Вибори-2010: STOP Zekон ?
Наведемо деякі факти щодо діяльності, наприклад, окружної виборчої комісії територіального виборчого округу №208.
За поданням довірених осіб кандидатів на пост Президента України комісія, що опікується усіма виборцями міста Чернігова, 20 грудня 2009 року утворила 116 виборчих дільничних виборчих комісій . До складу ДВК увійшло 3038 осіб.
Згідно Закону кожен кандидат має право подати по дві особи складу кожної ДВК. По 232 особи, тобто по дві особи на кожну дільницю, до складу ДВК подали довірені особи від кандидатів на пост Президента України Бродського М.Ю., Противсіх В.В., Ратушняка С.М., Симоненка П.М., Супрун Л.П., Тігіпка С.Л.,Тимошенко Ю.В., Ющенка В.А., Януковича В.Ф., Яценюка А.П. Трохи менше від Богословської І.Г. - 227 осіб, а також від Тягнибока О.Я. - 138, Костенка Ю.І. - 129, Литвина В.М. - 116, Мороза О.О - 104 члени ДВК.
Отже, контроль за ДВК, як і за окружною виборчою комісію, здійснюється штабом одного з кандидатів у Президенти України. Це відбувається за допомогою членів ОВК і ДВК від Бродського М.Ю., Противсіх В.В., Ратушняка С.М., Богословської І.Г. і їх союзників комуністів і соціалістів.
Ось поіменно головні «контролери» виборчого процесу в Чернігові (країна повинна знати своїх «героїв»):
Від Бродського М.М. – фізична особа –підприємець Артеменко Є.В. та менеджер з розвитку регіонів ПП «Баядера» Хакімов М.М.
Від Противсіх В.В. – доцент кафедри екології ЧДПУ ім. Т.Шевченка Бардін О.О. та диспетчер КП «Спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування Чернігівської міської ради Васильківська М.І.
Від Ратушняка С.М. – пенсіонерки Притаманна В.С. та Івлєва Л.О.
Від соціалістів – тимчасово непрацюючий Олексієнко Л.І.
Від комуністів – керівник напрямку ТОВ Фірма «Вена», депутат Чернігівської міськради Солдатов В.В., відомий спільноті за скандал на позачергових виборах 2007 року. Тоді разом з системним адміністратором окружної виборчої комісії Вороною М.В., напередодні виборів, було здійснено спробу сфальсифікувати склад членів ДВК – підмінити зміст постанови №41 від 29 вересня 2007 року.
До речі, на цих виборах Ворона М.В. – довірена особа кандидата на пост Президента України Ратушняка С.М.
Від Януковича В.Ф. – генеральний директор ТОВ «Нива» Лісовець С.М. та пенсіонерка Бутко С.К., єдиний член комісії, який працює на платній основі.
Очолює цю «команду однодумців» - заступник голови ОВК ТВО №208, постійно головуючий на засіданнях комісії , вчитель ЗОШ №30 Колесник В.І., який представляє кандидата у на пост Президента України голову ВРУ Литвина В.М. Колесник В.І. колишній директор школи №30 відома у місті Чернігові постать. Ще у 1990 році на перших демократичних виборах він був позбавлений повноважень депутата Чернігігівської міської ради за фальсифікації, виявлені демократичною депутатською групою «Чернігів», на виборчій дільниці школи №30.
Нагадаю, що у 2004 році штаби цього ж кандидата утримували членів ОВК і ДВК від 12 «технологічних» кандидатів і повністю контролювали весь виборчий процес.
Чим це закінчилося у 2004 році - добре відомо кожному.
Безумовно, взяття виборчих комісій «під повний контроль» командою якогось кандидата спрямована на забезпечення результату, потрібного цьому кандидату.
Факти свідчать, що фальсифікація волевиявлення виборців в м.Чернігове може бути здійснена у такі основні способи:
1. Голосування за виборців, які або «продали» свій голос і не прийдуть на виборчу дільницю, або виборців, які систематично не беруть участь у виборах.
Цей метод вперше було застосовано на позачергових виборах 2003 року і масово використовувався у 2004 році за допомогою «стрічок», екранів ходу голосування або збору і передачі "бригадиру" номерів зі списку виборців, що проголосували на певну годину.
2. Організація «трійками» членів ДВК від «одного» кандидата масового «голосування» за межами приміщення.
З цією метою більшості виборців м.Чернігова до 1 січня 2010 року були направлені іменні запрошення в яких їм безпідставно повідомлялося про те, що у попередньому списку виборців є відмітка про їх постійну нездатність пересування самостійно і вони за письмовою заявою до ДВК можуть проголосувати за межами приміщення для голосування.
