на території кожного села, селища, міста один територіальний виборчий округ з виборів депутатів міської ради або кілька територіальних виборчих округів з приблизно однаковою кількістю виборців. При цьому такі територіальні виборчі округи можуть включати територію одного міста, села або селища, що входять до складу відповідного міста, або одну частину міста, села або селища
Таким чином, виходячи з кількості сільських рад та середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі багатомандатного округу, визначеному згідно абз. 1 частини п’ятої статті 17 Закону, Відповідач був зобов’язаний утворити 20 виборчих округів (№№ 7 – 26) в межах кожної з 20 сільських рад та 6 виборчих округів (№ 1-6) в межах Ічнянської міської ради з приблизно рівною кількістю виборців у кожному.
При цьому Відповідач зобов’язаний керуватися не тільки частиною п’ятою, але й частиною дванадцятою статті 17 Закону, якою заборонено розривати межі звичайних виборчих дільниць при включенні їх до територіальних виборчих округів.
Враховуючи те, що на території Ічнянської міської ради розташовано 7 звичайних виборчих дільниць, зокрема у місті Ічня 7 виборчих дільниць, а саме: № 740197 – 1664 виборця, № 740198 – 2063, № 740199 – 1384, № 740200 – 2138, № 740201 – 1858, а також у смт. Дружба виборча дільниця № 740202 – 626 виборців, а в селі Августівка виборча дільниця № 740203 – 88 виборців.
Відповідач щоб дотриматися усіх вимог статті 17 Закону зобов’язаний утворити 5 виборчих територіальних округів №№ 1, 2, 3, 4, 5, що співпадають по кількості виборців у відповідних виборчих дільницях №№ 740197 – 740201, а також виборчий округ № 6 з кількістю виборців 714 в межах смт. Дружба та села Августівка, до якого входять виборчі дільниці № 740202 та № 740203.
При цьому Законом не встановлено, і суд першої інстанції це фактично визнав, але проігнорував, що жодних кількісних показників, а отже об’єктивних критеріїв, крім «приблизно рівно», яких потрібно дотримуватися при утворенні територіальних виборчих округів на виборах депутатів міських рад в багатомандатних округах.
Крім того, Відповідач, щоб дотриматися вимог статті 17 Закону, не розірвав меж жодної виборчої дільниці і утворив також 3 територіальні округи межі яких співпадають з межами кількох виборчих дільниць, розташованих на території відповідних сільських рад, а саме:
- виборчий округ № 7 (Андріївська сільська рада) – виборчі дільниці № 7400205, № 7400206 з кількістю виборців 396;
- виборчий округ № 19 (Крупичпільська сільська рада) – виборчі дільниці №№ 7400222 - 7400224 з кількістю виборців 698;
- виборчий округ № 22 (Припутнівська сільська рада) – виборчі дільниці № 7400229, № 7400230 з кількістю виборців 576.
Межі усіх інших виборчих округів також співпадають з межами однієї сільської виборчої дільниці.
Безумовно, може бути декілька комбінацій і критеріїв для об’єднання виборчих дільниць в однин територіальний округ, але законодавець поклав відповідальність за це виключно на Відповідача, який при цьому повинен керуватися тільки принципом за можливостю(!) максимально наближатися до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу, а не принципом «приблизно рівно», як безпідставно вважає суд першої інстанції.
3. Суд першої інстанції не звернув увагу на абзац 3 частини дванадцятої статті 17 Закону законодавець не застосовує принцип «приблизно рівно», який суд першої інстанції безпідставно визначив як єдиний критерій для формування територіальних округів, а встановлює, що «кількість виборчих округів з виборів депутатів обласної ради в багатомандатних виборчих округах, які утворюються на території міста, району, не може перевищувати 20 відсотків від загальної кількості територіальних виборчих округів, що утворюється на виборах до відповідної обласної радою.»
Це - спростовує ствердження суду першої інстанції, що єдиним критерієм для формування територіальних виборчих округів законодавець передбачив кількість виборців у територіальних виборчих округах повинна бути «приблизно рівною».
