Як божевільну оголосили святою
Одним з способів просування ідей «русского мира», чим активно займається Московський Патріархат в Україні, є спроби нав’язати нам власну агіографічну концепцію. Простіше кажучи, привчить українських православних вшановувати найперше пам’ять російських святих, хай навіть досить сумнівних.
Саме це відбувається і сьогодні, 24 січня / 6 лютого, коли стрічки багатьох священиків та вірних Православної Церкви України в соціальних сітках наповнені словами вшанування якоїсь «блаженної Ксенії Петербурзької», яка стоїть як особливо шанована в церковних календарях виключно Московського Патріархату. Подібна незрозуміла активність приводить до думки, що дехто навіть не здогадується про справжні історичні коріння вшанування святої Ксенії та новітньої гібридної провокації РПЦ.
Дійсно, у цей день уся повнота Вселенського Православ’я історично святкує пам’ять преподобної Ксенії, але не якось невідомої «Петербурзької блаженної», а Миласької, яка потерпіла за Христа біля 457 р. Саме (і виключно) пам’ять преподобної Ксенії Миласької відзначена як особливо шанована в повним Місяцеслові Вселенської Патріархії, а також у календарях більшості Православних Церков.
А що ж за «Ксенія Петербурзька», яку нав’язує нам Московська Патріархія? Звернемось до історії.
Дійсно, у Петербурзі жила якась божевільна жінка, яку певні люди вважали блаженною та яка померла у 1803 р. Цікаво, що у часі Російської імперії, урядовий синод РПЦ та власне російський єпископат навіть не намагалися поставити питання про її канонізацію, а людей, які її шанували, називали сектантами. Відкинув канонізацію Ксенії Петербурзької і Помісний собор РПЦ 1917 р., бо «не було жодних передумов навіть для місцевого вшанування…» При цьому треба враховувати, що в її біографії не було жодного політичного факту, які б перешкоджав канонізації навіть у Російської імперії. Отже, тут дійсно йдеться про відсутність саме богословських підстав для канонізації….
Тільки в 1987 р., коли тогочасний генсек КПРС М. Горбачов звернув увагу на РПЦ МП та знову зажадав зробити її «лідером православного світу», очільники Московського Патріархату згадали про Ксенію Петербурзьку з єдиною метою – «переключити» загальне вшанування справжньої святої Константинопольського патріархату на російську підробку. Не дивлячись на критичні зауваження не тільки закордонних, а навіть і російських богословів та агіографів, у 1988 р., на помісному соборі РПЦ МП, Ксенія Петербурзька не тільки була канонізована, а й день її пам’яті був призначені одночасно з пам’яттю преподобної Ксенії Миласької. При цьому очільники Московського Патріархату навмисно надали Ксенії Петербурзької більш високий статус у церковному календарі.
Таким чином, виключно з церковно-політичних підстав, від 1988 р., розпочалася «розкрутка» Ксенії Петербурзької, яка, згідно задуму Московського Патріархату, мусила замінити в свідомості вірних історичне вшанування преподобної Ксенії Миласької та допомогти просуванню «русского мира». На великий жаль, ця гібридна війна РПЦ проти Вселенського Православ’я та Українського Православ’я – Православної Церкви України, дала свої плоди…. які ми й бачимо сьогодні в дописах деяких українських священиків та мирян…
прот. Сяргей ГОРБІК
Саме це відбувається і сьогодні, 24 січня / 6 лютого, коли стрічки багатьох священиків та вірних Православної Церкви України в соціальних сітках наповнені словами вшанування якоїсь «блаженної Ксенії Петербурзької», яка стоїть як особливо шанована в церковних календарях виключно Московського Патріархату. Подібна незрозуміла активність приводить до думки, що дехто навіть не здогадується про справжні історичні коріння вшанування святої Ксенії та новітньої гібридної провокації РПЦ.
Дійсно, у цей день уся повнота Вселенського Православ’я історично святкує пам’ять преподобної Ксенії, але не якось невідомої «Петербурзької блаженної», а Миласької, яка потерпіла за Христа біля 457 р. Саме (і виключно) пам’ять преподобної Ксенії Миласької відзначена як особливо шанована в повним Місяцеслові Вселенської Патріархії, а також у календарях більшості Православних Церков.
А що ж за «Ксенія Петербурзька», яку нав’язує нам Московська Патріархія? Звернемось до історії.
Дійсно, у Петербурзі жила якась божевільна жінка, яку певні люди вважали блаженною та яка померла у 1803 р. Цікаво, що у часі Російської імперії, урядовий синод РПЦ та власне російський єпископат навіть не намагалися поставити питання про її канонізацію, а людей, які її шанували, називали сектантами. Відкинув канонізацію Ксенії Петербурзької і Помісний собор РПЦ 1917 р., бо «не було жодних передумов навіть для місцевого вшанування…» При цьому треба враховувати, що в її біографії не було жодного політичного факту, які б перешкоджав канонізації навіть у Російської імперії. Отже, тут дійсно йдеться про відсутність саме богословських підстав для канонізації….
Тільки в 1987 р., коли тогочасний генсек КПРС М. Горбачов звернув увагу на РПЦ МП та знову зажадав зробити її «лідером православного світу», очільники Московського Патріархату згадали про Ксенію Петербурзьку з єдиною метою – «переключити» загальне вшанування справжньої святої Константинопольського патріархату на російську підробку. Не дивлячись на критичні зауваження не тільки закордонних, а навіть і російських богословів та агіографів, у 1988 р., на помісному соборі РПЦ МП, Ксенія Петербурзька не тільки була канонізована, а й день її пам’яті був призначені одночасно з пам’яттю преподобної Ксенії Миласької. При цьому очільники Московського Патріархату навмисно надали Ксенії Петербурзької більш високий статус у церковному календарі.
Таким чином, виключно з церковно-політичних підстав, від 1988 р., розпочалася «розкрутка» Ксенії Петербурзької, яка, згідно задуму Московського Патріархату, мусила замінити в свідомості вірних історичне вшанування преподобної Ксенії Миласької та допомогти просуванню «русского мира». На великий жаль, ця гібридна війна РПЦ проти Вселенського Православ’я та Українського Православ’я – Православної Церкви України, дала свої плоди…. які ми й бачимо сьогодні в дописах деяких українських священиків та мирян…
прот. Сяргей ГОРБІК
Читайте також |
Коментарі (0) |