3. Фальсифікація під час підрахунку голосів на користь одного з кандидатів.
Така можливість є реальною після спільного «втручання» ПР і БЮТ у Закон України «Про вибори Президента України», за яким обирався чинний Президент України у 2004 році такі рішення виборчих комісій приймаються, не двома третинами голосів від складу комісії, як це було 2004 році або на місцевих виборах та до Верховної Ради України, а більшістю голосів від складу комісії. Більш того, в день голосування та під час повторного голосування, при підрахунку голосів, а також при встановленні підсумків голосування у межах територіального виборчого округу на виборах Президента України 17 січня 2010 року рішення виборчих комісій будуть прийматися лише більшістю голосів від присутніх членів комісії.
Отже, у разі спроби будь-кого запобігти фальсифікаціям, наприклад, при підрахунку голосів більшість в виборчій комісії, контрольована штабом одого з кандидатів на пост Президента України, може трактувати це як "шумовий фон, що заважає...", і проголосував більшістю від присутніх членів виборчої комісії виставити за двері виборчих дільниць або, навіть, самої ОВК не тільки кандидатів на пост Президента України їх довірених осіб і офіційних спостерігачів, але й геть усіх: офіційних спостерігачів іноземних держав, членів виборчих комісій вищого рівня і, звісно, представників ЗМІ.
4. Фальсифікація підсумків голосування під час передачі даних до ЦВК з Протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів за допомогою програмно-технічного комплексу інформаційно-аналітичної системи “Вибори Президента України”.
Така фальсифікація виборів здійснюється виключно за спільної «домовленісті» між керівним членами ОВК, які контролюють внесення даних у систему «Вибори Президента України»і, як правило, одного з керівників ДВК з печаткою, який через декілька днів після виборів підміняє справжній протокол про підрахунок голосів на «правильний», тобто з даними, переданими до ЦВК.
Такі фальсифікації, як правило, прикриваються начебто необхідністю переписати протокол у зв’язку виявленими неточностями, виправленнями або помарками, бо ЦВК таких протоколів ДВК про підрахунок голосів не приймає. Як правило, винними в цьому завжди відчувають чомусь(на кожних виборах !) тільки «непідготовлені» голови і секретарі дільничних виборчих комісій. За таких обставин вони, як правило, завжди готові переписати свій протокол про підрахунок голосів з сфальшованими даними, що було передані через систему «Вибори» до сервера ЦВК.
Те, що ситуація з дотриманням виборчого законодавства в роботі виборчих комісій не витримує ніякого порівняння з 2004 роком, судіть самі. Хоча б з Окремих думок одного з членів ОВК №208 і це тільки до одного з десяти на цей час протоколів засідання цієї комісії.
до Протоколу №10 від 08 січня 2010 року засідання окружної виборчої комісії ТВО №208 з виборів Президента України 17 січня 2010 р.
до Протоколу № 10 від 08 січня 2010 року засідання ОВК ТВО №208 члена окружної виборчої комісії Мозгової О.В.
Окрема думка №1
04 січня 2010 року члени окружної виборчої комісії територіального виборчого округу №208 Мозгова О.В., Соломаха В.В., Шевченко С.В., звернулися з письмовою вимогою, яка була зареєстрована за вх. №15 від 04.01.2010р. з вимогою розглянути на засіданні ОВК ТВО №208 питання, що відносяться до повноважень окружної комісії, а саме:
Про стан матеріально-технічного забезпечення проведення виборів у ОВК ТВО №208 і виконання Єдиного кошторису видатків для підготовки і проведення виборів ОВК ТВО №208 за 2009 рік.
Ці вимоги трьох членів комісії обґрунтували тим, що відповідно до пунктів 1, 7 частини першої статті 26 Закону України «Про вибори Президента України» «окружна виборча комісія щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України здійснює контроль за додержанням законодавства про вибори Президента України, в межах своєї компетенції розглядає і вирішує питання матеріально–технічного забезпечення проведення виборів».
Однак, на засіданні комісії ця Заява трьох членів комісії не була розглянута, а питання, що відносяться до повноважень комісії, на вимогу трьох членів комісії, не розглянуті.
Вважаю, що це є порушенням виборчого законодавства, а саме: частини восьмої статті 28 Закону України «Про вибори Президента України» «виборча комісія на вимогу трьох членів комісії від її складу зобов’язана розглянути на своєму засіданні питання, що відносяться до її повноважень,але не пізніш як у триденний строк».
