ПОЗАЧЕРГОВІ КЛОПОТИ ПРО ВИБОРИ
Отже, недовго депутати парламенту відпочивали від народу, а він від них. Скандально закривши 16 липня чергову четверту сесію, депутати вже через 8 днів зібралися на позачергову . Фракція БЮТ, зібравши 150 потрібних за законом підписів депутатів, добилася її проведення минулої п’ятниці. Депутати проголосували кілька законопроектів і спокійно розійшлися продовжувати півторамісячну відпустку.
Враження, що основне, задля чого скликалася екстрена сесія парламенту – проштовхнути зміни в законодавстві про вибори Президента. Решта – не варте особливої уваги. Ну, поклопоталися –вкотре!—про підтримку банків. Ну, проголосували в першому читанні внесений регіоналами закон , що стосується Конституційного суду—схоже, він, суд, ще не зовсім «ручний». Натомість не вдалося прийняти постанову про підтримку аграрного сектора, навіть в розпал збирання врожаю. Село потерпить, терпляче. Але от вибори…
В другому читанні на позачерговій сесії був ухвалений законопроект, який було похапцем прийнято 1 червня. Законопроект, який проштовхували спільно БЮТ і Партія Регіонів, дуже вже скидався на чергову спробу (після невдалої затії «ширки») таки ж поділити владу на двох. Стільки в ньому було недемократичних, навіть одіозних положень, на які вказували політологи, експерти, громадськість. Назвімо коротко бодай кілька. Це формування виборчих комісій виключно з осіб, що мекають в даному виборчому окрузі. Тобто, в комісію на Донбасі вже не зможе потрапити представник з Буковини чи Черкас і навпаки. Скорочено термін оскарження результатів виборів всього до двох днів. Значить, при повторенні грандіозних фальсифікацій 2004-го року з ними доведеться змиритися? Недопущення на голосування спостерігачів від громадських організацій. Драконівські положення для засобів інформації по висвітленню виборчої кампанії, через які , наприклад, газету буде дуже просто закрити, принаймні, до кінця виборів. Право Центрвиборчкому просто зняти невгодного кандидата в Президенти з виборів і практично без права оскарження. Надання права оскарження виборчих порушень лише одному з київських судів без права подальшої апеляції. Заборона в день виборів звертатися зі скаргами на порушення закону в Центрвиборчком (нехай порушують!). Різке обмеження перевірки законності діяльності виборчих комісій. Тобто, ті сотні й тисячі порушень, які й на минулих виборах зосталися майже безкарними, тепер пропонують просто залишити без реагування.
Це далеко не все з того типу виборів, які пропонується суспільству. Не випадково все робилося так похапцем, з-під поли. Не випадково на такий законопроект було подано понад 400 поправок здравомислячими депутатами. І всі ці поправки просто не було можливості належно розглянути і врахувати. Але закон проголосовано. Тепер навіть спікер парламенту Литвин не в захоплення від закону і прогнозує подальші колізії. Як і ЦВК, де на засіданні в понеділок закон було піддано різкій критиці.
Тому, як і прогнозувалося, цілком природною була реакція Президента України. Вже в понеділок його речниця заявила, що Віктор Ющенко накладе вето на такий законопроект. Тут же у відповідь з майже коаліції БЮТ і Регіонів пролунали запевнення, що вето буде подолано. Притому, навіть не у вересні, на новій сесії, а на черговій позачерговій. Що ж, цілком можливо. При голосуванні 24 липня законопроект набрав аж 316 голосів, а для подолання вето вистачить всього 300. Кому потрібна така похапливість і такі закони?
Враження, що основне, задля чого скликалася екстрена сесія парламенту – проштовхнути зміни в законодавстві про вибори Президента. Решта – не варте особливої уваги. Ну, поклопоталися –вкотре!—про підтримку банків. Ну, проголосували в першому читанні внесений регіоналами закон , що стосується Конституційного суду—схоже, він, суд, ще не зовсім «ручний». Натомість не вдалося прийняти постанову про підтримку аграрного сектора, навіть в розпал збирання врожаю. Село потерпить, терпляче. Але от вибори…
В другому читанні на позачерговій сесії був ухвалений законопроект, який було похапцем прийнято 1 червня. Законопроект, який проштовхували спільно БЮТ і Партія Регіонів, дуже вже скидався на чергову спробу (після невдалої затії «ширки») таки ж поділити владу на двох. Стільки в ньому було недемократичних, навіть одіозних положень, на які вказували політологи, експерти, громадськість. Назвімо коротко бодай кілька. Це формування виборчих комісій виключно з осіб, що мекають в даному виборчому окрузі. Тобто, в комісію на Донбасі вже не зможе потрапити представник з Буковини чи Черкас і навпаки. Скорочено термін оскарження результатів виборів всього до двох днів. Значить, при повторенні грандіозних фальсифікацій 2004-го року з ними доведеться змиритися? Недопущення на голосування спостерігачів від громадських організацій. Драконівські положення для засобів інформації по висвітленню виборчої кампанії, через які , наприклад, газету буде дуже просто закрити, принаймні, до кінця виборів. Право Центрвиборчкому просто зняти невгодного кандидата в Президенти з виборів і практично без права оскарження. Надання права оскарження виборчих порушень лише одному з київських судів без права подальшої апеляції. Заборона в день виборів звертатися зі скаргами на порушення закону в Центрвиборчком (нехай порушують!). Різке обмеження перевірки законності діяльності виборчих комісій. Тобто, ті сотні й тисячі порушень, які й на минулих виборах зосталися майже безкарними, тепер пропонують просто залишити без реагування.
Це далеко не все з того типу виборів, які пропонується суспільству. Не випадково все робилося так похапцем, з-під поли. Не випадково на такий законопроект було подано понад 400 поправок здравомислячими депутатами. І всі ці поправки просто не було можливості належно розглянути і врахувати. Але закон проголосовано. Тепер навіть спікер парламенту Литвин не в захоплення від закону і прогнозує подальші колізії. Як і ЦВК, де на засіданні в понеділок закон було піддано різкій критиці.
Тому, як і прогнозувалося, цілком природною була реакція Президента України. Вже в понеділок його речниця заявила, що Віктор Ющенко накладе вето на такий законопроект. Тут же у відповідь з майже коаліції БЮТ і Регіонів пролунали запевнення, що вето буде подолано. Притому, навіть не у вересні, на новій сесії, а на черговій позачерговій. Що ж, цілком можливо. При голосуванні 24 липня законопроект набрав аж 316 голосів, а для подолання вето вистачить всього 300. Кому потрібна така похапливість і такі закони?
Петро АНТОНЕНКО
Коментарі (0) |