Чому треба піднімати тарифи на перевезення пасажирів якщо…
З 1-го травня 2013 року одночасно, без попередження населення, усі перевізники підвищили вартість проїзду по маршруту Чернігів-Київ на 25% до рівня 50 грн. Попередній тариф у 40 грн. був встановлений у листопаді 2010 року. Тоді одноразове підвищення проїзду також склало 10 грн. або 33,3%.
Офіційних пояснень про причини різкого підвищення вартості проїзду від чиновників чернігівці досі не дочекалися. Тож доводиться обмежитися неофіційною версією самих перевізників: «у зв’язку зі змінами в законодавстві, підвищенням цін на паливно-мастильні матеріали та запчастини».
Дещо інша ситуація склалася з проектом підвищенням тарифів на проїзд у громадському транспорті в місті Чернігові. Під тиском громадськості міський голова Соколов О.В. призначив на 1 серпня 2013 року громадські слухання на тему:
«Перспективи розвитку транспортної галузі у м. Чернігові».
Одне з питань цих слухань: «Щодо вартості проїзду у міському пасажирському транспорті».
Тож від організаторів і учасників цих слухань бажано було б почути конкретну відповідь на питання:
«Чому треба піднімати тарифи на перевезення пасажирів?» із врахування наступних фактів:
По-перше, якщо не відбулося значного підвищення цін на паливно-мастильні матеріали та запчастини, а більшість автоперевізників у Чернігова використовують в якості пального дешевий метан.
За період з листопада 2010 року по червень 2013 року офіційний індекс інфляції споживчих цін склав 5,7%, а курс долара США стабільно тримався у цей період на рівні біля 8 грн.
По-друге, якщо місто Чернігів є одним з найбільш компактних міст в країні – відстань від центру міста до околиць складає біля 5 км.
Наприклад, вартість одного кілометру проїзду по маршруту №37 «Вокзал – вул. Єськова», який має довжину біля 6,3 км, складає біля 40 коп.
По-третє, якщо власниками багатьох маршруток, якими здійснюються перевезення, є деякі чиновники та керівники комунальних закладів, звісно, через підставних осіб.
На нашу думку, у цих чиновників не має жодних підстав турбуватися за інтереси чернігівців, бо їх добробут і статки зростають від підвищення тарифів на проїзд.
Також не має підстав сподіватися, що інтереси звичайних жителів міста захистять народні обранці – члени постійної депутатської комісії з питань ЖКХ, транспорту і зв’язку Чернігівської міської ради. Це – представники правлячої Партії регіонів Вакуленко С.В. – директор ТОВ «Автоекспрес», Шкінь О.М. – директор КП «Чернігівводоканал», Шкурат О.В. – директор ПП «Балтіка-трейд» та член КПУ – Клановець І.В. – завідувач Чернігівського районного сектору управління державної імміграційної служби України в області.
Не багато сподівань і на колишніх обранців від опозиційних партій ВО «Батьківщина» і «Фронт змін», а зараз позафракційного Мельника О.Г. – заступника директора КП «Будинок книги» Чернігівської міської ради, а також членів депутатської групи «Рідне місто» Білогури В.О. – помічника-консультанта народного депутата Атрошенка В.А. та Ткаченка О.А. – директора ТОВ «Укртехмаш».
І на сам кінець.
У місті Чернігові тільки приватні перевізники вже експлуатують біля 360 транспортних засобів для перевезення пасажирів замість, як вважає перший заступник чернігівського міського голови Сергій Андрос, оптимальної кількості у 280-300.
Отже, діючи з 2011 року тарифи на проїзд, які вже сягають від 1,75 до 2,50 грн., забезпечують прибутковість роботи перевізників. Наприклад, на зупинці «Центральний ринок» в день можна одночасно побачити 10 і більше транспортних засобів для перевезення пасажирів, яким вже не має місця де притулитися.
Тож про яке підвищення тарифів може йти мова, панове перевізники?
Офіційних пояснень про причини різкого підвищення вартості проїзду від чиновників чернігівці досі не дочекалися. Тож доводиться обмежитися неофіційною версією самих перевізників: «у зв’язку зі змінами в законодавстві, підвищенням цін на паливно-мастильні матеріали та запчастини».
Дещо інша ситуація склалася з проектом підвищенням тарифів на проїзд у громадському транспорті в місті Чернігові. Під тиском громадськості міський голова Соколов О.В. призначив на 1 серпня 2013 року громадські слухання на тему:
«Перспективи розвитку транспортної галузі у м. Чернігові».
Одне з питань цих слухань: «Щодо вартості проїзду у міському пасажирському транспорті».
Тож від організаторів і учасників цих слухань бажано було б почути конкретну відповідь на питання:
«Чому треба піднімати тарифи на перевезення пасажирів?» із врахування наступних фактів:
По-перше, якщо не відбулося значного підвищення цін на паливно-мастильні матеріали та запчастини, а більшість автоперевізників у Чернігова використовують в якості пального дешевий метан.
За період з листопада 2010 року по червень 2013 року офіційний індекс інфляції споживчих цін склав 5,7%, а курс долара США стабільно тримався у цей період на рівні біля 8 грн.
По-друге, якщо місто Чернігів є одним з найбільш компактних міст в країні – відстань від центру міста до околиць складає біля 5 км.
Наприклад, вартість одного кілометру проїзду по маршруту №37 «Вокзал – вул. Єськова», який має довжину біля 6,3 км, складає біля 40 коп.
По-третє, якщо власниками багатьох маршруток, якими здійснюються перевезення, є деякі чиновники та керівники комунальних закладів, звісно, через підставних осіб.
На нашу думку, у цих чиновників не має жодних підстав турбуватися за інтереси чернігівців, бо їх добробут і статки зростають від підвищення тарифів на проїзд.
Також не має підстав сподіватися, що інтереси звичайних жителів міста захистять народні обранці – члени постійної депутатської комісії з питань ЖКХ, транспорту і зв’язку Чернігівської міської ради. Це – представники правлячої Партії регіонів Вакуленко С.В. – директор ТОВ «Автоекспрес», Шкінь О.М. – директор КП «Чернігівводоканал», Шкурат О.В. – директор ПП «Балтіка-трейд» та член КПУ – Клановець І.В. – завідувач Чернігівського районного сектору управління державної імміграційної служби України в області.
Не багато сподівань і на колишніх обранців від опозиційних партій ВО «Батьківщина» і «Фронт змін», а зараз позафракційного Мельника О.Г. – заступника директора КП «Будинок книги» Чернігівської міської ради, а також членів депутатської групи «Рідне місто» Білогури В.О. – помічника-консультанта народного депутата Атрошенка В.А. та Ткаченка О.А. – директора ТОВ «Укртехмаш».
І на сам кінець.
У місті Чернігові тільки приватні перевізники вже експлуатують біля 360 транспортних засобів для перевезення пасажирів замість, як вважає перший заступник чернігівського міського голови Сергій Андрос, оптимальної кількості у 280-300.
Отже, діючи з 2011 року тарифи на проїзд, які вже сягають від 1,75 до 2,50 грн., забезпечують прибутковість роботи перевізників. Наприклад, на зупинці «Центральний ринок» в день можна одночасно побачити 10 і більше транспортних засобів для перевезення пасажирів, яким вже не має місця де притулитися.
Тож про яке підвищення тарифів може йти мова, панове перевізники?
Сергій Соломаха
Коментарі (0) |