Ці вимоги виборчого законодавства комісія порушує не вперше.
28 грудня 2009 року члени окружної виборчої комісії територіального виборчого округу №208 Мозгова О.В., Соломаха В.В. від Костенка Ю.І.), Шевченко С.В.(від Ющенка В.А.), Лисенко Н.Б.(від Яценюка А.П.) під час засідання комісії звернулися з письмовою вимогою розглянути на засіданні ОВК ТВО №208 питання, що відносяться до повноважень комісії. Однак, всупереч вимогам частини восьмої статті 28 Закону України «Про вибори Президента України», в Протокол № 8 від 28 грудня 2009 року було записано, що це звернення взяти лише до відома навіть без проведення голосування з цього питання.
Окрема думка №2
Вважаю, що при розгляді питання «Про внесення змін до складу дільничних виборчих комісій» (доповідач Солдатов В.В. від Симоненка П.М.) допущені порушення виборчого законодавства, а саме: вимоги абзацу 3 частини дев’ятої статті 34 Закону України «Про вибори Президента України» якою встановлено, що «про зміни у складі виборчої комісії окружна виборча комісія невідкладно повідомляє відповідні органи ведення державного реєстру виборців».
Однак, у Постанові №26 від 08 січня 2010р., так само як і у всіх попередніх Постановах з цього питання, а саме: №15 від 24 грудня 2009 р., №20 від 28 грудня 2009р., №22 від 04 січня 2010 р. безпідставно не вказано конкретного строку, до якого необхідно повідомити органи ведення Державного реєстру виборців про зміни у складі виборчих комісій та не визначено відповідальних за це посадових осіб ОВК №208.
Більш того, посадовими особами ОВК ТВО №208 рішення комісії про повідомлення органів ведення Державного реєстру виборців про зміни у складі виборчих комісій систематично не виконувалося.
Окрема думка №3
Вважаю, що при розгляді «Про реєстрацію офіційних спостерігачів від кандидатів на пост Президента України» (доповідач Бутко С.К. від Януковича В.Ф.) допущені порушення виборчого законодавства, а саме: у найменуванні Постанови №27 від 08 січня 2010 року про реєстрацію офіційних спостерігачів зроблено помилку - вказано, що реєструються офіційні спостерігачі від кандидата на пост Президента України Костенка Ю.І., в той час як у пункті 3 цієї Постанови вказано, що реєструються офіційні спостерігачі від Української Народної партії, а не кандидата на пост Президента України Костенка Ю.І.
Подання на реєстрацію офіційних спостерігачів від Української народної партії було подано ще 04 січня 2010 р. (вх. № 8) до початку засідання комісії, яка розглядала на цьому засіданні питання щодо реєстрації офіційних спостерігачів, але з невідомих причин це подання не було винесено на розгляд комісії.
Відповідно до частини шостої статті 69 Закону України «Про вибори Президента України» «окружна виборча не пізніш як наступного дня після внесення подання видає офіційним спостерігачам посвідчення за формою, встановленою ЦВК».
Керуючись вищевикладеним, вважаю несвоєчасну реєстрацію офіційних спостерігачів від Української народної партії грубим порушенням виборчого законодавства.
Окрема думка №4
Вважаю, що при розгляді питання «Про виключення зі списку членів ДВК, згідно постанов дільничних виборчих комісій» (доповідач Артеменко Є.В. від Бродського М.Ю.), у прийнятій Постанові №28 від 08 січня 2010 року про припинення повноважень членів ДВК допущено порушення виборчого законодавства, а саме: прийнята постанова, яка оформлена неналежним чином тому, що в ній немає переліку членів дільничних виборчих комісій, повноваження яких припинені, а посилання на якісь додатки до Постанови відсутні.
Крім того, щодо документу під назвою «Звільнені особи із складу дільничних виборчих комісій ТВО №208 (згідно постанови №28 ОВК ТВО №208 від 08.01.2010 р.) станом на 09.01.2010», то відомості стосовно Анос Н.Д.(від Костенка Ю.І.), колишнього члена ДВК №16 є недостовірними, бо згідно Постанови №26 від 08 січня 2010р. її повноваження припинені раніше у зв’язку з відкликанням кандидатом на пост Президента України.
Вважаю, що на наступному засіданні комісії необхідно внести зміни у Постанову №28 від 08 січня 2010р., а саме: вилучити колишнього члена комісії Анос Н.Д. з переліку «Звільнених осіб із складу ДВК».
