реклама партнерів:
Головна › Новини › "Біла Хата"

Споживач. Електрична напруга

Сьогодні в області йде активна робота щодо заміни старих лічильників з обліку використання електроенергії на прилади нового покоління. Але є випадки, коли після такої заміни абоненту доводиться платити більше коштів, ніж він до цього сплачував. У чому ж справа? Чому не задовольняє споживачів робота нових електроприладів? Із такими запитаннями ми звернулися до заступника директора з енергозбуту Чернігівських міських електричних мереж «Чернігівобленерго» Патриса БЕССАРАБА (на фото).

Патрісе Івановичу, розкажіть, будь ласка, хоча б стисло, чим відрізняються старі й нові лічильники?
— Останнім часом ведеться відповідна робота щодо заміни індукційних лічильників на електронні. Індукційний лічильник знайомий абсолютній більшості абонентів, тому що це той самий прилад, за скляним віконцем якого крутиться диск. Можна помітити, що чим більше енергоспоживання, тим із більшою швидкістю обертається диск, і тим швидше перемикаються цифри обліку витраченої електроенергії.

Однотарифний електролічильник індукційного типу відрізняється від своїх сучасних аналогів: якщо електронні надають абонентам можливість економити на електроенергії за рахунок використання пільгових нічних тарифів, то індукційний електролічильник цього не вміє, і всі 24 години облік електроенергії йде за максимальним тарифом, що вкрай невигідно для абонента.

До загальних недоліків, які має однотарифний лічильник, можна віднести той факт, що індукційний електролічильник утруднює автоматизацію системи обліку, не кажучи вже про те, що має низьку чутливість і може спотворювати свідчення під впливом зовнішніх факторів (наприклад, до такого «старого» приладу досить прикласти магніт, і він уповільнює облік енергії, що споживається користувачем).

Саме тому більшості абонентів при заміні старого лічильника встановлюється не індукційний лічильник, а більш сучасний — електронний. Причина цього не тільки в тому, що споживачі віддають перевагу більш сучасним електролічильникам, а й у тому, що свій вибір на користь електронних лічильників роблять і безпосередньо енергосистеми країни.
Зовні індукційний електролічильник відрізняється від електронного тим, що в останнього немає обертового диска — індикатор споживання в них або електромеханічний, або рідкокристалічний. Індукційний лічильник також не може забезпечити і високу точність, і малу похибку, яку має електронний лічильник.

Чому після встановлення новий елетролічильник починає працювати так, що споживачам доводиться платити значно більше грошей, ніж до цього сплачували, хоча включати більше електричних приладів, як про те вони запевняють, не стали? У чому ж причина такого парадоксу?
— Так, дійсно, такі випадки бувають. Як правило, це відбувається з кількох причин. Основна — коли в будинках, наприклад, схема розводки за проектним рішенням не відповідає новим електронним лічильникам (але вона відповідала індукційним). Абонент звертає увагу на показники за минулі періоди, коли був старий індукційний лічильник, і на ті показники, які враховуються вже новим електронним. Було, скажімо, в літній час 110–130 кВт, а в зимовий — завжди 150 кВт, то при новому лічильнику вже треба платити за споживання 220–250 кВт, але при цьому додаткових приладів, які б споживали електроенергію в будинку (квартирі) не з'явилося. Тоді споживач починає замислюватися: а в чому ж справа? Для експерименту може навіть у чомусь і обмежувати себе, щоб переконатися у припущеннях. Не користується протягом місяця електрохвильовою пічкою, можливо, і пральною машиною, а споживання електроенергії все одно зростає.
У такому випадку, якщо помічена істотна різниця і немає цьому розумного пояснення, абоненту слід звернутися за місцем мешкання (в Чернігові — до міських електромереж) і пише заяву на ім’я директора організації, у якій вказує причину свого звернення. Керівництво розписує цей лист на начальника інспекції, потім перевіряється інформація про те, коли була зроблена планова заміна лічильника. Фахівці виїжджають на місце, розбираються в кожному випадку індивідуально, і якщо такий факт підтверджується (нараховує лічильник більше, ніж мало бути), то приймається рішення про вжиття заходів для нормальної роботи електролічильника.

Ось уже кілька років споживачі води ведуть непримиренну боротьбу з керівництвом водоканалу щодо повірки «водних» лічильників, де виникнення спору спричинили деякі розбіжності в законодавстві. А яка ситуація зараз із порядком обслуговування електролічильників у приватних споживачів електрики?
— На даний час порядок поточної перевірки електролічильників, встановлених у побутових (приватних) споживачів, не змінився і відповідає вимогам чинних Правил користування електричною енергією. Тобто необхідні регламентні та інші роботи виконуються за рахунок організації. Планова повірка та заміна електролічильника, якщо він був пошкоджений не з вини споживача, відбувається також коштом енергопостачальника. Однак можливі й інші випадки. Згідно з Правилами користування електричною енергією для населення, у разі пошкодження, втрати або неправильної роботи приладу обліку з вини споживача останній відшкодовує вартість перевірки, ремонту або встановлення нового приладу обліку.
Самостійно встановлювати лічильник не можна, причому незалежно від того, електронний це чи індукційний електролічильник, тому що тільки фахівець може здійснити правильне встановлення та пломбування.

Відсутність же пломби призведе до того, що розрахунки за спожиту електроенергію будуть проводитися не за показаннями лічильника, а виходячи з енергоємності встановлених у квартирі електроприладів, що навіть більше не вигідно, ніж встановити простий однотарифний лічильник замість багатотарифного, і нарахування за спожиту електроенергію буде проводитись не диференційовано, а по максимуму.

Щоб встановити у себе вдома лічильник (індукційний лічильник, багатотарифний або однотарифний лічильник електронного типу), необхідно звернутися до вашого місцевого постачальника електроенергії.

Якщо, наприклад, споживач виявив на площадці багатоквартирного будинку, в якому він мешкає, пошкоджений електролічильник, то як потрібно діяти?
— Незалежно від того, де знаходиться прилад обліку: у квартирі, приватному будинку чи на сходовій площадці, для того, щоб його відремонтувати (замінити), споживачу необхідно звернутись із письмовою заявою до РЕМу за місцем мешкання. У заяві потрібно чітко викласти проблему, описати стан лічильника й дату, від якої перестав працювати або був пошкоджений лічильник. В абонентському відділі РЕМу є стандартна форма такої заяви. Знімати прилади обліку та порушувати пломби самостійно (без відома енергопостачальника) не можна. Більш детальну інформацію можна дізнатися в абонентському відділі РЕМу за місцем мешкання.




Теги:консультація, електрика, споживач, Чернігівобленерго, Патріс Бессараба


Читайте також



Коментарі (0)
avatar