Які партії отримують наші гроші
Як відомо, згідно нових норм законодавства, партії, які представлені у Верховній Раді, отримують державне фінансування.
За III і IV квартали минулого року Національне агентство з питань запобігання корупції всього надало політичним партіям 167 млн 647 тис. 625 грн. За даними НАЗК, кошти отримали п’ять із шести політичних партій, представлених у Верховній Раді України:
«Народний фронт» – 50 млн 272 тис. грн
«Блок Петра Порошенка» – 49 млн 543 тис. грн
«Самопоміч» – 24 млн 923 тис. грн
Радикальна партія Олега Ляшка – 16 млн 907 тис. грн
ВО «Батьківщина» – 6 млн 448 тис. 475 грн.
Окрім того, партія «Самопоміч» отримала додаткове фінансування за гендерним показником у своїх списках у сумі 19,5 млн гривень. Варто також зазначити, що «Опозиційний блок» від державного фінансування показово відмовився.
На фінансування партій у поточному 2017 році з держбюджету виділено більше як 398 млн грн. НАЗК уже розподілило ці кошти між політичними партіями:
«Народному фронту» – 113 млн 753,5 тис. грн
«Блоку Петра Порошенка» – 112 млн 103,6 тис. грн
Об’єднанню «Самопоміч» – 56 млн 394,56 тис. грн
«Радикальній партії Олега Ляшка» – 38 млн 257,9 тис. грн
«Опозиційному блоку» – 48 млн 467,7 тис. грн
ВО «Батьківщина» – 29 млн 182,2 тис. грн
Тим часом зараз з’явилося дуже багато питань стосовно того, як були використані кошти за 2016 рік. Уже перші звіти від партій свідчать про те, що політичні сили пішли найлегшим і найцинічнішим шляхом – замість розвитку своїх осередків вони використали гроші платників податків на саморекламу.
На цьому першою спалилася партія «Самопоміч», оскільки саме вона перша оприлюднила відповідний звіт.
Як випливає з документу, кожну другу гривню з держбюджету «Самопоміч» витратила на рекламу. Із 42,6 млн грн на використання ЗМІ було спрямовано 22,7 млн грн. Ще 5,2 млн грн пішло на виготовлення інформаційних матеріалів (відеоролики, поліграфія) для поширення у ЗМІ. Більшу частину рекламних коштів було витрачено на газету «Самопоміч» – 17,6 млн грн. Ще 5,1 млн пішло на «висвітлення позиції партії в інших ЗМІ» (із них 2,7 млн грн – на телерекламу).
Остаточні висновки щодо використання коштів іншими політичними силами можна буде зробити після 9 лютого, коли всі вони мають подати свої звіти до НАЗК. Окрім даних щодо «Самопомочі», поки що лише у Радикальній партії Олега Ляшка публічно визнали, що кошти, виділені їм в межах бюджетного фінансування, були витрачені в тому числі на політичну рекламу.
Однак у Комітеті виборців України підозрюють, що цим грішили й інші партії.
«Якщо проаналізувати стан місцевих осередків політичних партій, то лише 13% із них мають відкриті рахунки в банках. Тобто майже 90% осередків існують лише формально. Вони не проводять будь-якої фінансово-господарської діяльності. І іншими словами, це мертві структури. І тому партії пішли шляхом найменшого опору. Найпростіше, куди можна витратити кошти – це на телевізійну рекламу.
Ще однією причиною ситуації, яка склалася з використанням бюджетних грошей, можна назвати те, що партії звикли проводити свою діяльність у форматі комерційних структур. І на превеликий жаль, зараз реклама політичних партій мало чим відрізняється від реклами, скажімо, алкогольних напоїв або послуг дозвілля», – зазначає Олексій Кошель. ЗІК
За III і IV квартали минулого року Національне агентство з питань запобігання корупції всього надало політичним партіям 167 млн 647 тис. 625 грн. За даними НАЗК, кошти отримали п’ять із шести політичних партій, представлених у Верховній Раді України:
«Народний фронт» – 50 млн 272 тис. грн
«Блок Петра Порошенка» – 49 млн 543 тис. грн
«Самопоміч» – 24 млн 923 тис. грн
Радикальна партія Олега Ляшка – 16 млн 907 тис. грн
ВО «Батьківщина» – 6 млн 448 тис. 475 грн.
Окрім того, партія «Самопоміч» отримала додаткове фінансування за гендерним показником у своїх списках у сумі 19,5 млн гривень. Варто також зазначити, що «Опозиційний блок» від державного фінансування показово відмовився.
На фінансування партій у поточному 2017 році з держбюджету виділено більше як 398 млн грн. НАЗК уже розподілило ці кошти між політичними партіями:
«Народному фронту» – 113 млн 753,5 тис. грн
«Блоку Петра Порошенка» – 112 млн 103,6 тис. грн
Об’єднанню «Самопоміч» – 56 млн 394,56 тис. грн
«Радикальній партії Олега Ляшка» – 38 млн 257,9 тис. грн
«Опозиційному блоку» – 48 млн 467,7 тис. грн
ВО «Батьківщина» – 29 млн 182,2 тис. грн
Тим часом зараз з’явилося дуже багато питань стосовно того, як були використані кошти за 2016 рік. Уже перші звіти від партій свідчать про те, що політичні сили пішли найлегшим і найцинічнішим шляхом – замість розвитку своїх осередків вони використали гроші платників податків на саморекламу.
На цьому першою спалилася партія «Самопоміч», оскільки саме вона перша оприлюднила відповідний звіт.
Як випливає з документу, кожну другу гривню з держбюджету «Самопоміч» витратила на рекламу. Із 42,6 млн грн на використання ЗМІ було спрямовано 22,7 млн грн. Ще 5,2 млн грн пішло на виготовлення інформаційних матеріалів (відеоролики, поліграфія) для поширення у ЗМІ. Більшу частину рекламних коштів було витрачено на газету «Самопоміч» – 17,6 млн грн. Ще 5,1 млн пішло на «висвітлення позиції партії в інших ЗМІ» (із них 2,7 млн грн – на телерекламу).
Остаточні висновки щодо використання коштів іншими політичними силами можна буде зробити після 9 лютого, коли всі вони мають подати свої звіти до НАЗК. Окрім даних щодо «Самопомочі», поки що лише у Радикальній партії Олега Ляшка публічно визнали, що кошти, виділені їм в межах бюджетного фінансування, були витрачені в тому числі на політичну рекламу.
Однак у Комітеті виборців України підозрюють, що цим грішили й інші партії.
«Якщо проаналізувати стан місцевих осередків політичних партій, то лише 13% із них мають відкриті рахунки в банках. Тобто майже 90% осередків існують лише формально. Вони не проводять будь-якої фінансово-господарської діяльності. І іншими словами, це мертві структури. І тому партії пішли шляхом найменшого опору. Найпростіше, куди можна витратити кошти – це на телевізійну рекламу.
Ще однією причиною ситуації, яка склалася з використанням бюджетних грошей, можна назвати те, що партії звикли проводити свою діяльність у форматі комерційних структур. І на превеликий жаль, зараз реклама політичних партій мало чим відрізняється від реклами, скажімо, алкогольних напоїв або послуг дозвілля», – зазначає Олексій Кошель. ЗІК
Читайте також |
Коментарі (0) |