Що робити з міністерством культури?
Станом на зараз - це міністерство-монстр, яке обʼєднує часто непоєднувані речі (інформполітику, телеканали, релігію, власне культурні сфери, історичну памʼять і охорону памʼяток). Але, як би це дивно не звучало, я б виступив проти того, щоб щось тут змінювати. І головна причина - нова реформа призведе виключно до втрати часу.
Треба просто дещо змінити функціонал. І, що, не менш важливо, поставити чіткі КРІ (цього ніхто не робив досі і не зробить зараз, але я ж про ідеальну модель).
Які головні завдання має поставити перед собою міністерство (КРІ міністра)?
- Креативні індустрії мають виробляти ХХХ відсотку ВВП і в них має працювати не менше ХХХ тисяч людей з розбивкою по роках. Має бути реальна політика держави націлена на монетизацію культурних індустрій і її експортний потенціал.
- Проведення аудиту інформпроектів, які курує міністерство. Найбільше дорікань викликає телеканал Фрідом. І, звичайно, з популістичноі точки зору його треба закрити. Але Фрідом - це багато професійних людей, команд і можливостей. Їм просто не повезло з тим, що вони не зуміли виділити свою цільову аудиторію. Завданням каналу була інформвійна з РФ, як на території України, так і на території РФ. Тому, я за аудит і перепозиціонування каналу (якщо хочете мою думку - це має бути мультимедійна платформа з чіткими задачами по показниках в телеграмі, Тік-ток, ytube і т.д.). Цей підхід має розповсюджуватися на всі інформпроекти, які входять в сферу відповідальності міністерства.
- Інститут памʼяті має розпочати роботу по трьом базовим проектам: нова історія України, українська історія другої світової війни, історія України з 1991 р. по 24.02.22 з умовною назвою «Чому нам не вдається». Скажу відразу - це викличе страшний спротив. Дивитися в дзеркало ніхто не хоче (всі виступатимуть за глорифікацію, а не пошук складніших конструктів). Паралельно (можете мене бити ногами) ми маємо взяти за основу російську модель створення політики історичної памʼяті і почати її розбудовувати. Знову, все має мати чіткі часові рамки і аудит процесів на кожному етапі.
- Чи не найбільші «культурні» гроші крутяться не в фільмах, про які всі знають, а в охороні памʼяток культури (на охорону грошей нема, є корупційні гроші на дозволи). Це одне з найскладніших питань. Точно мають бути кадрові зміни, але, напевне, мають бути створені нові правила гри. І ці прозорі правила один з ключових КРІ нового міністра.
- Одна з головних проблем України полягає в тому, що за час незалежності не було побудовано жодноі аохітектурноі споруди (комплексу), який би став предметом гордості для нації. Зараз в час війни міністерство має почати роботу з містами і архітектурними майстернями по створенню міст майбутнього. Так, це робото «на шухляди», але саме зараз у нас є шанс вирватися із примітивістичноі архітектури, яка зводиться до розмальованих в радісні кольори панельок і церков з російськими цибулинами. Час війни - це час на пошук майбутніх рішень.
- Закон про заборону російських церков - пріоритет нового міністра. Так, тут від міністра залежить мінімум, але він має стати рупором цієї ідеї.
- У нас вже почалася, але неймовірно туго йде цифровізаціія книг, музеїв, фільмів і взагалі всього. Створення державних безкоштовних онлайн бібліотек всього цифрового контенту - це основа основ. Тут мають бути чіткі завдання з не менш чіткими кількісними показниками.
Я розумію, що музейники, театрали і багато хто інший, скажуть, що ці КРІ недолугі, бо там немає про них. Про них, звичайно, треба ставити окремі амбітні задачі. Але, якби наступний міністр вийшов хоча б з частиною вище озвучених завдань, як своєю програмою, це вже був би великий крок вперед.
Вадим ДЕНИСЕНКО
Треба просто дещо змінити функціонал. І, що, не менш важливо, поставити чіткі КРІ (цього ніхто не робив досі і не зробить зараз, але я ж про ідеальну модель).
Які головні завдання має поставити перед собою міністерство (КРІ міністра)?
- Креативні індустрії мають виробляти ХХХ відсотку ВВП і в них має працювати не менше ХХХ тисяч людей з розбивкою по роках. Має бути реальна політика держави націлена на монетизацію культурних індустрій і її експортний потенціал.
- Проведення аудиту інформпроектів, які курує міністерство. Найбільше дорікань викликає телеканал Фрідом. І, звичайно, з популістичноі точки зору його треба закрити. Але Фрідом - це багато професійних людей, команд і можливостей. Їм просто не повезло з тим, що вони не зуміли виділити свою цільову аудиторію. Завданням каналу була інформвійна з РФ, як на території України, так і на території РФ. Тому, я за аудит і перепозиціонування каналу (якщо хочете мою думку - це має бути мультимедійна платформа з чіткими задачами по показниках в телеграмі, Тік-ток, ytube і т.д.). Цей підхід має розповсюджуватися на всі інформпроекти, які входять в сферу відповідальності міністерства.
- Інститут памʼяті має розпочати роботу по трьом базовим проектам: нова історія України, українська історія другої світової війни, історія України з 1991 р. по 24.02.22 з умовною назвою «Чому нам не вдається». Скажу відразу - це викличе страшний спротив. Дивитися в дзеркало ніхто не хоче (всі виступатимуть за глорифікацію, а не пошук складніших конструктів). Паралельно (можете мене бити ногами) ми маємо взяти за основу російську модель створення політики історичної памʼяті і почати її розбудовувати. Знову, все має мати чіткі часові рамки і аудит процесів на кожному етапі.
- Чи не найбільші «культурні» гроші крутяться не в фільмах, про які всі знають, а в охороні памʼяток культури (на охорону грошей нема, є корупційні гроші на дозволи). Це одне з найскладніших питань. Точно мають бути кадрові зміни, але, напевне, мають бути створені нові правила гри. І ці прозорі правила один з ключових КРІ нового міністра.
- Одна з головних проблем України полягає в тому, що за час незалежності не було побудовано жодноі аохітектурноі споруди (комплексу), який би став предметом гордості для нації. Зараз в час війни міністерство має почати роботу з містами і архітектурними майстернями по створенню міст майбутнього. Так, це робото «на шухляди», але саме зараз у нас є шанс вирватися із примітивістичноі архітектури, яка зводиться до розмальованих в радісні кольори панельок і церков з російськими цибулинами. Час війни - це час на пошук майбутніх рішень.
- Закон про заборону російських церков - пріоритет нового міністра. Так, тут від міністра залежить мінімум, але він має стати рупором цієї ідеї.
- У нас вже почалася, але неймовірно туго йде цифровізаціія книг, музеїв, фільмів і взагалі всього. Створення державних безкоштовних онлайн бібліотек всього цифрового контенту - це основа основ. Тут мають бути чіткі завдання з не менш чіткими кількісними показниками.
Я розумію, що музейники, театрали і багато хто інший, скажуть, що ці КРІ недолугі, бо там немає про них. Про них, звичайно, треба ставити окремі амбітні задачі. Але, якби наступний міністр вийшов хоча б з частиною вище озвучених завдань, як своєю програмою, це вже був би великий крок вперед.
Вадим ДЕНИСЕНКО
Читайте також |
Коментарі (0) |