Окрема думка №5
Вважаю, що при розгляді питання «Про виключення зі списку членів ДВК, згідно постанов дільничних виборчих комісій» (доповідач Артеменко Є.В. від Бродського М.Ю.), допущено порушення виборчого законодавства, а саме: документом під назвою «Звільнені особи із складу дільничних виборчих комісій ТВО №208 (згідно постанови №28 ОВК ТВО №208 від 08.01.2010р). станом на 09.01.2010» незаконно достроково припинено повноваження голови зі складу дільничної виборчої №59, як члена дільничної виборчої комісії, на підставі пункту 5 частини четвертої статті 30 Закону України «Про вибори Президента України».
Однак, дострокове припинення повноважень члена дільничної комісії «за систематичне невиконання покладених на нього обов’язків, засвідчене не менш як двома рішеннями з цього приводу виборчої комісії, до складу якої входить особа», може застосовуватися тільки для членів виборчих комісій.
Вважаю, що до голови, заступники чи секретарі виборчої комісії, у разі систематичного невиконання ними покладених на них обов’язків, застосовується частина дев’ята статті 30 ЗУ«Про вибори Президента України», яка не тягне за собою припинення повноважень вказаних осіб як членів відповідної виборчої комісії.
Керуючись вищевикладеним, вважаю дострокове припинення повноважень голови ДВК №59 грубим порушенням виборчого законодавства.
Вважаю, що на наступному засіданні комісії необхідно внести зміни у Постанову №28 від 08 січня 2010р. – виключити голову ДВК №59 (від Костенка Ю.І.)з переліку «Звільнених осіб із складу ДВК».
Окрема думка №6
Вважаю, що при розгляді питання «Про виключення зі списку членів ДВК, згідно постанов дільничних виборчих комісій» (доповідач Артеменко Є.В.), допущено порушення виборчого законодавства, а саме: вимог частини чотирнадцятої статті 24 Закону України «Про вибори Президента України», відповідно до яких «рішення про утворення дільничної виборчої комісії та про її склад, а також рішення про її зміни в її складі, прийняті відповідно до вимог цього Закону, підлягають оприлюдненню з засобах масової інформації у відповідному регіоні не пізніш як на третій день з дня їх прийняття».
Вважаю, що на Постанову № 28 від 28 січня 2010 р. та документ під назвою «Звільнені особи із складу дільничних виборчих комісій ТВО №208 (згідно постанови №28 ОВК ТВО №208 від 08.01.2010 р.) станом на 09.01.2010» поширюється дія вищевказаної норми Закону.
Керуючись вищевикладеним, вважаю відсутність у Постанові №28 ОВК ТВО №208 рішення про оприлюднення цих змін у складі ДВК в місцевій газеті «Чернігівські відомості» є грубим порушенням виборчого законодавства.
Окрема думка №7
Вважаю, що при розгляді питання «Про виключення зі списку членів ДВК згідно постанов дільничних виборчих комісій» (доповідач Артеменко Є.В.), допущено порушення виборчого законодавства, а саме: вимог абзацу 3 частини дев’ятої статті 34 Закону України «Про вибори Президента України» відповідно до яких «про зміни у складі виборчої комісії окружна виборча комісія невідкладно повідомляє відповідні органи ведення державного реєстру виборців».
Вважаю, що на Постанову № 28 від 8 січня 2010р. та документ під назвою «Звільнені особи із складу дільничних виборчих комісій ТВО №208 (згідно постанови №28 ОВК ТВО №208 від 08.01.2010р.) станом на 09.01.2010р.» поширюється дія вищевказаної норми Закону.
Керуючись вищевикладеним, вважаю відсутність у Постанові №28 ОВК ТВО №208 рішення про невідкладне повідомлення органів Держреєстру виборців про зміни у складі ДВК є грубим порушенням виборчого законодавства.
Окрема думка №8
Вважаю, що при розгляді питання «Про надання дозволу ДВК №51 та №114 на використання приміщень для голосування менше нормативних норм» (доповідач Лісовець С.М. від Януковича В.Ф.) у прийнятій Постанові №29 від 08 січня 2010 року допущено порушення виборчого законодавства, а саме: вимог частини чотирнадцятої статті 28 Закону України «Про вибори Президента України» якою встановлено, що постанова повинна містити: «посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови».
У прийнятій комісією постанові є лише загальне посилання на ст.74 Закону України «Про вибори Президента України» та п.5 постанови ЦВК від 02.11.2009р. №246».