Таким чином, суд першої інстанції безпідставно визнав, що Відповідач, утворюючи територіальні виборчі округи, порушив вимоги статті 17 Закону і помилково скасував постанову Відповідача від 12 жовтня 2017 року № 22.
4. Суд першої інстанції не бачить принципової різниці між типами виборів депутатів сільських, селищних рад за мажоритарною виборчою системою відносної більшості в одномандатних округах та депутатів міських рад.
Безумовно, що в такому випадку кількість виборців у одномандатному окрузі може суттєво вплинути на результат виборів. Більш того, громадян України може взяти у них участь не тільки як кандидат, висунутий місцевою організацією політичної партії, але й шляхом самовисування.
Натомість, вибори депутатів міської ради відбуваються за пропорційною системою у багатомандатному виборчому окрузі лише за партійними списками, які формуються виключно місцевими організаціями політичних партій.
Така принципова різниця у застосуванні виборчих систем при виборах депутатів сільських, селищних і міських рад, звісно, обумовлена різною кількістю виборців в сільських, селищних і міських громадах, а отже, різною кількістю і розміром звичайних виборчих дільниць (малі – до 500 виборців, середні – 500 - 1500, великі – більше 1500 виборців), які сформовані Центральною виборчою комісією за поданням місцевих органів влади, на постійній основі для усіх типів виборів і референдумів.
Отже, застосування судом першої інстанції рекомендацій Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія) без врахування типу виборчої системи є некоректною.
5. Відповідно до частини третьої статті 74 Закону текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніше як за 17 днів до дня голосування(до 11 жовтня включно), а не пізніш як за 12 днів до дня голосування (до 16 жовтня включно) текст затвердженого бюлетеню передається відповідним дільничним виборчим комісіям для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.
Отже, ухвалення судом першої інстанції зобов’язати Відповідача утворити територіальні округи згідно з положеннями ч. 5 статті 17 Закону та, внаслідок цього скасування постанови від 11 жовтня 2017 року № 20 «Про затвердження тексту бюлетеня в багатомандатному виборчому окрузі для депутатів та голови до Ічнянської міської ради Ічнянського району Чернігівської області», що зупиняє виборчий процес і фактично є прямим втручанням в діяльність Ічнянської міської виборчої комісії, яка забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів Ічнянської міської ради, що заборонено частиною сімнадцятою статті 27 Закону Закону.
Виходячи з вищезазначеного та керуючись ст. ст. 6-9, 172, 177, 185-187, 198, 202, 205 КАС України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти апеляційну скаргу до провадження.
2. Скасувати судове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року по справі № 825/1628/17 та прийняти нову постанову по адміністративному позову якою відмовити Ічнянській районній партійній організації політичної партії «НАШ КРАЙ» повністю в задоволенні адміністративного позову до Ічнянської міської виборчої комісії Ічнянського району Чернігівської області.
Додаток:
Копія апеляційної скарги – в 3 прим.
Представник Відповідача
Соломаха С.В.
19 жовтня 2017 року
ЦІКАВО, ЯК ЛЮДЯМ БУДЕТЕ ПОЯСНЮВАТИ СВОЮ ДУРІСТЬ ТА НЕКОМПЕТЕНТНІСТЬ? ЯК І У ЯКИЙ СПОСІБ БУДЕТЕ ВІДШКОДОВУВАТИ У РАЗІ ЗРИВУ ВИБОРІВ ВСІ ЗАТРАТИ ПОЛІТСИЛ? ГА, неШАНОВНІ ГРАМОТІЇ??? (Це не стосується членів ТВК. Вони-як інструмент . Це накрутити могли ті, хто дуже добре знає виборчий процес і повністю нульовий у юриспруденції. Але відчуває чиюсь юридичну підтримку)
Тетяна ЗЕЗЮЛЬКІНА
Читайте також |
Коментарі (0) |