реклама партнерів:
Головна › Новини › Поради

Залізниця: як поводитись при небезпеці

Залізничний транспорт є найбільш зручним, дешевим і безпечним видом транспорту, але на залізниці теж трапляються аварії. При цьому можливість порятунку багато в чому залежить від правильної поведінки пасажирів у критичний момент.

Найкращі місця, з погляду безпеки в центральних вагонах потяга. При зіткненні постраждають передні (головні) вагони – на їх руйнування витрачається основна сила інерції. Коли потяг сходить з рейок, центральні вагони утримуються на місці, навіть якщо хвостові перекидаються і видриваються.

В кожному вагоні повинні бути написи або електронна інформація про аварійні виходи. Якщо цього немає – запитайте про них у провідника. Довідайтесь також про наявність і місце зберігання вогнегасників.

Як правило аварія стається раптово. Тому багато що залежить від вашої швидкої реакції. Упирайтеся ногами в спинку або сидіння, тримайтеся за поручні, тримайте всі м’язи напруженими доти, доки не зрозумієте, що руху і поштовхів більше не буде. Одразу після аварії діяти потрібно дуже швидко:

- велика вірогідність пожежі, особливо при зіткненні з товарним потягом. Тому, залишаючи вагон. нічого не беріть із собою, окрім документів, грошей, верхнього одягу;

- якщо верхній одяг виготовлений із синтетичних тканин – його потрібно зняти;

- із вагона потрібно вибиратися відповідно до обставин. Якщо вагон залишився на рейках, немає пожежі і пасажирів не охопила паніка виходити слід через головний вихід.

В інших випадках використовуються запасні виходи, які називають також «опускними вікнами». Для цього зірвіть пломбу з аварійного важеля, потім його ручку поверніть на себе до упору. Далі натисніть на себе ручку – засувку вікна. Після цього віконна рама повинна опуститися, відкривши отвір завдовжки 1,02 м і завширшки 0,66 м.
Вибратися з вагона можна також, розбивши вікно свого купе. Вибивши скло, незабудьте видалити з віконної рами його осколки, щоб серйозно не поранитися.

Залізничні аварії часто супроводжуються пожежею. Матеріал, яким облицьовані вагони вважається мало горючим. Але при сильному нагріванні він виділяє токсичний газ. Досить вдихнути його два – три рази, щоб знепритомніти. Окрім того, в замкненому просторі вагона температура підвищується миттєво. Навіть без диму достатньо одного ковтка розпеченого повітря, щоб обпалити дихальні шляхи і легені. Тому перед виходом з вагону підготуйте захист від пожежі:

- одягніть головний убір (але не із синтетики), накиньте плащ, пальто або ковдру;

- як дихальний фільтр використовуйте носову хустку, або шматок тканини змочений мінеральною водою;

Солі, які містяться в ній затримують до 80 % отруйних речовин.

Ні в якому разі не змочуйте дихальний фільтр спиртними напоями, газованими напоями та ін.
- вибравшись із вагона не розслабляйтесь і не забувайте про свою безпеку.
По іншій колії може йти зустрічний потяг, рідина, що розлилася під час аварії товарної цистерни, може виявитись кислотою або легкозаймистим пальним.

- якщо поруч з вами обірваний електричний дріт торкається землі, врахуйте, що на сухій землі струм розтікається на віддаль до 2 м.

Щоб захистити себе від можливого ураження струмом, треба віддалитися від нього стрибками, або короткими, зі ступню кроками.

І останнє. Пам’ятайте, купуючи квиток на потяг, ви автоматично платите страховий збір. Тому, якщо ви постраждали в потязі (не тільки під час аварії), ви повинні одержати компенсацію від страхової компанії. Для цього в пункті прибуття отримайте необхідні довідки у медиків і залізничників.

P.S. Тільки в 2010 р. На залізницях Чернігівської області в результаті порушення правил безпеки загинуло 13 осіб.

Дмитро Мірошник,
викладач НМЦ ЦЗ та БЖД
в Чернігівській області




Теги:безпека на залізниці, залізниця


Читайте також






Коментарі (0)
avatar