Вважаю, що у Постанові №29 від 08 січня 2010 року керуватися треба не «п.5 постанови ЦВК від 02.11.2009р. №246 частиною п’ятою Додатку №1 «Нормативні вимоги до приміщень окружних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України та приміщень для голосування» до постанови ЦВК від 02 листопад 2009 року № 246 «Про нормативні вимоги до приміщень окружних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України та приміщень для голосування, перелік та норми забезпечення окружних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України транспортними засобами, засобами зв’язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою, іншими матеріальними цінностями, перелік видів послуг та робіт, що можуть надаватися окружним і дільничним виборчим комісіям за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України», а також пунктом 7 частини першої статті 26 та частиною другою статті 74 Закону України «Про вибори Президента України».
Окрема думка №9
Вважаю, що розгляді питання «Різне» допущено порушення виборчого законодавства, а саме: вимог частини дев’ятнадцятої статті 64 Закону України «Про вибори Президента України», відповідно до яких «у разі надходження до окружної комісії заяви щодо порушень вимог частини шістнадцятої цієї статті відповідна виборча комісія негайно надсилає цю заяву до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування відповідно до законодавства України».
Зокрема, 08 січня 2010 року довіреною особою кандидата у Президенти України Тимошенко Ю.В. під час засідання до ОВК ТВО №208 була подана Заява щодо неправдивої інформації невідомими особами щодо дій кандидата у Президенти України Тимошенко Ю.В., в т.ч. розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск у вигляді «Україна молода».
Однак, комісія не прийняла рішення про негайне направлення цієї заяви до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування відповідно до законодавства України.
Ці вимоги виборчого законодавства комісія порушує не вперше.
Наприклад, 18 грудня 2009 року довіреною особою кандидата у Президенти України Костенка Ю.І. до ОВК №208 була подана Заява щодо розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей.
В цій заяві повідомлялося, що зранку 17 грудня 2009 року в місті Чернігові в районі «Круга» та проспекту Перемоги біля видавництва «Деснянська правда» на стовпах, парканах, будинках невідомими особами були розміщені агітаційні наліпки з символікою «Народна самооборона» розміром А4 з написом «Тільки не Zек» та розміром А5 з написом «STOP Zек» без відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск та було висловлено прохання довіреної особи до ОВК №208 вжити відповідних заходів передбачених чинним законодавством.
Замість цього, 20 грудня 2009 року ОВК ТВО №208 розглянула вищезгадану Заяву і погодилась з пропозицією головуючого на засіданні - заступника голови комісії Колесника В.І.(від Литвина В.М.) надати, підготовлену залученим спеціалістом-юристом Курганською Г.М. письмову відповідь за підписом голови ОВК.
Керуючись вищевикладеним, вважаю, що неприйняття рішення ОВК ТВО №208 про негайне направлення Заяв довірених осіб щодо розповсюдження невідомими особами друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей, до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування відповідно до законодавства України є грубим порушенням комісією виборчого законодавства.
Окрема думка №10
Відповідно до частин 12, 14 ст.28 Закону України «Про вибори Президента України» «на засіданні виборчої комісії ведеться протокол, що підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії», а рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у форми постанови, яка «підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (засідання)», тому вважаю, що не тільки Протокол №10 від 08 січня 2010 року, але й усі постанови та додатки до них, прийняті на цьому засіданні комісії, повинен підписувати головуючий на цьому засіданні ОВК - заступник голови Колесник В.І., а не голова комісії Фєтісов А.П.(від Тігіпка С.Л.)
Це порушення виборчого законодавства посадовими особами комісії здійснюється систематично.
На підставі вищевикладеного вважаю, що залучена особисто головою ОВК ТВО №208, без відповідного рішення комісії, юрист Курганська Г.М., виконує покладені на неї обов’язки неналежним чином, що підтверджується систематичним поданням проектів постанов комісії на засідання комісії, які не відповідають вимогам виборчого законодавства.
Пропоную голові ОВК ТВО №208, який особисто залучив її до роботи в комісію, невідкладно розглянути питання щодо відсторонення її від виконання обов’язків юриста комісії.
Член
Окружної виборчої комісії ТВО №208 О.В.Мозгова
Частиною п’ятнадцятою статті 28 Закону України «Про вибори Президента України» встановлено, що «член комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до відповідного протоколу засідання» є Додатком до Протоколу №10 від 08 січня 2010 року засідання окружної виборчої комісії ТВО №208 з виборів Президента України 17 січня 2010 року.
Коментарі (0) |