реклама партнерів:
Головна › Новини › Споживач

Антимонопольний комітет різко поборовся з цінами на ліки...

У зв’язку із стрімким зростанням цін на лікарські засоби в 2014 році Антимонопольним комітетом України було проведено дослідження ринку послуг організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами - повідомила прес- служба обезголовленого Антимонопольного комітету .

Об’єктами дослідження були найбільші аптечні мережі, вітчизняні виробники лікарських засобів, імпортери та оптові дистриб’ютори.
За результатами проведеного дослідження Комітетом було виявлено вплив як об’єктивні, так і суб’єктивні чинники при встановленні цін на лікарські засоби, що призвело до значного збільшення цін на медичні препарати.

Щодо діяльності оптових дистриб’юторів лікарських засобів.

За результатами оцінки закупівельно-збутової політики оптових дистриб’юторів у період з січня по квітень 2014 року було виявлено непоодинокі випадки необґрунтованого зростання цін на лікарські засоби, які випереджали динаміку зростання курсу іноземної валюти.

З метою запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України надав оптовим дистриб’юторам обов’язкові для розгляду рекомендації, а саме, утриматися від встановлення економічно необґрунтованих оптово-відпускних цін на лікарські засоби.

Щодо діяльності учасників ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

За результатами дослідження ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами встановлено існування схем збільшення цін на медичні препарати через інструмент надання маркетингових послуг.

Більш ніж 450 аптечних мереж, незалежно від форми власності, надають вітчизняним та закордонним виробникам лікарських засобів маркетингові послуги.

Вартість таких послуг може становити до 30% від вартості закуплених лікарських засобів, що фактично є прихованим підвищенням торговельної надбавки аптечних установ на закуплені лікарські засоби, і в умовах скрути, яку переживає споживач, попит є ресурсом для не підвищення цін на ліки.

Фактично маркетингові угоди використовуються аптечними мережами як інструмент отримання додаткового прибутку від своєї основної господарської діяльності.

З метою припинення дій, що можуть мати негативний вплив на конкуренцію, Антимонопольний комітет України надав імпортерам/виробникам/маркетуючим організаціям та аптечним мережам такі обов’язкові для розгляду рекомендації:
переглянути умови договорів про надання маркетингових послуг, які можуть призводити до встановлення економічно необгрунтованої вартості лікарських засобів, зокрема, виключити ті послуги, які напряму відносяться до здійснення аптечними мережами своєї основної господарської діяльності – роздрібної торгівлі лікарськими засобами, встановити обґрунтовану вартість маркетингових послуг на рівні фактично понесених витрат та не допускати нав’язування маркетингових послуг.

Що й казати, серйозно попрацював АМКУ! так різко вдарив порадами по аптекарях, що аж тиск у відвідувачів піднявся, а гемоглобін виріс! Гай-гай, боротьба аж шумить ...імітацією.

Марко ЗНАХАР



Теги:амку, імітація боротьби, ціни на ліки, маркетингові послуги, аптечна мафія


Читайте також



Коментарі (0)
avatar